Spring naar bijdragen

vrijdag de dertiende...mei 2011


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haaa Dezsi, Leuk dat je er weer even bent. Verschillende mensen hebben naar je gevraagd omdat je zo lang wegwas. Maar fijn om te horen dat het zo goed gaat. Heb er geen moment aan getwijfeld. :moon:

Anna en Soothe, veel plezier. Tropische oorden? :rose:

Fleur, dat vraagt men een dame niet. :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah1,

Uiteind'lijk kennen we niemand hier op dit anonieme forum. Maar 'k kan me nog wel herinneren dat we soms overhoop lagen met elkaar. Ach, da's alweer twee jaar terug. Zand erover, niet? Hoe gaat 't met je?

@adam,

Abstinentiophobia (onthoudingsfobie?), zou dat misschien kunnen? Verraad jou onderschrift een academisch achtergrond? Ben je Drs. of zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hannah1,

Dat was wellicht nog in onze alcoholische fase, dan is iedereen gauw op de teentjes getrapt.
Met mij gaat 't reed'lijk. 'k word bijgestaan door een hulpverlener en psychiater. Kortom, 'k ben in goede handen(?). Volgende week d'uitslag van bloedonderzoek. Die bepaald in grote maten of 'k moet minderen of stante pede moet stoppen met drinken. En nu 'k je toch tref, Hannah, weet jij of Dar nog onder ons is? 'k vond haar altijd een beetje de 'Moeder Overste' van 't AdB forum. Lieflijk, inspirerend, corrigerend, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij allemaal hartelijk dank voor de goede vakantiewensen.
Spannend! Ik ben in geen jaren naar het buitenland geweest.

Paraskevidekatriafobie. Prachtig woord.
Een tijdje geleden had ik een collega die ervan overtuigd was dat vrijdag de 13e juist een geluksdag is voor haar.
Ze was zelfs op vrijdag de 13e getrouwd.
Ze geloofde ook dat ze afstamde van een geslacht van heksen, en het lukte haar vrij aardig daarop te lijken ;)
Vandaar natuurlijk dat vrijdag de 13e haar geen pech maar juist geluk zou moeten brengen.

Zelf heb ik niet zo heel veel met bijgeloven,
hoewel ik het leuk vind me te verdiepen in verschillende soorten bijgeloof, en waar het vandaan komt.
Da's meer mijn nieuwsgierigheid in hoe de menselijke geest werkt geloof ik.
Ik heb nooit iets speciaals gemerkt op vrijdag de 13e,
ben vaak genoeg onder een trap door gelopen (expres, toch benieuwd of er iets zou gebeuren),
en heb ook nooit enige hinder ondervonden van naar links dan wel rechts overstekende zwarte, witte, bonte dan wel lapjeskatten.
Statistisch gezien zou er na al die vrijdagen de 13e die ik al meegemaakt heb wel eens iets moeten gebeuren op een vrijdag de 13e.
Mocht dat vandaag het geval zijn dan zal het in de annalen opgetekend worden.
Maar ik vrees dat ik dan eerder geneigd ben te geloven in de statistische waarschijnlijkheid,
dan in enig effect van de combinatie van datum en dag.

Wat betreft de angst om te stoppen met drinken, denk ik dat de oude Grieken en Romeinen
- zelfs, zoals bekend, niet vies van een een roemer wijn -
om elke suggestie in deze richting te vermijden,
bewust hiervoor geen woord uitgevonden hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grmmbl, 'k moet eten koken, maar 'k heb totaal geen zin. Wat heb 'k nog in de koelkast? Courgette, paprika, wortel... en nog 250 gr. gehakt in de vriezer. Ui en knoflook... Zilvervliestrijst... Yep, dat wordt even snel iets roerbakken. Blikje tomaat erbij, bouillonblikje, sambal.

Goed, hier ben 'k wel eventjes een half uurtje zoet mee. Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...