Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 juli


Max72

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
MarQ



met dat ik dit zeg bedenk ik dat t pure onzin in



:D:D Ja MarQ, dat is ook het leuke van een forum. Het ontkrachten van je eigen smoesjes om te mogen drinken.
Ik snap heel goed dat het weekend het moeilijkste is. Maar wat zou het maandag toch heerlijk zijn als je dan kunt terugkijken op een droog weekend he. Zorg dat je weer een reden hebt om je goed te voelen over jezelf! :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik denk nu echt van wat zit ik me zelf nu te kwellen met dat suffe droog staan ! ik ben blijkbaar al weer vergeten hoe ziek ik was op t laatst van t drinken en hoe ik toen psychisch en lichamelijk heb moeten lijden.sociaal drinken zit er gewoon niet in bij mij en ik weet nioet of ik dat ooit kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben blij dat ik me niet aanstel, en de enige ben die dit gevoel heeft!!! ik ga dit weekend droog blijven.
raar dat een weekend zo alco gerelateerd is eigenlijk, het is niet eens de wijn die mis, maar het is de gewoonte!!
en die gaan we doorbreken.
thanks voor alle steun, fijn om te lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@marcq, dat gevoel ken ik, van: wat maat dat ene drankje nou uit, het is toch weekend, dat is het alcomonster!!! en die gaan we vermoorden.
Ik was ooit een flinke roker, en ik heb toen dat boek van alain care gelezen en die had het over een nicotinemonster, nou alcohol is ook een monster, en als je je dat voorhoud, is het makkerlijker!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
MarQ

ik denk nu echt van wat zit ik me zelf nu te kwellen met dat suffe droog staan !



Ik weet niets van je MarQ, hoeveel je dronk of hoevaak. Maar het zal wel te veel geweest zijn anders was je hier niet op het forum.
Die gedachten zijn heel normaal hoor. Je moet er alleen niet aan toegeven natuurlijk. Het word echt gemakkelijk na verloop van tijd.
En misschien is het beter als je nu even iets gaat doen. Wandeling, of eten koken. Eten is altijd goed is mijn ervaring. Daarna is bij mij de trek dan weer voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo voelt het wel een beetje, maar heb echt afkick verschijnsels, zweethandjes, onrustig, naar gevoel van binnen, boos, bleeehhhhh,
Het moet ff ovevliegen, ik ga nu ff koken, lijd ook weer af(al deed ik dat vaak met een wijntje ernaast!!!) en zo maar lekker eten met mijn 2 moppies!!!
eet smakelijk en totl later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
MarQ

ik denk nu echt van wat zit ik me zelf nu te kwellen met dat suffe droog staan !



Oei, dat herken ik nogal.. Niet vandaag hoor, maar een paar dagen geleden voelde het voor mij ook als een kwelling. Zo van "ik heb nu vakantie. Dan ga ik mezelf er niet mee kwellen. Ik ga gewoon af en toe wat drinken". Dat ging 2 keer redelijk. De derde keer was het weer gigantische spijt in bed. Ziek gevoel. Zweten. Urenlang wakker liggen. Verlangen naar een knop die je terug kunt draaien naar de vorige dag dat je droog stond. Maar helaas, zo'n knop bestaat niet. De hele volgende dag verpest door die vreselijke kater. Een vakantiedag weg dus daardoor..

