Spring naar bijdragen

maandag 18 april


igor

Aanbevolen berichten

Fleurtje, dat laatste wat je zei begrijp ik maar al te goed. Ik zoek opvulling in vanalles en nog wat, maar elke keer komt die "leegte" keihard terug !!

Rae, je klinkt echt niet zo lekker hé. Ik ken je eigenlijk niet of nauwelijks (sta je bij wie is wie ?), maar ik hoop dat dit forum een beetje helpt om je door deze donkere periode te komen. Mij heeft het alzeker heel hard geholpen, zou niet weten waar ik nu zou staan zonder ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Ook ik zie de AA niet als de ultieme oplossing maar er is bewezen dat het de grootste slagings kans biedt.
Professionele instellingen als de Jelinek hebben hun methode overgenomen.

Ik ben reeds enkele maanden eens geweest en voelde mij daar niet thuis. Inderdaad, ik ben ........en ik ben alcoholist. Ik kreeg het niet over mijn lippen.
Ik maakte ervan: Ik ben Dappere en ik heb een alcoholprobleem. Er komen daar mensen die reeds meer dan 20 jaar niet meer drinken en zij blijven trouw komen.
Ik zie mij dat zelf niet doen maar heel stiekem heb ik grote bewondering voor die mensen en ben misschien zelfs een beetje jaloers.

Het principe is simpel, je komt er voor jezelf en de wil om te stoppen moet ook uit jezelf komen.

Dat jij zegt dat je je hier ook niet op je plaats voelt komt vreemd over want in de korte tijd dat ik nu op dit forum zit ben je een regelmatige gast.
Diep van binnen is er dus wel de wil om niet te drinken. Deze wil moet naar de oppervlakte.
Wat zijn jouw redenen om wel te drinken? Als deze redenen plausibel zijn dan moet je inderdaad naar een ander forum: De Carnavalsvereniging, De Zuipschuiten of de Wiskey Club. Ik denk dat je je daar minder op je plaats zal voelen dan hier....of niet.

Ik wil niet belerend over komen maar alles wat ik nu zeg komt van binnen of is wijsheid die andere weer tegen mij zeggen.
Ik zeg dit ook voor mijzelf want als het jou lukt om niet te drinken dan moet het mij ook lukken.

Ik heb een nieuw onderwerp gestart: Competitie niet drinken.
Klinkt kinderachtig maar ik hoop dat het voor iedereen een stimulans zal zijn.

Hoofdprijs: eeuwige waardering en dat vooral van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is allemaal nog zo vers voor jou..tijd heelt vele wonden maar de littekens blijven altijd een beetje zichtbaar. Ze noemen het een leerproces.
Je hebt enorm veel gegeven naar het einde toe en daarom komt het misschien iets harder aan.
Jij bent een rasechte positivo in tegenstelling tot moi.
Op een moment zal je zien dat je terugkaatst en blijft kaatsen, de hoogte in, jij lekker ding :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, slechte of onproductieve gevoelens bestaan niet. Wel nare (angst), sombere, verdrietige enz. En dat mag. Gevoelens hoef je niet te veroordelen. Maar misschien is het alleen een formuleringsfoutje, kan.

Natuurlijk hoor jij wel op dit forum thuis. Ik heb je nog niemand zien beledigen hoor. En ook niet uit de hoogte. Ik krijg het gevoel dat je erg onzeker bent. Dat hoeft niet, maar ik besef dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ergens in je zit Rae. Dat ben je en dat is prima zo. Echt.

Ik ben "van nature" ook vrij onzeker en verlegen. Maar besef dat dat nergens voor nodig is. Ik kan een aantal dingen best goed. Jij ook, daar ben ik van overtuigd. En nu ik niet meer drink sterkt mij dat ook weer. Ik krijg er meer vertrouwen van in mijzelf. Terwijl ik dronk om vertrouwen te krijgen. Maar langzaam werd ik er alleen maar onzekerder van.

Als je vanavond naar de AA gaat, wat ik heel knap zal vinden als je dat doet, probeer er dan heel open heen te gaan. Niet gelijk oordelen over hoe het er aan toegaat. Er zal wel een reden voor zijn. Ik weet het niet, ik ben er nooit geweest. En bedenk later hoe je het ervaren hebt. Je kan dan nog een keer gaan. Weet dat je altijd vrij bent om er niet meer heen te gaan. Dat is aan jou, je doet het uiteindelijk voor jezelf. Net als hier trouwens. (Ik schrijf dit ook voor mezelf)

En als Rae niet wil drinken drinkt hij niet. Eigenlijk heel simpel toch? Ik hoop dat je zo'n klik kan maken.
Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae:
Ok, geen meis dus:$ Oeps....
Je baal en faalgevoel kosten je bergen energie. Mij tenminste toen wel. Het lukte me op een gegeven moment om dat baalgevoel om de zetten in de kracht om het te willen veranderen. Met behulp van het forum lukte me dat. Misschien heb je meer nodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet goed om met jullie mee te lezen, die baalgevoelens zijn zo herkenbaar. Daar moet ik een weg in zien te vinden en wij allemaal. Leren genieten van de kleine dingen, zoals nu in de tuin in het zonnetje, vogeltjes fluiten, wat wil ik nog meer??
Net een fles wijn geopend, geroken, kurk erop en stuk geslagen tegen de muur:D Zo maar even puin ruimen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde heel graag een glas inschenken of gewoon zo uit de fles drinken, maar toen ik het rook dacht ik: nee, me zo voelen als zaterdag dat wil ik niet meer. Dus dan maar gewoon stuk slaan, misschien ook woede naar mezelf eruit. Met name bij het ruiken ging er woede en walging door me heen, waarom na 2 goede dagen dit verpesten???
Kunnen jullie een beetje genieten van het mooie weer?
Ik ga zo even naar de huisarts, bespreken wat dat antabus inhoud...
:present:Nien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...