Jean Geplaatst 7 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2011 Ik voel me moe en lusteloos, nog steeds spanning in het hoofd, piekeren. Slapen gaat wel aardig met tablet 50 mg oxazepam. Heb net afwas gedaan en cake gebakken (koken is mijn hobby). Morgenvroeg krijg ik collega op bezoek.Ga af en toe even op bed liggen, niet dat het veel helpt.Hoop dat die Lexapro binnenkort gaan werken.Vrijdag naar psycholoog, zie ik ook al weer tegen op.Sinds enkele weken geen alcohol meer gehad en dat hou ik ook zo!Jean Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 7 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 7 mei 2011 Welkom Jean,Ik doe het maar even hier zo anders moet ik en bij wie is wie en hier reageren.Allereerst vind ik het ontzettend goed dat je je hier hebt aangemeld. Hoop echt dat je hier vind wat je zoekt waardoor je een stukje minder eenzaam bent.Je schreef dat men wil gaan onderzoeken of je eventueel het syndroom van Asperger hebt. Nu, bij mijn vriend (inmiddels 4 mnd geleden gestorven) is deze diagnose ook gesteld.Graag wil ik je vertellen hoe hij was.Alleereerst iemand met gevoel voor humor en erg intelligent. Intelligentie en Asperger gaan vaak samen.je kon van hem op aan en hij liet nooit iemand vallen zeker niet in z'n werk(was klinisch psycholoog).Verder was het iemand die het heel zijn leven erg moeilijk heeft gehad, hij kon niet echt genieten van dingen. En als hij er ooit een dag bij had zitten waarin hij zich goed voelde dan kon je de donder er op zeggen dat het de volgende dag weer echt helemaal fout was. Ik heb altijd gedacht dat hij niet gelukkig mocht zijn. Dat hij zich dan de volgende dag moest straffen met een fikse grafstemming.Vrienden had hij bijna niet maar had daar ook geen behoefte aan. Hij stond een beetje alleen in de maatschappij.Ik denk dat hij doodsbang was voor mensen. Het was n.l. een heel angstig iemand. Heb altijd gedacht dat hij toch ook een angststoornis had.Ook was hij erg bang om een ziekte onder z'n leden te hebben.Hij was vaak verbaal erg aggressief, en schopte tegen iedereen en heel de wereld aan.Hij piekerde ontzettend veel en als ik ooit zei, probeer je dan ergens anders op te focussen zei hij dat dat niet lukte. Het ging maar door en door met denken.Het enigste waarmee hij het kon wegdrukken was de alcohol. Dan sloeg hij om en werd vaak een lief iemand.Ondanks zijn beroep had hij weinig aandacht voor zijn omgeving. Hijzelf stond op de eerste plaats, dus had best wel erge narcistische trekken.Waarom ik dit schrijf? Nou je geeft aan dat je wel behoefte hebt aan mensen om je heen, je geeft aan dat je eenzaam bent, en dat is nu precies wat J. niet wilde. Een persoon was belangrijk voor hem en dat was ik, en vond het verder heerlijk om alleen te zijn.Ik hoop voor je dat het jou wel lukt om het denken en peinzen uit te kunnen schakelen. Soms heeft het te maken met een hele hoop onzekerheid en dan kun je er overheen groeien.ik wens je heel erg veel suc6 en ik hoop dat we je mee mogen helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 10 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 10 mei 2011 veel naar buiten!zet het op een lopen!... maar neem vooral de tijd om ook rustig te zitten... te observeren... enzo...is mijn mniertje, niet echt een antwoord, bij moe en lusteloos zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden