will Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Borrie, al de kalmte die ik kan misschien missen met nog een tikkeltje meer, komen jouw richting uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Nee Bor, zal ik niet doen ga maar even m'n gedachten op wat anders richten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Hee Will,Is de week echt alweer voorbij? Hoe was het in Agadir?Lekker weer gehad en een fijn hotel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Je hebt alweer gelijk. Ben maar een potje gaan janken en datlucht meer op dan afleiding zoeken. Zouden wij die last van drank echt onshele leven met ons mee blijven dragen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Beste mensen,Ik kan wel wat advies gebruiken en dan met name mijn leeftijdscattegorie 33 want als ik me zo verdiep in mijn smoezen wel te drinken hangt dat met elkaar samen. Dus heb zeer veel behoefte aan positieve ervaringen waarin geen drank nodig was en je toch feeste. Want dat is het samen met een ander probleem wat ik straks beschrijf dat het me wel lukt om een tijdje niet te drinken maar er vanaf blijven het doorvoeren zeg maar niet. En dat is best maf, omdat ik heel veel positieviteit ervaar bij het niet drinken en toch is dat dan blijkbaar niet voldoende.Ergens blijft het stuk hangen dat ik tussen mijn leeftijdsgenoten een soort van handicap heb en juist dat want ik wil "normaal" doen zorgt er vaak voor dat ik toch wat drink. Dat lukt me dan wel om onder controle te houden maar terug thuis is die duivel dan toch wel hyper actief. Waar ik dan veelal aan toe geef.Buiten dat euvel wat me dus in de weg staat om volledig droog te staan heb ik nog een probleem. Als ik werk en bezig ben dan kan ik prio´s stellen en is het eigenlijk heel makkelijk om de drank te laten staan. Maar van zodra ik werkeloos ben en zeer veel vrije tijd heb die ik veel nuttiger zou kunnen besteden nijg ik enorm naar drank als dagbesteding. Ik zit dus nog steeds met een lijn vast aan die drank, ondanks alle inzichten die ik via de internet behandeling en hier babbelen gekregen heb.Zelf denk ik dat het iets psychisch is, blijkbaar houdt ik niet genoeg van mezelf om de dingen te verwezelijken die me een goed gevoel geven. Maar waarom dan? Ik weet dat jullie geen psychologen zijn maar wellicht dat iemand dit wel herkend en we samen kunnen babbelen hierover om tot een antwoord te komen zodat we actie kunnen ondernemen.Niet geschoten is altijd mis denk ik dan. Fijne aaf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Dombo, niks dan goeds hoor. Het was het RIU Tikida Dunas Hotel. Schitterend gewoon.Kan er opnieuw even tegen ;-Ben er mee weg, verder wassen en plassen, wil er morgen nog een vrij dagje aan breien want maandag begint la travacco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Ik ben weer lopen maar kom terug om eventueele reacties te spotten en ja maandag zal ik naar de dokter gaan voor die rotte schouder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Aha...wij waren twee jaar geleden in het Iberostar hotel. Dit lag er volgens mij naast.En dinsdag over een weekje gaan we naar Marrakesh naar een Riu hotel. Ik verheug me er ook al op.En drink je op vakantie ook geen alcohol? (Het wordt voor mij de eerste keer op vakantie...zonder alchohol... en zie er eigenlijk een beetje tegenop!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 ik geloof niet dat het voor een verslaving uitmaakt of je nu op vakantie bent of niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik associeer alcohol nog altijd met "gezelligheid". Dat hoeft natuurlijk helemaal niet.Komt trouwens ook door mijn man: die vond het namelijk wel zo gezellig als ik op vakantie wel wat zou drinken????Ik heb hem gezegd dat hij daar dus niet op hoefde te rekenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 als ik op vakantie dronk was ook heel de vakantie om zeep...dus waarom zou ik nu nog ?.....en was trouwens de gezelligheid ook ver te zoeken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Bovendien zou ik niet hoeven drinken omdat een anderdat eventueel gezellig zou vinden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Niwi...daar heb je helemaal gelijk in en dat moet ik wat vaker tegen mezelf zeggen!Ik ben ook zo gezellig...haaaa!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Volgens mij is de rest afgehaakt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 ik herken het wel, Dombo....ik had ook altijd zoiets van....maar doen wat een ander zegt, want ik ben toch maar de drinker....ik heb in de loop van mijn nuchtere tijd ook geleerd dat ik ik ben.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Tinker,de zorgen voor morgen komen een dag te vroeg....ik maakte me ook altijd druk om dingen die eventueel zouden kunnen gebeuren...het meeste gebeurde dan niet en had ik me voor niks zorgen gemaakt...als het moment er is, kun je je nog altijd zorgen gaan maken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Niwi...wat een "wijze" woorden zeg. Dat ik ik ben...daar moet ik dus heen! Ik moet inderdaad eens wat meer aan mezelf gaan denken.Gelukkig kan ik hier mijn "ei" kwijt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 tsja, dombo,nuchter worden kost tijd en heeft een inspanning nodig...en wel een hele grote ook...het is niet alleen een kwestie van dat eerste glas te laten staan,maar ook van het leven genieten zonder het gebruik van.....!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 ik wil er mee zeggen, Dombo,dat ik destijds werd geleefd door de drank en daardoor door anderen,door niet meer te drinken en dankzij de steun van lotgenoten heb ik ookgeleerd om voor mezelf op te komen en mijn eigen gedacht te doen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Je hebt echt helemaal gelijk hoor! Ik was tot nu toe alleen maar bezig met dat eerste glas te laten staan (en daarna trots dat het me gelukt was). Nu nog gaan genieten en aan mezelf gaan denken. De knop moet om! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 gelukkig heb je zelf de bediening van die knop in de hand he, Dombo... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 het is al even geleden maar ik zal het nog eens zeggen....nuchterheid is een beloning.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Ja dat klopt...het heeft wel een beetje tijd nodig denk ik.Ik ben tot nu toe namelijk nogal veel bezig geweest met anderen te "plezieren". Dat is er gewoon zo ingeschoten. En als je dat maar lang genoeg doet (jaren), dan weet je niet meer beter. En de anderen vinden dat ook normaal dan.Voor mezelf opkomen is moeilijker dan maar een wijntje drinken voor de gezelligheid!Maar de knop moet echt om, want ik voel me nu al een stuk beter en ben pas 9 dagen geleden gestopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 als je dan weet hoe het is om nuchter te leven,wil je toch niet meer afhankelijk zijn van drank,waar je van weet dat het je leven gaat beheersen ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dombo Geplaatst 19 maart 2011 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2011 Zo...ik moet ervandoor....mijn beestjes verzorgen en de bank op (filmpje kijken).Tot gauw en bedankt dat je me aan het denken gezet hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden