Rickert Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hallo iedereen! Heb al veel meegelezen en maanden getwijfeld of ik ook een bericht zou moeten posten over mij..... Alcohol, het komt in vele levens voor en steeds op andere manieren. Hieronder de mijne.. Heb ik een alcoholprobleem? Hell yeah! Verslaafd... Neuhj.. eigenlijk niet. Ben een adhder, adder, geen stuiterbal maar iemand met een kop vol ideeën die niet stil te zetten zijn. Alcohol is mijn vriend en mijn vijand. Het zet me stil en helpt me rustig te zijn maar het nekt me ook om te sporten, weg te gaan, uit de band te springen of te ondernemen wat mijn karakter ook vraagt. Ik wil het niet meer. Maar alcohol is zo makkelijk.. het maakt me rustig, het laat je steeds zeggen: Ja je moet wel wat anders doen hoor, ga eens leven... Ik drink al een tijd veels te veel, na mijn werk een pils of tien (blikjes of flesjes) en als ik vrij ben meer... Soms ook niet, afkickverschijnselen heb ik niet gelukkig niet. Heb wel een hekel aan mezelf.. ik wil dit niet! Ik laat door mijn zuipen afspraken gaan (zou vandaag gaan mtb'en) maar mijn kater was te groot.... Alcohol... vaak mijn vriendinneke maar te vaak mijn vijand. Ik wil het met haar uitmaken maar weet niet hoe. Ze is en blijft een schat... Rick Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hoi Rick, Stoer, dat je uiteindelijk toch hier komt kijken. Het stoppen met alcohol is een heel proces. De eerste stap heb je al gezet; Door hier te komen, en doordat je je ervan bewust bent, dat er eigenlijk echt iets moet gebeuren. Alcohol kan een vriend zijn, maar is altijd van korte duur. Maar, dat weet je zelf inmiddels ook wel denk ik. Heb je al eens gekeken naar de on-line behandeling van alcohol de baas? Hoe dan ook welkom, veel succes. De "huiskamer"zit onder de rubriek "ditjes en datje" Als je wilt,kom je even gezellig meepraten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Rickert, welkom hier als je niet met kunt en niet zonder ja dat heet toch echt verslaving, afhankelijk zijn. Dit erkennen is een eerste stap, je bent hier immers nietr voor niets en welke keuze je maakt om ermee om te gaan, is aan jou natuurlijk. Een beetje afstand nemen kan nooit kwaad. Kijk maar rond hier en zie welke postings je aanspreken; misschien heb je er dan ook wat aan. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 25 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2012 Hallo Rick, Ook van mij welkom hier op het forum. Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het erkennen van ons probleem is de eerste stap! We zitten hier overdag meestal op ditjes en datjes, de dagdraad. Dat is onze virtuele huiskamer. Mocht je trek krijgen, of vragen hebben, meld je dan daar. Meestal zijn er wel mensen die je willen steunen. Als ze aan het geinen zijn en je niet horen: roep dan HARDER. De wil is er altijd. Heb je al nagedacht over hoe je het gaat aanpakken? Ik heb zelf veel gehad aan de internetbehandeling van Tacttive. Die is voor stoppers en minderaars. Hoe je het ook wilt aanpakken, veel succes en volharding gewenst. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 27 maart 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 maart 2012 Hallo! Bedankt voor de snelle antwoorden!! Hulp heb ik en ben ook open naar ze. Heb over alcohol ook al veel gelezen en trainingen gehad (Het boek van Mariette Wijne sprak mij het meest aan tot nu) en zoek meer naar ervaringen. De trainingen waren meer gericht op mensen die dag en nacht dronken/drinken. Ik ga verder speuren op het forum! Rickert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden