Beate Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Jane, heb jij last van stoppers die achteraf toch niet helemaal stoppers blijken te zijn? Dat zou mij nou niks kunnen schelen. Ik ga hier voor mezelf en weet dat je anderen heel, heel moeilijk tot stoppen kunt brengen, vooral met een posting. Het forum is wel een steun, maar blame en shame jezelf niet wanneer men toch weer onderuit gaat. Het zal echt niet aan het forum gelegen hebben dan.Dag Teveel!!! ook goed 2011 nog. Ben je aan het werk, night-shift?
Mupke Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Harr, ik schreef niet dat ik teveel gedronken had.Ik vind juist dat ik heel goed bezig ben. Maar ik ga er gewoon hier niet meer op in. Het voelt nl. erg vervelend als je vind dat je goed bezig bent en iemand komt met waarschuwingen. Of met: nu ben ik door jou getriggerd. (wat nu net gebeurde richting Beate)AdB is de plek dus niet voor schrijven over hoe je met minderen bezig bent. Geeft verder niet. Ik kom hier toch wel, maar wel selectief in wat ik schrijf.
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 is dat niet je eigen projektie Harry?ik lees van jou soms ook dubbele gevoelens over je eigen minderendat je eigenlijk niet tevreden bent over hoe je het doetmaar ook nog niet echt voor iets anders kunt kiezen?Het blijft een lastig vraagstuk heje gewetenje wens hoe je het het liefste zou willen kunnenik heb zelf ook geen discipline dus ik ben blij met drustvan niet meer hoevenmaar soms zou ik wel die discipline willen hebben
Teveel Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Zit hier nu een beetje te typen, een beetje te virtueel te babbelenMuziekje van mijn vrouw opgezet, niet mijn muziek.En toch, zo rustig op de achtergrond...
Beate Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Nou Teveel, dat zijn hier 3 vrouwen met een vraag aan je!!
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 ja maar Mupdat klopt toch niet?je triggert mensen toch niet expresof als uitdaging?dan vind ik het andersals je drinken zou promotenmaar je moet er wel over kunnen pratendat helpt je toch? Daarvoor komt je hier toch juist?of zie ik iets over het hoofd?
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Beate ik heb er geen last vaneigen verantwoordelijkheidik houd wel van eerlijkheidmaar het heeft in principe nietsmet mij van doen. Iedereen komt hiervoor zichzelf, toch/
Mupke Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 quote: Originally posted by: jane4ja maar Mup dat klopt toch niet? je triggert mensen toch niet expres of als uitdaging? dan vind ik het anders als je drinken zou promoten maar je moet er wel over kunnen praten dat helpt je toch? Daarvoor komt je hier toch juist? of zie ik iets over het hoofd? Ik lees en neem op wat voor mij belangrijk is.En vind het leuk met een aantal hier te schrijven. Omdat ik ze wat beter heb leren kennen.
Teveel Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Hallo Beate, nee ben niet aan het werk, heb eigenlijk wel nachtdienst maar vanmiddag, vanavond veel visite, dus maar vrij genomen.Mupke, had niet het gevoel en meen ook niet geschreven te hebben dat je teveel gedronken hebt.Wilde zeggen wat jij nu zegt, dat je goed bezig kunt zijn door je Acoholgebruik De Baas te zijn, onder controle te hebben of te krijgen.En dat je daar weinig begrip of respons voor vindt, integendeel, dat terechtwijzingen of zeurslogans je deel zijn.En ja Jane, natuurlijk is dat mijn projectie, dat is de enige projectie waar ik over kan praten.En ja ik heb (nog) moeite met minderen, en ja ik praat hier wel eens over mijn twijfels en wat ik zou moeten doen.Als ik alleen zekerheden had was dit forum voor mij niet nodig.Harry
witte Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Dat klinkt als acceptatie van iets waar je het eigenlijk niet mee eens bent Muptenminste zo lees ik het.Het is wel een lastige hoor, ik merk dat ik wil reageren maar kom er nu ff zo 1, 2 3 niet goed uit.Ik vind bijv wel dat je een punt hebt met het niet schrijven over minderenmaar toch heb ik hier niet expliciet het gevoel gehad dat ik hier niet mocht zijn ofzo
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 dat klopt Wittemaar ook jij schrijft er neit veel overen eigenlijk klopt dat dus nietdat zou wel moeten kunnenik bedoel het neit als aanval of zo Harryhoop dat je dat snapt
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 ik schrijf hier ook niet voor niks dagelijksben er ook nog lang niet
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 ik lees morgen verdergoede voorbeeld weer gevenwelterusten:lips:
Beate Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Oh, dat was snel weggehaald. De moderator is erg allert vanavond.ENfin, ik sluit af, dat was nog best inspannend vanavond, kop erbij. Nu nog even ontspannen, ga wat lol bekijken op tv ofzo. Dag!! Kus!
