Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 Maart 2011


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 324
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste mensen,

Ik kan wel wat advies gebruiken en dan met name mijn leeftijdscattegorie 33 want als ik me zo verdiep in mijn smoezen wel te drinken hangt dat met elkaar samen. Dus heb zeer veel behoefte aan positieve ervaringen waarin geen drank nodig was en je toch feeste. Want dat is het samen met een ander probleem wat ik straks beschrijf dat het me wel lukt om een tijdje niet te drinken maar er vanaf blijven het doorvoeren zeg maar niet. En dat is best maf, omdat ik heel veel positieviteit ervaar bij het niet drinken en toch is dat dan blijkbaar niet voldoende.
Ergens blijft het stuk hangen dat ik tussen mijn leeftijdsgenoten een soort van handicap heb en juist dat want ik wil "normaal" doen zorgt er vaak voor dat ik toch wat drink. Dat lukt me dan wel om onder controle te houden maar terug thuis is die duivel dan toch wel hyper actief. Waar ik dan veelal aan toe geef.

Buiten dat euvel wat me dus in de weg staat om volledig droog te staan heb ik nog een probleem. Als ik werk en bezig ben dan kan ik prio´s stellen en is het eigenlijk heel makkelijk om de drank te laten staan. Maar van zodra ik werkeloos ben en zeer veel vrije tijd heb die ik veel nuttiger zou kunnen besteden nijg ik enorm naar drank als dagbesteding.

Ik zit dus nog steeds met een lijn vast aan die drank, ondanks alle inzichten die ik via de internet behandeling en hier babbelen gekregen heb.
Zelf denk ik dat het iets psychisch is, blijkbaar houdt ik niet genoeg van mezelf om de dingen te verwezelijken die me een goed gevoel geven. Maar waarom dan?
Ik weet dat jullie geen psychologen zijn maar wellicht dat iemand dit wel herkend en we samen kunnen babbelen hierover om tot een antwoord te komen zodat we actie kunnen ondernemen.

Niet geschoten is altijd mis denk ik dan. ;)
Fijne aaf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dombo, niks dan goeds hoor. Het was het RIU Tikida Dunas Hotel. Schitterend gewoon.
Kan er opnieuw even tegen ;-
Ben er mee weg, verder wassen en plassen, wil er morgen nog een vrij dagje aan breien want maandag begint la travacco :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha...wij waren twee jaar geleden in het Iberostar hotel. Dit lag er volgens mij naast.

En dinsdag over een weekje gaan we naar Marrakesh naar een Riu hotel. Ik verheug me er ook al op.

En drink je op vakantie ook geen alcohol? (Het wordt voor mij de eerste keer op vakantie...zonder alchohol... en zie er eigenlijk een beetje tegenop!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik associeer alcohol nog altijd met "gezelligheid". Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.

Komt trouwens ook door mijn man: die vond het namelijk wel zo gezellig als ik op vakantie wel wat zou drinken????

Ik heb hem gezegd dat hij daar dus niet op hoefde te rekenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tinker,
de zorgen voor morgen komen een dag te vroeg....
ik maakte me ook altijd druk om dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren...
het meeste gebeurde dan niet en had ik me voor niks zorgen gemaakt...
als het moment er is, kun je je nog altijd zorgen gaan maken...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt...het heeft wel een beetje tijd nodig denk ik.

Ik ben tot nu toe namelijk nogal veel bezig geweest met anderen te "plezieren". Dat is er gewoon zo ingeschoten. En als je dat maar lang genoeg doet (jaren), dan weet je niet meer beter. En de anderen vinden dat ook normaal dan.

Voor mezelf opkomen is moeilijker dan maar een wijntje drinken voor de gezelligheid!

Maar de knop moet echt om, want ik voel me nu al een stuk beter en ben pas 9 dagen geleden gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...