sunnyamelie Geplaatst 1 juli 2011 Rapport Geplaatst 1 juli 2011 Heeft iemand misschien ervaring met alcohol in combinatie met fluoxetine? Ik reageer hier namelijk heel heftig op en heb last van blackouts. Graag ervaringen....
sunnyamelie Geplaatst 1 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst 1 juli 2011 fluoxetine is hetzelfde als prozac, een middel tegen depressie
VM1 Geplaatst 1 juli 2011 Rapport Geplaatst 1 juli 2011 Ok, thx Sunny.En tja, daarbij drinken, heelverstandig zaldat sowieso niet zijn maar waarschijnlijk dat de ene daar dan beter tegen kan dan de andere??
sunnyamelie Geplaatst 1 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst 1 juli 2011 Dank voor de reactie. Slim is het inderdaad niet, deze medicijnen en alcohol. Ik reageer er heel heftig op. Daarom ga ik ook proberen te minderen/stoppen met de alcohol
VM1 Geplaatst 1 juli 2011 Rapport Geplaatst 1 juli 2011 Idd Sunny, slim niet nee.ook nog iag welkom op het forum.Dat je hier bent wil zeggen dat je beseft dat er iets niet klopt met je alcohol gebruik.Hoe je het ook wil gaan doen, helemaal stoppen, minderen... maakt niet uit.Hier op het forum vind je vast de nodige steun en info om het zo goed mogelijk te doen.Oh ja, is misschien wel leuk dat je bij Wie is Wie, of hier of waar dan ook een beetje meer over jezelf verteld.Dat "praat" wat makkelijker!
sunnyamelie Geplaatst 2 juli 2011 Auteur Rapport Geplaatst 2 juli 2011 borreltje, ik heb precies hetzelfde... ik baal er vooral ontzettend van dat ik stukken van de avond kwijt ben. Ik voel me dan zo rot de volgende dag!Ik heb nu ook besloten om helemaal te stoppen... Vandaag begin ik. Ga je ook stoppen?
Gaby Geplaatst 2 juli 2011 Rapport Geplaatst 2 juli 2011 ik had ook tamelijk veel blackouts,maar heb altijd dagelijks gedronken i.c.m prozac,en niet weinig nu merk ik dat de prozac meer zijn werk doet nu ik probeer te stoppen met drinken, wel moet ik zeggen dat mijn dosis verdubbeld is, dus slik nu 40 mg per dag en daarbij nog pammetjes indien nodig, en nog kan ik mijn gevoelens niet handelen soms gister heel opgejaagd, naar de sauna gegaan, in de hoop wat rust te vinden, vette ruzie met N , sigarettten en drank gaan halen, maar N kwam later terug en heeft me in bed gelegd :$ toen had ik nog maar 3 bier op, maar ik had er 15 gehaald, dus door het oog van de naald, ik baal hier zo van, en ik voelde het al aankomen, en ja heb door refu heen gedronken, voelt dan echt alsof er niets anders is, voel me totaal ontheemd, eenzaam, boos, verdrietig, ik weet het allemaal niet, ik spoor niet
Gaby Geplaatst 2 juli 2011 Rapport Geplaatst 2 juli 2011 weet je Jopie, ik heb het 1x 3 maanden volgehouden, maar dat was omdat de AA dat min of meer voorstelde (zo'n 5 jaar terug) en echt :$ ik kon niet wachten op mijn eerste biertje na die drie maanden, daarna is het een weg van vallen en opstaan, het gaat steeds een paar weken goed, en hoppa daar ga ik weer, alsof ''iets'' in me sterker is dan dat??? en het stomme is ''ik wil het helemaal niet'' , en natuurlijk is het fijn dat ik de afgelopen jaren stukken minder heb gedronken dan daarvoor, maar het blijft in m'n hoofd spoken, ik sta letterlijk op met de gedachte aan drank, dat is niet normaal toch? en na elke terugval , lijkt het alsof ik weer een stukje die afkick in moet en ik weet het wel, dat eerste glas laten staan....het is zo simpel.........bedankt voor je reactie Jopie
fleurtje Geplaatst 2 juli 2011 Rapport Geplaatst 2 juli 2011 :D :DBorreltje, das een goei Freudiaanse versprekingGaby..waarom probeer je niet eens wat meer afstand te nemen van je relatie? Het lijkt me nog steeds niet uitgeklaard tussen jullie of wel? Wat is juist de reden dat je drinken gaat op zulke momenten? De ruzie of het gevoel dat de wereld je niets meer kan schelen? Of iets andersVolgens mij heb ik vragenuurtje
Gaby Geplaatst 2 juli 2011 Rapport Geplaatst 2 juli 2011 vragenuurtje Fleur,mag hoor denk op zo'n moment dat de hele wereld me gestolen kan worden, en zo'n ruzie triggert dan inderdaad, maar hij was al weg toen ik drank ging halen.en ik heb al wat afstand genomen van deze relatie, en over het algemeen gaat dat wel goed, heb je gelijk in hoor, moeilijk hoor voor mij, relaties..........misschien gebruik ik het wel als excuus, om te drinken, ook wel eens aan zitten denken, dat zou wel heel erg zijn natuurlijk! ik bedoel we weten; er is geen excuus!!had idioot drukke maand, gebeurde ook wat vervelende dingen op mijn werk, kan ik ook slecht tegen, ben beetje einzelganger, dingen uitpraten vindt ik moeilijk, (tenzij ik gelijk heb/kijg ) , had al steeds zin om te roken en te drinken, en gister escaleerde het, alsof ik 1x in de maand of zo ''los'' moet gaan, en weet je Fleur, dat zou niet eens erg zijn, gewoon lekker 1x in de maand dronken worden, ALS IK ER DAN MAAR VAN GENOOT, zoals vroeger, en niet in m'n eentje aan de keukentafel, maar ja 1 voordeel, nu geen trek!bedankt voor je reactie Fleurtje
Gaby Geplaatst 3 juli 2011 Rapport Geplaatst 3 juli 2011 Ja Bor, gelukkig kwam N terug, en omdat we al erg heftige discussies (die een hoop energie vellen) hadden gevoerd,en het al heel laat was, was het voor hem niet zo moeilijk om me m'n 3e biertje rustig af te nemen, en in bed te leggen, en ergens wilde ik ook niet drinken , nu staan de overige blikjes nog steeds in de koelkast bedenk ik me inene, geef ze vanmiddag maar weg, bedoel; niet de kat op het spek gaan binden! Ik moet eens op een normale manier leren communiceren, al 100 therapieen gehad, maar blijkbaar lukt het me nog steeds niet (ook niet zonder drank, ja als het gaat zoals ik het wil, dan... herkennen mensen dit? en zo ja wat doen jullie eraan?Liefs Gaby
Djoon Geplaatst 3 juli 2011 Rapport Geplaatst 3 juli 2011 Ik slikte tien jaar geleden Fluoxamine. Was zeer depressief en fluox was het antwoord van mijn arts......Ik werd er aleen maar depresiever van, waarop mijn antwoord was: meer drinken.Waardoor ik nog depresiever werd......Slechte combinatie.Na driekwart jaar gestopt met de fluxoxamine.Na 11 jaar gestopt met de alcohol.Werkt beter, slik nu Refusal.Over twaalf dagen ontmoet ik mijn psycholoog en ik hoop dat dat klikt.Fluoxamine en drank is desastreus. Heeft mij in ieder geval niet verder geholpen. Tezamen met Refusal lijkt het me echt geen oplossing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden