Spring naar bijdragen

Woensdag 1 juni 2011

Gast Fibo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@borretje,

De zin om iets te doen ontbreekt me op 't ogenblik. M'n glaasje bier gaf me levenslust. 't was m'n levens elixer. Dat valt nu weg. Met een onvermijd'lijke depressie tot gevolg. De dokter heeft me iets voorgeschreven tegen d'onrust en mismoedigheid. Ach ja, dat gaat ook wel weer over. 'k ben allang blij dat 'k geen heftige ontwenningsverschijnselen ervaar. Maar misschien komen die nog. *Afkloppen!*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@borretje,
@ingri,

'k neem jullie wijsheden ter harte. 't wordt inderdaad wennen en 'k zal m'n leven anders moeten indelen. Aanvaarden dat 'k niet meer kan drinken is niet zo moeilijk. M'n huisarts zei dat m'n lever vergroot is (3 cm onder de ribben), dus doordrinken zou uiteind'lijk dooddrinken betekenen. En hoe lekker m'n biertje ook was, dat is 't me niet waard. 'k drink nu water, thee, vruchtensappen én 't klassieke ex-alcoholisten drankje: IJsthee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, deze zin heb ik ook later pas toegevoegd. Vandaar dat je nu denkt er overheen te hebben gelezen.

Good for you!! :present::musicnote::heart::rose::):sun: :light: B)

Lieve mensen, ik ga slapen. Morgenochtend komt de bus aan bij school, ze zouden vanavond al terug naar Nederland gaan en de hele nacht doorrijden. Ik kan om 10.00 uur gebeld worden dat ze er bijna zijn, maar het kan ook 12.00 uur worden.

Welterusten :lips:

En ik hoef morgen niet naar werk ...... en overmorgen niet ...... en dan is het alweer weekend :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje,
Ik wist niet dat je zoontje toch ergens anders naar toe gaat en ik weet ook niet waarom.
Fijn dat je zo sterk wilt blijven met betrekking tot alcohol.
Wat zal je zoon blij zijn, als hij straks een sterke moeder ziet, die lol in haar leven heeft.
Daar ga je voor, hoop ik en daar kun je hier ook heel veel steun bij krijgen.
Kinderen zijn heel loyaal, weet ik uit ervaring, juist als je, wanneer ze een gesprek aan gaan over vroeger, ook eerlijk je fouten toegeeft. Zij kunnen dan ook goed zien, wat je allemaal hebt gedaan
om weer sterk in het leven te staan.
Gelukkig weet je dat velen je, vanuit respect voor wie je bent en wilt zijn, steunen.
Voor vanavond: Slaap lekker.

Ingri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Howdiehow :)

Bedankt voor de superfijne felicitaties!! Always a good feeling :D
Mups :heart:. Volgens mij verdien jij ook een slingertje :sun::heart::sun::heart::sun::heart:
Dinah :sun:. Goed gedaan zenne!! Ik heb je gelezen en natuurlijk is moi ook supertrots op jou. Drie maand stelt op zich niet zo veel voor denk ik soms maar hé..na een paar stoten en stompen van buitenaf is het toch een hele prestatie om droog te blijven.
Keep on kicking that shit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
borretje

Ingri; De hulpverlening kan een puntje zuigen aan mijn zoon.

Hij weet beter wat alcoholisme is dan de mensen die dit besloten hebben.

En loyaal is hij, altijd geweest.

Loyaler dan de hulpverleners.

En trouwer.

En begrip voller.

En hij vertrouwd mij, volledig.

Ook altijd gedaan.

Ik weet het is een kind.

Maar voor z"n leeftijd, weet hij helaas al heel veel.

Ik zou willen dat naar hem geluisterd werd.

Kan menigeen van leren.

Maar ja, het is een kind..

Thnx trouwens:heart:

Wees voorzichtig dat je je daaraan niet mispakt.
Er moet me ff iets van het hart en misschien klinkt het héél lomp maar tja.
Ik heb al een aantal keren gelezen dat BJZ op niets trekt en de situatie totaal verkeerd ziet en hoe jij je keer op keer al hebt bewezen en ze nu nog trappen. Dat als reacties op het plaatsen van je zoontje. Ik heb me er altijd buiten gehouden.
Ik heb je hier altijd aangesproken over je alcoholprobleem, niet zozeer of je thuissituatie. Ook toen je de laatste keer dronk vond ik het knap dat je stoppen kon. Verder denk ik niet. Ik ga er vanuit dat iedereen zijn eigen consequenties kent als gevolg van een bepaalde actie. Niettegenstaande voel ik echt enorm met je mee, echt waar. Maar een dienst als JBZ hoort in eerste instantie louter objectief te kijken naar jouw situatie en naar wat het beste is voor je kind. Je eerste weekend uit opname dronk je, je eerste week thuis en je dronk. Of je het al dan niet onder controle had staat buiten kwestie voor zulke diensten.
Je dronk al een hele tijd niet..maar voor wie deed je het? Voor jezelf of voor je zoon?
Niet alles kan op BJZ geschoven worden, dat zou gewoon oneerlijk zijn naar jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zei onlangs iets borretje maar kan mijn vinger er niet meer opleggen..
Het gaf me het gevoel dat je zelf ergens wist dat je nog niet klaar was voor de verantwoordelijkheid die je zo plots weer moest dragen. Van opname naar een huis kan een enorme druk veroorzaken.
Ben je er al echt klaar voor om je zoon bij je te hebben? En dat wil ik dan lostrekken van de bedenking of je je er goed bij voelt dat hij geplaatst wordt. Want dat moet echt je weet wel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
borretje

Heb je mij iets horen verwijten naar BJZ, Fleur?

Ik dacht het toch niet.

Het feit dat hij nu uithuisgeplaatst moet worden staat los van drank.

Helemaal los.

Heeft er helemaal niks mee te maken.

Dat was eerst.

Maar goed, ik ga dat nu niet helemaal meer uit de doeken doen.

Ik wil je dat wel eens pb- en?

Als je wilt.

Maar nogmaals, dit staat los van drank.

Ik drink immers ook niet(meer)..

En wie zal mij verbieden 3 biertjes te drinken trouwens?

Ik heb je inderdaad verwijten horen maken Borretje :).
Niets met alcohol te maken? Nou dan ben ik niet meer mee inderdaad :huh: en dan mag ik me er ook niet over uitspreken natuurlijk.
Verbieden is een gek woord :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal & Welterusten,

Heb de draad schuin doorgenomen, Wens alle successen-vierders een volhoudende strijd.
Degenen die een tegenslag hebben: kom op, pak de draad weer op, wees de baas over je eigen leven en laat de drank die macht niet overnemen.

Bv. Denker: heb je gisteren nou nog contact opgenomen met een instantie? En konden ze je helpen?

Hoewel in in aanleg depressief ben en daar al mijn hele leven tegen vecht, gaat het een stuk beter zónder drank, met sport, regelmaat, goed eten (verstandig en gezond) enz.
Ook bij mij werden de emoties (ook de negatieve) versterkt door de alcohol, en vooral dat vreselijk schuldgevoel als je je s nachts of overdag zo beroerd voelde en dacht "ik drink noooooooooit meer" en dan nog diezelfde dag toch weer begon want.........ach, één glaasje, blablabla. Voor mij is 1 teveel en 10 te weinig.

Kan alleen maar zeggen dat het écht vruchten afwerpt én als het eenmaal uit je systeem en uit je
gewoontes is, is het alleen maar prettig dat de alcohol uit je systeem is.
En uit je leven.....

Je moet er wel wat voor doen, én alert blijven ja, maar daarna kun je prima naar een feestje gaan en als "observator" kijken wat de drank met anderen doet. Je blijft je verbazen.

En blijf vooral hier komen en schrijven, dit is een waardevolle plaats voor iedereen die struggelt met de alcohol.

Nou, dat was mijn bijdrage van vandaag,

Welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je een punt borretje..
Je gevoel moet vast héél dubbel zijn en de situatie ook natuurlijk.
En toch kan ik me niet losmaken van het gevoel dat dit misschien nog niet zo heel slecht is..voor even dan. Je komt héél krachtig over, soms zo krachtig dat ik denk dat je knappen gaat. En dat is geen gebrek aan vertrouwen in jou verre van.
Ik mis de rust soms die nodig is om sterk te blijven als ik je lees maar dat is enkel mijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Dinah

Geen idee waar Jan1000 gebleven is.

Merk dat ik een paar mensen volg en de rest er tussen door fladdert......

Beetje als in een soap waarin er hoofd en bijrollen zijn.
;)

Dat lijkt een beetje op mijn onderschrift :huh:
Ik ben de prinses!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...