Spring naar bijdragen

Woensdag 8 juni 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

En als aanvulling op mn vorige bericht.
Ik was vanavond in een gezelschap waar behoorlijk gedronken wordt. Dat doet me dan weinig. Ik kijk er vooral met verbazing naar hoe snel men de drankjes naar binnen werkt. En geen enkel moment gedacht: ik wil ook.
Maar ja, nu ik weer thuis zit ... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mupke, ik kan je alleen maar sterkte wensen... Ik weet hoe het is om die ontspanningsmomenten niet te hebben. (ben al meerdere keren gestopt, alleen nooit voor lang..) Hopelijk vind je andere en betere manieren om te ontspannen. (Zei ik dus ook tegen mezelf, maar op zo'n moment lijkt niets anders zo ontspannend te zijn als drank..)

O ja, is hier eigenlijk ook een topic met tips voor zulke momenten, vroeg ik me af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Zuske



O ja, is hier eigenlijk ook een topic met tips voor zulke momenten, vroeg ik me af?



Ik weet zo gauw niet of daar een draadje over is Zuske. Maar wel veel mensen met tips hoor.
Mindfulness is zoiets wat me wel interesseert en waar ik me eens wat meer in zou willen verdiepen. Maar ik ben op het moment net een op hol geslagen paard dus dat zit er gewoon even niet in. Ik wacht op rustiger tijden. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Zuske

Hoi Mupke, ik las net je aanvulling (we zaten gelijktijdig te tiepen). Goed jôh, dat je in gezelschap niet eens taalde naar alco! Dat het je niets deed!


(en sterkte voor de rest van vanavond)



Zo knap is dat ook weer niet. ik was vooral een solo-drinker. Meestal moet ik toch met de auto weer naar huis dus dan dronk ik toch al nooit. Een enkele keer wel in gezelschap als ik op loop- of fietsafstand op een verjaardag was ofzo, maar verder niet.
Drinken en autorijden heb ik nooit gedaan. Dus die combinatie triggert me ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, dat ik zo binnen val, zal straks lezen, maar heb een vraag.
Voel me niet onrustig, gespannen ofzo, eerder tevreden met mijn niet drinken, maar kreeg vanavond scherpe pijn rechtsboven in mijn nek en nu in mijn hele hoofd. Die plek had ik ook wel eens na (lang en veel) drinken.
En dan nog die uitputtende moeheid. Hoe kan dat nu, na een maand?
Heeft iemand daar één of andere verklaring voor?
Bedankt alvast.
Voor de duidelijkheid, ben nog geen dag zonder hoofdpijn geweest, terwijl ik daar normaal bijna nooit last van heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De theorie van dat punt ken ik natuurlijk wel Bor. die heb ik hier zelf vaak genoeg gepromoot. Maar de uitvoering hapert een beetje nu.
Aandachtspunt voor komend (lang :moon: ) weekend wordt mezelf tot rust dwingen. Ik moet echt pas op de plaats gaan maken anders komt het niet goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Mupke, maak me geen zorgen, erger me geloof ik, dat ik niet een klein beetje verbetering (beloning, zo je wilt) zie. Bovendien neem ik niet zo snel pijnstillers, maar als ik ze in huis zou hebben, was dit het moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zie je niet goed Bor. Of ik was niet duidelijk. :D
Vanavond was ergens wel een mega-trigger. in dit gezelschap dronk ik nooit mee. Ik keek altijd toe. In de wetenschap dat ik daarna in mn uppie thuis was, met mn pilsjes.

Dussss. Weet ik nu toch waar mijn enorme onrust die ik nu heb vandaan komt. Hehe, is dat ook weer duidelijk. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
lidia

Bedankt Mupke, maak me geen zorgen, erger me geloof ik, dat ik niet een klein beetje verbetering (beloning, zo je wilt) zie. Bovendien neem ik niet zo snel pijnstillers, maar als ik ze in huis zou hebben, was dit het moment.



Ik weet niet hoeveel en hoelang je gedronken hebt voorheen Lidia.
Ik weet nog wel dat ik regelmatig hartkloppingen had als ik gedronken had. En toen ik stopte hileden die klachten eerst ook vanaf dag 1 op. Maar korte tijd later had ik weer hartkloppingen.. Vond ik wel raar toen.
Nu denk ik dat je lichaam toch misschien eerst wat snel reageert op het niet-drinken maar het hele herstel vergt natuurlijk toch meer tijd. Ik weet ook niet precies hoe het werkt hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke,
grappig dat je dat vertelt van die hartkloppingen was bij mij precies zo. Kwamen na 3 weken ook weer terug. Laatst in het winkelcentrum. Gelukkig was er een bankje. Voelde geen hartslag meer, pas na 10 min., schat ik, kwam hij terug, maar heel onregelmatig.
Heb er alternatieve tabletten voor, op aanraden van mijn vriendin (verpleegkundige en thuis in die dingen).
Ik geloof er niet zo in, maar slik ze toch maar braaf.

Hoe lang ik gedronken heb? Langer dan jij geleefd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, dat staat bij wie is wie. Ik ben 67, nog in de oorlog geboren.
Dus: ik kreeg mijn 1e drankje in Stratfort upon Avon, de geboorteplaats van Shakespeare. Het was sherry, daarom weet ik het nog zo goed.
Scheelt dus weinig, Mupke.
Dit slaat nergens op, kun je zien dat ik mijn hoofd er niet bij kan houden.
Er moest nog bij staan dat ik 17 jaar was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...