niwi Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 den Will se Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hoi die von zag je zelf niet meer staan dus ging ik de ramen maar lappen . Dabber hier maar aan..ga jullie mijn depressieve bui besparen. Ja dochter is er weer. Ben wel blij...ergens.Ik heb zin om te drinken. Het kan me allemaal nog weinig schelen. Al het gemelk van heel de wereld kan voor mij de pot op.Maar ik doe het niet. Ooh nee..daarvoor ben ik te netjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Rae, probeer eens te omschrijven waarom je gisteren bent gaan drinken. Wat is die klik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Den niwi se, goed zoals altijd Fleurtje, algoed dat heel de wereld niet hetzelfde is hé Oh ja Desi, suuuuuuuuper gefeliciteerd van mij hoor :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) :DB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Will Wie kan de wereld nu nog wat schelen als je om de vijf voeten geconfronteerd wordt met het belachelijke ervan. Drank hier, drank ginder, gelukkige exen, gezellige koppeltjes jakkediejajakkediejoe..Oh wat is het leven mooi toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Bite me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Is a kick in the ass ook okay Fleurtje ? Het zonnetje schijnt lieverd, lighten up. Ik zit zelf ook nog steeds niet goed in mijn vel, maar tja. Verder sukkelen in de hoop op beterschap hé, en af en toe de riemen strak aantrekken ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Ik begrijp het niet zo goed Rae...waarom geloof je zo weinig in jezelf? Je geeft het uit handen nog voor je er toe zet. Daarmee bedoel ik dat je nu al twijfelt aan jezelf terwijl je zo graag wil.Iedereen en alles kan je ertoe aanzetten om te drinken. Graaf een keer diep in jezelf en vind die echte Rae..Sla die beestjes omver al is het maar voor even. Je bent echt sterker dan je denkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Fleur jij mag er ook zijn hoor. En denk eens aan Teveel, hij denkt aan jou. Laat de wereld maar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Als jij maar kan slaan hé will Slik jij dat pilletje maar regelmatig of deze kielse rat komt jou eens wat meppen verkopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Is waar Jaap...Het slaat wel weer om. Hoe vlugger hoe beter.Lig ik dagen te verzieken terwijl ik er kan van genieten. Dat op zich is al belachelijk. Maar het moet maar even denk ik dan.Ik zoek naar iets om het op te vullen en dat lukt niet goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Een mep van Fleurtje, auwch, komt aan denk ik hé Ik ga er in elk geval deze week voor, morgen opnieuw pilletje. Heb "cleaning" nodig. Ik geraak er precies allemaal niet zo goed uit. Volgende week staat eindelijk mijn poort in mijn tuinhuis en kan ik mijn stalen ros weer bij me hebben. Momentje om naar uit te kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hey Rae,Je moet even het moment voor jezelf bedenken toen je die drie flessen wijn kocht.Daarna moet je even nadenken hoe je je nu voelt!Deze twee momenten van elkaar aftrekken...............de balans zal ergens naar toe uitslaan.Ik denk te weten naar welke zijde maar in kan niet in je koppie kijken.Ik ben nu vanaf 26 maart jl. droog en er zijn nu verschillende momenten geweest dat ik dacht: krijg allemaal de ...........Steeds als ik in de verleiding kwam bedacht ik de nadelen en dat hielp. Het klinkt eenvoudig maar we weten allemaal dat dat niet zo is.Als je een aantal dagen heb volgehouden zal de uitdaging steeds meer in je voordeel gaan werken.Ik ben nu ook naar een aantal feestjes geweest en heb niet gedronken. Dat is erg saai en ook wennen. Ik ga dan vroeg weg want ik vind het geen moer aan.Als ik thuis kom ben ik wel trots op mijzelf en de volgende ochtend sta ik fris op. Dat is lekker.....Sterkte en besef: Een dag zonder lachen is een dag niet geleefd. Je kan pas weer echt lachen als je tevreden bent met jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Oh ja, de meiden vinden het wel aantrekkelijk zo een man die niet drinkt en geen onzin uitkraamt.Veel aanspraak op feestjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Desi:Zoals belooft je slinger voor het half jaar droogstaan! SUPER!:present::rose::present::rose::present::rose::present::rose::present::rose:Op naar je 1ste droge jaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Jaap, wanneer ik heb beslist om te gaan drinken, zegt het 'klik'. Vaak voel ik me dan al een pak beter. Slechte gevoelens die er aan vooraf gingen mogen dan al volledig verdwenen zijn, toch ga ik drinken. Dan rijd ik, mezelf niet begrijpend, op automatische piloot naar de winkel. Sidder ik bij het idee dat ik dat goedje terug moet binnen kappen. Zonder zin in alcohol, zonder zin in roes, zonder zin in 'weg zijn'. Toen ik nog de slechte gevoelens had, was die zin er wel, maar op het moment van kopen totaal niet meer. Dat is min of meer die klik. Voel me ook bijzonder mottig op dit moment. Heb terug het gevoel dat ik niet pas in dit forum (dat gaat met ups en downs), dat ik mensen beledig, om aandacht vraag, genegeerd word, mij aanstel, te open ben, te gesloten, vanuit de hoogte. Afin, behoorlijk onproductieve gevoelens. Begon gisteren met mijn bijdrages op het forum over de AA. Wou mensen niet kwetsen of negatief doen over AA. Begon ik innerlijk ruzie te maken met de AA, met mensen die in de AA zitten, met de principes van de AA. Ik wil AA proberen maar ik durf niet. Als ik terug in een groep beland waar iedereen zegt 'ik ben X en ik ben verslaafd' wanneer ze het woord nemen, waar mensen gevraagd wordt mea culpa tekstjes te lezen over hoe slecht alcohol is, en waar iedereen op het einde van de sessie elkaar de hand neemt en een gebed opzegt, moet ik concluderen dat er in deze maatschappij geen oplossing bestaat voor mij. Dat ik mij beter gewoon terug doodzuip. Vanavond is er een AA meeting. Ik overweeg/aarzel om te gaan. Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Rae:Iedere keer wanneer ik aan mezelf de belofte verbrak om niet te drinken en me toch klem zoop voelde ik me rotter...Ik stond dan de volgende dag op met een kater, schaamte en een ontzettend baalgevoel. Voelde me dan een loser:oOp een gegeven moment wilde ik me nooit meer zo voelen! Misschien is dit nu jouw moment? Wat maakte dat je begon te drinken, was het het waard? Hoe kun je bij de eerstvolgende trek gaan voorkomen dat je gaat drinken? Mij heeft het geholpen om een plan te maken wat ik zou doen bij trek. Vaak kun je het afbuigen wanneer je die eerste 10 minuten maar door bent?Sterkte meis:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Fleur, soms hoeft er niets te zijn om het op te vullen. Je mag van mij best somber, verdrietig of wat dan ook, zijn soms. Dat is zelfs heel normaal denk ik. Will, een echte vlaming moet altijd een fiets bij huis hebben toch? Ik ben er ook dol op. Die van mij moeten helaas buiten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hey Eks, is wel grappig maar je hoeft me niet per sé 'meis' te noemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Eks, dat baalgevoel ken ik amper nog. Ik heb het al zo vaak doorbroken dat ik er ongevoelig voor ben geworden. Falen is de normale gang van zaken. Slagen is bij wijze van spreken reeds uit mijn woordenboek gewist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Rae Ik ga de meest belachelijke vergelijking maken ever...maar ik heb dat met kleding kopen .Ik heb het niet nodig, kan uren op voorhand zitten twijfelen of ik de aankoop doe of niet, vind het zelfs soms niet zo bijzonder en dan plots is er die klik. Ik koop het...waarom dat weet ik niet maar ik doe het toch.Maar nogmaals belachelijke vergelijking. Met drank had ik het ook natuurlijk op momenten maar meestal was daar de zin wel.Ik weet het niet Jaap. Soms voelt het toch verdomd leeg aan.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Hoi Jaap, mijn stalen ros weegt eigenlijk een slordige 400 kilo, maar plaats voor mijn fiets zal er ook nog zijn ??Born to be Wild Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Fleur, toch blij dat je het begrijpt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Nooit met mij gaan shoppen dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Goeie morgen allemaal,al weer een heel levendig forum zo te zien. Vandaag de 3de dag. Heb 2 weken vrij genomen van mijn werk om aan mezelf te gaan werken, maar of dat zo'n goed idee was... Het kopen van een fles wijn trekt meer dan ik had verwacht.Maar ja, wel werken en het daar * en mijn baan op het spel zetten is ook geen optie... En herken het gevoel van falen is de normaalste gang van zaken... Zo naar mijn huisarts voor zo'n pilletje denk ik maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden