Spring naar bijdragen

zondag 3 juli, nieuwe dag nieuwe kansen

Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

@Djoon, mezelf opgeschoond ja. Dat wel! Maar ik heb het op het forum gedropt..

Eén voordeel: nu kan ik eindelijk wél huilen. Tijdens het typen van m'n bericht kwamen eindelijk die tranen los die me al weken dwarszitten. Waarvoor ik een paar dagen geleden was gaan drinken, maar de drank hielp toen niet.

Lekker. Als ik huil is m'n trek weg. Ik kan gewoon zo slecht met gevoelens omgaan dat ik er altijd drank bij heb gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zuske, als het iemand is die je niet vaak ziet... dan zou ik heel duidelijk gezegd hebben dat ik het gewoon een bijzonder kwetsende rotopmerking vind en dat hij dat had kunnen weten.
Dat zoiets meer over de persoon zelf zegt dan over jou...
En verder zou ik mijn rug naar hem toedraaien en weggaan.

Probeer er achter te komen waarom die persoon je zo kan kwetsen...
Dat iemand die heel dicht bij je staat je heel erg kan kwetsen... natuurlijk...
Maar iemand waar je niet veel mee te maken hebt... lik op stuk geven en op jezelf inpraten meis...

Sterkte .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een tijdje gaat de storm wel weer liggen Zuske. Kan daar zelf ook niet zo goed mee om dus kan je weinig advies geven buiten afleiding zoeken.
Het niet gaan overdenken en overdenken. Als hij niet zo dicht bij je staat is het eigenlijk de moeite toch niet dat je er zoveel energie aan verspilt toch?
Maar daar ben je niet veel verder mee natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zuske wat bij mij het beste helpt is op bed gaan liggen onder de dekens en de machteloosheid voelen. Voelt niet fijn, maar wel als waarheid. En het is wel fijn als jij je van jezelf zo voelen mag. Omdat je dan je eigen gevoel toelaat en gaat "waarderen".

Heel veel succes :present::heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even ee afwasje weg gewerkt die er al stond ( wel afgespoelt )

voel me een tikkie verveeld op deze zondag maar ik trakteer me zelf zo denk ik op een lekker bak babi pangang van de chinees, daar heb ik wel zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Fleur hoe gaat het met je schildpad? Ik heb er nu ook 1. En daar ben ik al tig x mee naar de schildpadden expert gegaan.
:D

De kerel doet het goed..denk ik :huh:. Weet nog altijd niet goed wat ik er mee moet maar hij overleeft me wel hoop ik.
Tegenwoordig komt hij altijd binnen slapen. Ligt ie te bonken op de tuindeur als ik hem niet binnenlaat. Vandaag is ie weer heel actief. Serieuze zenuwpees!
Heb je ook een Griekse??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx allemaal voor jullie reacties! Fijn om het te kunnen delen.
Ik wou dat ik het kon, lik op stuk geven. Het is iets wat me al m'n hele leven parten speelt. De vorige keer dat die man een rotopmerking maakte, zei ik er wél iets van. Het is dan nóóit zo bedoelt. Maar IK word weer het kwetsbare persoontje gevonden die niets kan hebben. Want IK ben zo gevoelig. Het ligt nóóit aan de ander.

Deze keer schrok ik ergens van en reageerde daardoor alsof ik wéér dacht dat hij me wou "pakken". Daar werd hij pissig over. Ik protesteerde op zich wel, maar ben het gevoel niet kwijt. Dus ik heb wel iets van ongenoegen uitgesproken. Maar kon niet weglopen want hij bestuurde de auto. En ik wou het ook niet verpesten voor de andere 2.

Bor, ik voel me geen slachtoffer van hem. Ik voel me al gefrustreerd dat ik niet lik op stuk kan reageren. Dat ik dat weer niet heb gedaan. Ik vind je reactie een beetje hard. Geeft ook geen lekker gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, nog een ding: meestal zijn het inderdaad mensen die dichtbij staan die me zo kunnen raken. Mijn broer en mijn stiefvader. En ook die gooien het altijd op mijn kwetsbaarheid.

Als deze eerste kwaadheid is gezakt, kan ik het wel van me afzetten denk ik. Van m'n broer en stiefvader blijft het altijd veel langer hangen. (Of... :$ misschien kwam dat omdat ik het altijd wegdronk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: Zuske

Ik wou dat ik het kon, lik op stuk geven. Het is iets wat me al m'n hele leven parten speelt. De vorige keer dat die man een rotopmerking maakte, zei ik er wél iets van. Het is dan nóóit zo bedoelt. Maar IK word weer het kwetsbare persoontje gevonden die niets kan hebben. Want IK ben zo gevoelig. Het ligt nóóit aan de ander.

Deze keer schrok ik ergens van en reageerde daardoor alsof ik wéér dacht dat hij me wou "pakken". Daar werd hij pissig over. Ik protesteerde op zich wel, maar ben het gevoel niet kwijt. Dus ik heb wel iets van ongenoegen uitgesproken. Maar kon niet weglopen want hij bestuurde de auto. En ik wou het ook niet verpesten voor de andere 2.

Dan heb je het toch goed gedaan?!
Het is niet dat je volledig over je hebt laten lopen. Je hield rekening met anderen die erbij zaten. En mij lijkt het dat hij ook niet echt openstond voor een tegenreactie.
Assertief zijn is niet altijd gemakkelijk..Het vraagt oefening. En bij de juiste mensen hoef je dit zelfs helemaal niet te doen op deze manier. In deze situatie leek het me zelfs de moeite niet eens.
Laat je goed gevoel niet verpesten door hem! Het is de moeite niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

quote:

Originally posted by:
fleurtje

quote:

Originally posted by:
Spud

Hahahaha!
:D
Maar als jij al een oude hebt zit de mijne nog in de groei hoor, die is zo klein dat het geslacht niet te bepalen valt. Ben "het" Truffel, vind ik wel een naam voor man en vrouw, 4 dagen kwijt geweest het is een echte graver. Die van jou ook?

Die van mij is tussen de 30 en 40 jaar oud. Dus je kan het nog niet zien aan het schild onderaan? Een hol schild is een manneke en vlak schild een vrouwke..
Graven? Nee dat doet diene van mij niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanx Fleurie, ik heb dan misschien rédelijk assertief gereageerd. Maar het gevoel blijft bij mij altijd zo hangen. Ik raak het niet makkelijk kwijt. Het helpt wel om er hier over te schrijven! Gaat al weer wat beter geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat iedereen dat wel heeft Zuske. De ene misschien meer dan de andere. Het is maar hoe nauw iemand aan je hart ligt.
Ik kan ook lang broeden op iets maar alleen als het me iets opbrengt uiteindelijk ook. Het gaat duidelijk veel verder dan enkel deze confrontatie.
Btw het forum is de ideale manier om assertief te leren zijn. Ik vond je antwoord naar borretje toe TOP! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Borretje, ja ik begrijp je heel goed. Al mijn leven lang loop ik tegen grenzen aan. Oftewel: dat ik niet goed genoeg voor mijn grenzen opkom. En daarna ook nog 's kwaad ben op mezelf omdat het weer gebeurd is.

Echt moeilijk vind ik het. Heb al zóveel therapieën gevolgd. En nog kan ik het niet. Het is ook dat ik op het moment suprème erg aan mezelf twijfel. Ik voel wel gelijk dat hier iets gebeurt dat niet goed voelt. Maar dan komen de gedachten: ik word altijd al zo kwetsbaar en onzeker gevonden. Zouden ze niet gelijk hebben? Stel ik me aan als ik dit een rotreactie vind? (van die man bedoel ik). Door die twijfel lukt het me niet om méér te doen dan een beetje tegensputteren.

Thanx voor je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Spud

Ben jij spirtueel of niet? Dat moet ik weten anders helpt mijn advies natuurlijk voor geen meter.

Zoals ik jou begrijp overkomen jou dingen en weet je achteraf pas hoe ermee om te kunnen gaan, klopt dat? Zo ben ik ook namelijk en dan is het best wel rot want dan is je moment gepasseerd. :-s Actie is dan hoe er niet te lang van wakker te liggen.
;)

Ik ben spiritueel geïnteresseerd, maar heb niet echt paranormale ervaringen ofzo. Heb er veel over gelezen en ook wel cursussen gevolgd. En ook alternatieve therapieën. Dus weer er wel het één en ander van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zuske,

Soms denk ik over mijzelf: hoe naief kan je zijn, waarom laat je altijd over je heen lopen?
In het verleden had ik dat gevoel heel erg en kon ik mijn woede niet kwijt, waarom doen mensen altijd zo onredelijk en hard.
Nu weet ik, al ervaar ik dat niet altijd zo, toch nog steeds, dat het niet aan mij ligt.
Er zijn gewoon mensen die hun frustaties, woede, irritaties weten weg e werken door die op iemand anders te richten. Ik ben daar gevoelig voor en neem die over. Dan voel ik me opeens enorm *, voor iets waar ik part nog deel aan heb/had. Het lullige is dat dan meestal dierbaren zijn, mensen die dicht bij je staan.

Ik heb er nog geen hardvochtige remedie voor gevonden, maar weet wel dat het dus die ander is.
Ik ben Ok, waarom doet die ander zo lullig?

Kwaad worden op een ander kan ik dan niet, al schreeuwt mijn lichaam en geest op keiharde tegenactie.
Maar zo ben ik niet. En wil ik niet zijn.

@Borretje: niet iedereen wil zijn of haar vuisten gebruiken. Het kan ook anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Borretje, ik denk dat je me verkeerd begrijpt, als ik mijn zin zo teruglees. Ik bedoel dat het weer gebeurd is dat ik over mezelf heb láten lopen. Daar baal ik van.

@Djoon, ik besef wel dat die man lullig deed enzovoorts. Alleen mijn woedegevoel blijft dan zo lang hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik geen vierteen :huh:
De mijne is in ieder geval zeker een manneke..ik had namelijk de eer zijne piemel te zien een paar weken terug :o
Een schilpad met tepels???? Gij hebt toch ni per ongeluk nen hond gekocht? Dat zijn toch geen zoogdieren??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...