Spring naar bijdragen

zondag 20-3-11


igor

Aanbevolen berichten

Jannigje bijna een jaar :present: ik vindt dat heel knap, en ik ben bang dat niet drinken niet ook meteen alles oplost
(waarom eigenlijk niet???) en ja ben met beiden gestopt, linkte het ook veel aan elkaar.

Henk!!!! ja daar was ik weer, je hebt het leuk gehad he gister! dus je eigenlijk druk gemaakt om ''niets'' iedereen veilig als Bob kunnen thuis brengen, en ze waren niet eens zo dronken, valt mij nu ook weleens op, dat mensen niet een ''zo'' dronken zijn, :$ dat was ik wel altijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Primula in mijn laatste drankjaren dronk ik helemaal niet meer waar anderen bij waren, alleen nog maar thuis ,alleen, met de gordijnen dicht, helemaal geisoleerd, dat was voor mij een heel gevaarlijke fase, ik voelde me zo eenzaam, dus daarom dronk ik natuurlijk(?) ,maar als ik dan eens in gesprek was met mensen ''moest'' ik snel naar huis om in m'n eentje heel veel te drinken en te roken, want ik was zo zielig, AAARGHHHHHH......... dat wil ik echt niet meer! Was echt een heel gevecht en een vreselijke strijd om daar uit te geraken.Wat ben ik blij dat ik vandaag niet drink :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef Jannigje nu ik dit net zo opschreef had ik toch wel het gevoel, van , halleluja ik hoef niet meer, heel raar, want eerder had ik nog het gevoel van..... afijn dat hebben wij verslaafden he, zo zie je maar dat het inderdaad (net zoals Niwi ook al zei) wel weer even allert te blijven ,en te zien waar je het voor doet, wellicht komt dat hoorngeschal er dan toch wel :) als je terugdenkt aan je laatste drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Mupke, daar zit wel wat in. Op de een of andere onduidelijke manier (nu nog) is een jaar een vreemde hobbel. Ik weet niet goed waarom, misschien omdat ik weer extra bepaald word bij hoe het was? Ik weet het niet.

Gaby: deels heel herkenbaar. Ook ik dronk vooral alleen, thuis!!! Tjonge, ik heb wat weggedronken: eenzaamheid, verdriet, boosheid, stress. altijd wel een reden te vinden!
Knap hoor dat je met beiden bent gestopt!!!!! Ik ben zelf erg blij dat ik al eerder met roken was gestopt!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja gaby het feest ging helemaal goed, echt beter dan vroeger...

ik was precies als jij, dronk meestal het meest van allen,
en vooraf al wat, en daarna nog maar een paar, om weer bij te komen,
en je het verdiend had, omdat je toch maar weer eens naar iets was toegegaan...

ik vind het achteraf onbegrijpelijk en ovoorstelbaar
dat ik mezelf dat allemaal heb wijs kunnen maken, al die jaren.
echt absurd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o ja knuffie, vreselijk is dat,
het is zo'n fantastische combinatie...

je steekt het een met het ander op, en maar doorgaan...
tot je erbij neervalt...

in het klein: elke dag
in het groot: in je leven

als ik er nu bij stilsta... vind ik het zo afschuwelijk!
zo vernietigend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja Henk het is onvoorstelbaar wat ik mezelf allemaal ''wijs'' maakte, en toen ik dat eenmaal wist, trapte ik nog heel vaak in die valkuil, alleen deed ik het dan lekker ''stiekem'' thuis, hoefde ik me ook niet meer te schamen, weet nog wel uit mijn drinkersjaren dat ik altijd mensen ging bellen of smsen en ik had toen een telefoon waarop je niet kon zien wie je gebeld had, dus de volgende dag was dat heel vervelend :$

mijn fantastische ''oplossing'' was het kopen van een telefoon die dat allemaal wel registreerde zodat ik de volgende dag kon zien wie en wat ik gesmst en/of gebeld had, terwijl ik er niets meer van wist, wat was ik blij als de smsjes ''redelijk'' waren, en wat voelde ik me belabberd als ik weer eens de raarste dingen had gestuurd :wacko:

maar het gekke van alles vindt ik nog steeds, dat het echt niet inme opkwam om misschien minder te drinken, zodat dit soort dingen niet meer zouden gebeuren, hoe vreemd was mijn brein.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja gaby, dat heb jij goed gezien,
in een keer...ben echt jaloers op je...

ik heb het serieus overwogen, na dat eerste zo bevrijde gevoel
kon het toch niet opbrengen, nog steeds niet...
al rookte ik wel in een klap de helft minder...

ik heb bewondering voorjou, jij moet ongelooflijk sterk zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knuffie, dat vind ik knap. Als je dat kunt.....
Ik vind dat veel te moeilijk, ben dan altijd bezig met " hoeveel ik mag" ed.........
Veel te moeilijk, dat zou ik niet volhouden.
Net als minder roken, dat ging een tijdje goed en dan hield ik dat toch niet vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik nam de telefoon niet meer op gaby, na tien uur...
want dan ging ik lekker nog helemaal los...

en dat gesjouw met al die troep!
en je kegel! in de lift hier al!
de paranoia!

het is echt onvoorstelbaar.... dat je dat volhoudt...

je zou bijna zeggen, en ik bedoel als steun nu,
echte volhouders waren we wel!

laat men vooral niet denken dat het een zogloos bestaan was...mijn god

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Henk, ik ben niet volledig gestopt, drink nu weer sociaal. Maar doordat ik in 2006 teveel begon te drinken ben ik op deze site beland want mijn pa is een alcoholist (nu alweer 3 jaar droog) en zover wou ik niet komen!
Dus dan hier op deze site beland en dan een hele tijd niks gedronken. Daarna weer iets gedronken maar wel met een limiet! De dag dat ik voel dat ik me niet meer aan mijn limiet kan houden, dan stop ik weer tot ik denk dat ik het weer aan kan, allé, begrijp je?

Jannigje, wat vind je knap dat ik kan?? die limiet houden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...