Mupke Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Witte, ik heb ook nier het gevoel dat ik hier niet mag zijn. Bovendien, ik laat me niet zo gauw ergens wegjagen waar ik het naar mn zin heb. Op dit moment denk ik ook even aan al die nieuwkomers hier. Daar werd gisteren ook over gesproken in de zin: waarom zien we ze niet meer?Er zijn nogal wat niewelingen ide op Wie is wie schrijven dat ze willen minderen. En daar komen dan ook meteen de waarschuwende vingers. Alsof minderen per definitie fout is. Misschien schrikt dat mensen ook af. Ik begrijp wel waarom die waarschuwingen komen. Maar minderen kan toch ook een optie zijn? Niet iedereen komt uit dezelfde hoek.Ik lees hier weleens van mensen die zware valpartijen hebben gehad door drank. Of problemen met hun werkgever. Of mensen uit hun sociale kring hebben gebeld met rare telefoontjes.Ik heb dat allemaal niet meegemaakt. Ja, vroeger, als 20-jarige deed ik weleens hele rare dingen onder invloed van. Maar de laatste jaren niet. En ik heb ook heel lang niet gedronken. Totdat ik een paar jaar geleden na een nogal traumatische gebeurtenis wel mn ontspanning zocht in drank.Wat ik bedoel is: we hebben allemaal een andere achtergrond en andere oplossing voor dat wat uit de hand liep.
Mupke Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 quote: Originally posted by: jane4huh? Alles goed Jane?
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 ja hoor Heintje reageerde op Beate:Den jij moet even teruglezenhoe je Witte noemt:D:o
Mupke Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 quote: Originally posted by: jane4noemde:D
Mupke Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Welterusten Beate.Ik ga ook. Morgen weer werken. Gelukkig de ochtend nog vrij.Slaap lekker allen.
Teveel Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Snap er geen bal meer van en dat komt niet door de drank.Jane, ik heb dat ook niet als aanval ervaren, ik ervaar jou alleen positief.Beate, welterusten en zo...Wat was er nu eigenlijk snel weg gehaald???
lady jane Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 mij allenmij en de koningin:Dgrapjeik moet ook slapen nuwil er later wel mee doordenk dat er meer redenen zijn(over de nieuwelingen)wordt vervolgdthnxtruste
witte Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Daar ben ik het dus helemaal met je eens MupER komen hier mensen die totaal door het lintje gaan als ze weer een glas nemenDie hebben ook geen weg meer terug eigenlijk.Tenminste dat is wat ik ook lees in hun verhalen.En er zijn idd mensen die op tijd aan de bel getrokken hebbenen daarmee zichzelf weer in de hand hebben.Ik denk wel dat beide hard werken is, tenminste voor mij welIk moet bijv nog steeds uitkijken dat ik niet om de verkeerde redenen ga drinken.Maar zoals ik vd week al zei, als ik dan steun vraag, word ik toch door beide categorieen daarbij geholpen hoor
witte Geplaatst 2 januari 2011 Rapport Geplaatst 2 januari 2011 Lekker dan, zit ik een heel verhaal te schrijvenzijn ze allemaal met stille trom vertrokkenharry volgens mij ben jij er nogweltrusten enne doe jij t licht uit dan??
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden