Spring naar bijdragen

Zaterdag 28-05-2011

Susana

Aanbevolen berichten

Weet je hoe ik zulke dingen soms bekijk Lidia.
Moet het aan de hand van een voorbeeld doen natuurlijk. Elke mens is anders dat is nu eenmaal..
Maar los van dat had ik bijvoorbeeld een tante die heel mondig was. Altijd redelijk recht in het gezicht. Durfde ook enorm veel en schaamde zich haast nooit. Zo stak ze de suikerklontjes en koekjes in haar tas en als je geluk had vroeg ze er juist niet nog een aantal extra aan de ober.
Gegarandeerd dat ze de rest van het eten in een restaurant meevroeg want zoiets laat je niet liggen.
Nu eerder gewoon, maar jaren geleden werd dat niet zo vlug gevraagd. Mensen waren gereserveerder.
Ze domineerde soms ook nogal vaak..mijn oma was net van hetzelfde.
Mijn ma kwam uit een heel ander 'milieu' en had geleerd ten allen tijde beleefd en gepast te reageren. Maar dat ging vaak ten koste van zichzelf. Zo heeft mij ma jaren gepoetst bij mijn oma terwijl mij tante haar handen daarvan terug trok. Jaren hoorde ik mij ma klagen...terwijl ik zoiets had van zeg dan gewoon iets terug.
Ik pakte mijn tante en oma altijd aan op dezelfde manier dat ik werd aangepakt. En daarmee bedoel ik niet onbeleefd maar rechtuit als ze rechtuit zijn. En nog nooit werd me dat kwalijk genomen.
Wat ik geleerd heb is dat er gewoon soms andere mensen zijn.
Of mensen die zich op een andere en bepaalde manier profileren. Meestal als je hen op dezelfde manier benadert wordt dat je niet eens kwalijk genomen.
Jij vindt het akelig om tegen haar in te gaan om het zo maar te zeggen maar dat gevoel ligt bij jou. Jij vindt dat je dan niet gepast of vervelend reageert. Uiteindelijk zal zij er nooit zo zwaar aan tillen. Daar ben ik zeker van. Je doet niemand pijn, je zet niemand in een vervelende positie.
Jij bent waarschijnlijk voor haar de meest ideale oplossing, niet meer of minder. En waarschijnlijk ligt het in haar aard om dat na te jagen. Wat zelfs niet zo abnormaal is.
Voel je niet te schuldig. Ze vinden wel een plekje.
Gewoon vasthouden aan wat jij wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wil nog even vertellen over de valkuilen die ik vrijdag gelukkig heb ontweken.
Was dus naar de Tweede Kamer voor een rondleiding enzo. Een jaar of 5 geleden was ik daar ook, maar de deelnemers vonden het leuker als ik meeging.
Na afloop stelde iemand voor even in de zon op een terrasje te gaan zitten. Nou dat zag ik dus niet zitten en wees ze op het enige bankje dat in de zon stond. Daar hebben we een sigaretje gerookt.
Toen we naar het station liepen zei ik dat ik niet vervelend wilde zijn, maar nog niet sterk genoeg was voor terrasjes. Was prima. Dat is het voordeel als je er open over bent.
Op het CS A´dam drong het tot me door dat als ik thuis was, even lekker ontspannen met een wijntje er niet
inzat. Uit mijn ooghoek zag ik de AH, maar ben snel naar de roltrap gegaan.
Een paar mnd. geleden waren we naar een bijeenkomst in A´dam geweest en ik had daar 5 glazen wijn gedronken. Net genoeg om door te willen gaan, maar ik had expres niets in huis en zei, wat jammer dat de AH al dicht is, zou best thuis nog wat willen drinken en naar de verkiezingsuitslagen kijken.
Iemand van ons groepje zei dat de AH tot middernacht open was. Het was 11.45uur en mijn hart maakte een sprongetje. Ik zat met een literfles Z.Afr. wijn te glunderen in de bus.
Helaas was er om 02.00 uur een grote TV storing.
Dit was dus een herinnering aan de laatste keer dat ik op die plek stond.
Dit soort triggers zullen nog wel vaker komen, maar daar maak ik me nu nog geen zorgen over.
Heeft geen nut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
lidia

Mijn vriendin is 3 uur gebleven en we hebben goed bijgepraat.

Ze dacht even een lekker wijntje bij Lidia te gaan drinken, keek heel vreemd op, een beetje teleurgesteld want vroeger had ik meestal wel wat in huis. Dit jaar is dat al veranderd. Zij was met de auto, dan drinkt ze 2, hooguit 3 glazen.

Moet eerlijk zeggen dat ik tussen hoop en vrees zat of zij iets bij zich zou hebben.

Toen ik het uitlegde begreep ze het want zij heeft vroeger ook wel toestanden met mij meegemaakt.

Hyperventilatie enzo.

Toen ze vertrok riep ze op straat: je bent een kanjer!

Daar doe je het toch voor, geeft moed.

Kijk, je bent een kanjer :).
Ik dacht dat je zoiets eerder voor een lekker mannelijk stuk gebruikte maar soit :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het echt knap wat je doet. Ik ben zelf ook niet altijd zo een held in die dingen en voel me ook vaak beroerd bij. Maar zo draait de wereld nu eenmaal.
En bijna niemand is zo belangrijk als jij.
Dus goed vasthouden aan wat je nu doet hoor. Na een boel repeteren blijft het nog vreemd aanvoelen maar je voelt je er ook sterker door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje
Ik weet het niet, zou het verschil tussen Vlaanderen en Nederland kunnen zijn. Geloof dat het hier voor beide gebruikt wordt, maar het idee erachter is duidelijk.
In sept. wordt ze 65 en heeft me heel nadrukkelijk uitgenodigd voor een diner in een rest. hier dichtbij, heeft ze afgehuurd. Ze wil dat ik iemand meeneem omdat ik haar fam. niet ken en dat nogal "keurige" mensen zijn.
Ik ken haar kinderen wel, maar dat vindt ze niet genoeg voor mij om me op mijn gemak te voelen. Ze weet dat ik niet graag tussen veel mensen zit, hoewel ik een heel andere indruk wek. Mss zoiets als bij jou het geval is. Naar buiten vrolijk etc. maar toch geen held.
Lief van haar vind ik, want zo vaak zagen we elkaar niet meer. Zij had een horeca zaak. Dan weet je het wel

Welterusten iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorbreken van bepaalde patronen is altijd moeilijk. En er komt misschien en waarschijnlijk nog wel een keer een situatie waarin je toch meer meegaat in andermans wensen dat je zou willen maar dat maakt je ook een héél mooi iemand.
Zolang je blijft groeien is het allemaal niet zo erg..
Komt wel goed met jou :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een giller, zitten we hier met z'n tweeën, dat had ik een maand geleden nooit verwacht.
Lekker rustig toch.
Hoop dat je goed slaapt, want als een mens is uitgerust kan hij de wereld beter aan en ik kan het weten.
20 jaar zeer slecht geslapen. Wat hele moeilijke knopen doorgehakt, de moeilijkste die ik me kan bedenken en slaap sindsdien beter en zeker nu zonder alcohol.
Mss stuur ik je wel eens een PB over die knopen.
Dag
Lidia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja..voor diegenen die het nog lazen eerder op de dag.
Was een glaasje gaan pakken met de vriendin waar ik al een paar keer eerder over sprak. Bij de kiezen van het drankje zei ik alvast 'voor mij geen alcohol'. Ze vroeg 'ben je nog altijd met de stopactie bezig'. Ik zei van wel maar niet omdat ik een afspraak had met die beruchte vriend (die ik aan het begin had verzonnen). Gewoon voor mezelf. Heb haar gezegd dat ik na de dood van mijn broer (was al wat langer daarvoor natuurlijk) een tijdje stevig gedronken had en dat ik nu voor een jaartje eraf wou blijven.
Geen extra vragen of bedenkingen van haar kant. Verbaasde me echt maar blij dat ik het gezegd heb.
Btw..dit wil niet zeggen dat ik mezelf vastpin aan een jaar alcoholvrij.
Daar waag ik mezelf niet eens aan omdat ik er nog steeds niet weet welke richting ik zal inslaan.
Maar dit zeggen tegen mijn vriendin gaf mij gewoon een jaartje ademruimte of zoiets.

Slaapwel
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal
Ben vanavond uit geweest met een vriendin, we hebben de hele avond gedanst heerlijk zeg :) Niet gedronken, maar ik heb wel in de eerste kroeg een refusal genomen, omdat mn lichaam van alle kanten begon te gillen en te stijgeren bij de geur en aanblik van al dat bier. Na het nemen van het groene pilletje nergens meer last van en kon ik lekker genieten van de leuke avond :)
Altijd bij de hand hebben dus, die groene rakkers. gelukkig zitten ze standaard in een zijvakje van mn portemonnee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...