Spring naar bijdragen

Donderdag 10 februari

Jaap

Aanbevolen berichten

Wijfie
Dit riekt naar Huiselijk Geweld
Dat is echt heftig
Er zijn sites voor, waar je terrecht kan en waar ook lotgenoten schrijven.
Meestal gaat het dan over de husband, maar er zijn ook verhalen van andere familieleden meen ik me te herinneren.
">http://shginfo.nl/

Je kan ook bellen met 09001262626, dat kan anoniem.

'.........Wat is huiselijk geweld precies?
Word je geslagen? Word je uitgescholden? Worden je dingen verboden? Word je bedreigd of gestalkt? Moet je tegen je zin seks hebben of je geld afgeven? En is je partner, je vriend(in) of je ex daar verantwoordelijk voor? Of een van je kinderen, een familielid of een (huis)vriend? Dan ben je slachtoffer van huiselijk geweld. Misschien denk je dat het je eigen schuld is. Je voelt je onzeker en je schaamt je dat het jou overkomt. Maar huiselijk geweld kán niet en mág niet. Het is strafbaar. Je hebt het recht om voor jezelf op te komen en je eigen leven in de hand te nemen........'

Iemand die huiselijk geweld pleegt, vertoont vaak het volgende gedrag. Hij of zij...
.is snel jaloers
.is eerst agressief en dan weer heel lief
.behandelt je als zijn of haar bezit
.maakt thuis dingen kapot
.belooft steeds dat het niet meer gebeurt
.slaat je, of zegt je te willen slaan
.laat je dingen doen die je niet wilt, ook seksueel
.vernedert je waar anderen bij zijn
.wil jou op allerlei manieren laten weten wie de baas is
.wil altijd weten waar je bent en wat je doet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wijfie,
Natuurlijk worden wij niet boos. Maar je moet er echt Politie, RIAGG of wie of wat dan ook bij betrekken. Dit kan je niet zelf en ik kan het ook niet oplossen. Hoe moeilijk het ook is omdat het natuurlijk je zoon betreft.
Veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo wijffie, als ik dit zo lees gaan er al jaren van ellende aan vooraf. Ik vind het dan ook moeilijk om te reageren omdat ik niet weet wat er allemaal al voorgevallen is en geprobeerd is. Lijkt me heel goed dat je de wijkagent in hebt geschakeld, misschien kan hij opgenomen worden, het lijkt me dat hij een bedreiging voor jullie vormt. Sterkte, maar belangrijk is aan jezelf te denken, jij en je man gaan hieraan onderdoor en dat lijkt me niet de bedoeling. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vrije dagen vindt ik een crime, ik verdoofde me dan normaal altijd door de hele dag te drinken, nu loop ik soms tegen de muren op van ellende... maar ik merk wel dat ik nu beter ga plannen, al heb ik maar 1 afspraak/iets te doen, dat maakt het al makkelijker, hoop dat ik dat volhoud! Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jopie, zorg goed voor jezelf !
Ik zat me net te bedenken dat ik ook altijd zo moe ben. Vroeger dacht ik dat het door het drinken kwam dat ik altijd een middagdutje (wat zeg ik soms lig ik een uur in bed !) nodig had.
Maar dat gevoel van slaap nodig te hebben gaat niet over. Zelfs nu ik toch al een hele tijd niet meer drink moet ik bijna dagelijks slapen. Gelukkig kan ik mijn werk zo regelen dat me dat wel lukt.
Maar ik wil er vanaf.
Ik ga 's avonds meestal ook vroeg slapen, zo rond 22 u. Mijn man is net het tegenovergestelde, hij heeft erg weinig slaap nodig en is eerder een avondmens. Vervelend wel.
Straks slaap ik mijn leven voorbij...
Herkent iemand dit of hebben jullie tips voor mij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi. Ik herken het Elvira, ik heb hetzelfde. Ik slaap zo'n 9 tot 10 uur per nacht en ben vaak in de namiddag alweer moe. Ik dacht ook dat het van de alcohol kwam, het kan nog veranderen want ik ben pas een maand gestopt, dus weet niet of het zo blijft. Misschien ben je overdag teveel bezig met zaken die energie vreten ipv geven? Bij mij zit daar nl. wel een verband.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...