Spring naar bijdragen

alcohol en anti depressiva


esther1

Aanbevolen berichten

Sinds ik anti depressiva gebruik kan ik beter tegen alcohol en ben er veel matelozer in geworden. Vroeger hield ik het doordeweeks vanzelfsprekend in de hand omdat ik me down voelde na drank. Dat heb ik dus de afgelopen drie jaar stukken minder. Alsof ik grenzelozer ben geworden. Dat geldt trouwens voor meer zaken dan alleen drank. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er zelf geen ervaring mee, maar dit lees ik erover:

"Aan het gebruik van alcohol in combinatie met de meeste anti-depressiva zitten een paar bezwaren. Het is goed om te weten dat zowel alcohol en anti-depressiva door de lever algebroken moeten worden. Wanneer je beiden gebruikt belast je de lever dus extra. Alcohol stimuleert de afbraakenzymen in de lever waardoor anti-depressiva mogelijk sneller afgebroken worden. Wanneer je stevig drinkt en je gebruikt anti-depressiva dan kan de bloedspiegel van anti-depressiva sterk schommelen en het gewenste effect ( stemmingsverbetering ) zal daardoor niet optreden. Anti-depressiva versterken het effect van alcohol, beiden kunnen het beoordelings-en reactievermogen van iemand verminderen."

Misschien heb je er wat aan Ester.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi esther,

ik gebruik ook anti-depressiva. Toen de dokter het mij voorschreef 7 jaar geleden, zei hij dat de medicijnen het effect van alcohol versterkt. Dus als ik 1 glas drink zijn het met de medicijnen eigenlijk twee. Ik heb er nooit minder om gedronken. En ik kon net zoveel drinken als voor dat ik medicijnen slikte. Het werd ook steeds meer.

Je zei dat je grenzelozer bent geworden met alcohol door de medicijnen. Ik weet niet of dit met mij zo is. Zou zo maar kunnen ben me er igg niet bewust van.

En dat grenzeloze waar je het over hebt dat herken ik ook ja ;-) al hoewel het wel een stuk minder als ik niet meer drink. wat nu het geval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...