@Lien, Allan Carr heeft ook een boek over alcohol geschreven. Het heet "nooit meer een kater". Helaas heb ik er niets aan gehad. Er wordt beschreven dat alcohol totaal geen voordelen heeft, dat het alleen maar vergif is. Maar ik zag/zie er ook wél voordelen aan. Dat sufmakende vind ik geen nadeel maar een voordeel. Mits met mate... en daar ligt bij mij té vaak het probleem..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb stiekum al een "beloning"in mn hoofd, want ik heb met de jellinek af gesproken om de RESETTEN zo als hun dat noemen dat zou betekenen dat ik 2 maanden niet drink en zo mn leverwaarden weer op orde te krijgen en 15 augustes mezelf mag "belonen"

wil niet zeggen dat ik dat ook daadwerkelijk doe op die 15e augustes, maar mn verslavings gevoel zegt me dat wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MarQ, dat beloningssysteem heb ik ook geleerd bij de Brijder. Ik vind het op zich wel een goed systeem. Je spaart toch geld uit door niet te drinken, dusss.. Zelf doe ik het zo: na 1 week me aan m'n plan gehouden te hebben, koop ik een klein leuk iets voor mezelf. Na 3 maanden iets groots, bijvoorbeeld een duur kledingstuk bij Didi wat ik normaal nooit zou kopen want te duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@zuske, ja ben ook begonnen in dat boek, nooit meer een kater, maar ik kon er niet doorheenkomen, en ik denk wel vaak aan dat stoppen met roken boek, dus dan hou ik gewoon voor dat dat nu de alcohol is, snap je het nog.
Wat jij schreef, dat gebeurde ook zo vaak bij mij!!! dus we houden het maar op GEEN ALCOHOL!! dat is beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou je het zegt, Mup, ik zat ooit in een therapiegroep waar een meisje was die ook problemen had met alcohol. (het was geen alco-groep, by the way). Toen ze 3 maanden droog stond, kreeg ze als beloning van haar vriend.... een fles witte wijn.... :huh: Dat vonden de peutjes en wij natuurlijk heel maf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah ik ben al terug se :)

Oh witte maar Will is helemaaaaaaaal weg van me hoor. Hij is alleen te stoer omdat te laten zien :D
Hij moet me trouwens 50 euro. Diene heeft echt geen zittend gat. Ik ben drie keer aan een verhaal begonnen en telkens kwam er iets tussen. Ik ben gekwetst :(. 50 euro doet de pijn weg gaan :D
Mijn cadeautje van Londen was trouwens SUPER.
Een blokje om op te hangen met het opschrift: Keep calm and drink tea B)
Ne gouden magnum en cola geserveerd gekregen..Ja ja de will kent er wa van.
Zalige poes ook!

Sorry dak er ff tussenspring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke



hoe ziet jouw beloning er dan uit MarQ? Ga je je dan helemaal lam zuipen op 15 augustus?




lamzuipen is zeker niet de bedoeling! je vroeg eerder al hoeveel ik dronk , nou dat is 4-6 blikken bier van 0,5 liter ...... dat was gewoon teveel!

maar een paar biertjes als beloning had ik dan in mn hoofd, maar het is mijn doel om ook dat niet te doen.......maar ja ..........maar ja.....maar ja..........ben nog maar te kort gestopt om er niet mee bezig te zijn in mn hoofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je dat dan maar uit je hoofd laat MarQ:D
drank is de slechtste beloning die er bestaat voor iemand die ADB wil worden
(Alcohol de Baas)
waarom jezelf niet iets leuks en gezonds geven?
avondje sauna, filmpje pakken, iets wat jou voedt geestelijk of lichamelijk, maar waar
je op kunt terugvallen voor de tijd na die dag.
Want die dag gaat voorbij en wat dan je nieuwe doel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had dat in het begin ook voor ogen Marc maar na een tijdje verdween dat idee meer en meer naar de achtergrond en daag ik mezelf uit door de grens elke keer te verleggen.
Of ik ooit nog drinken zal? Vast wel of vast niet..daar kan ik mee leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
witte

Nou 1 ding is zeer zeker Fleur


Will heeft je wel verwent!!!

Een kadootje

Cola

en een MAGNUM tenslotte

Woonde we allemaal maar zo dicht bij Will:D




Nen gouden Magnum nog wel ;)
T'is nen charmeur hé..
Hij had gewoon geen bokshandschoenen denk ik en besloot de veilige toer op te gaan door me te boteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...