Clown25 Geplaatst 29 april 2012 Rapport Share Geplaatst 29 april 2012 Hey, Ik ben Hans en net nieuw hier, ik dacht dat ik de enige was die drinkt vanwege chronische pijn . Ik heb 1,5 jaar geleden scooterongeluk gehad (dronken) en sinds dat chronische pijn aan over gehouden. Nu drink ik veel teveel omdat dan die pijnen weg zijn, maar de dag erna komt het 3 x keer zo hard terug en lig ik met oxazepam hele dag op bed . Dus dat maakt het lastig kiezen. Voor het ongeluk dronk ik al teveel en bracht dat al sociale problemen en in relaties. Nu drink ik dus nog meer, met meestal coma tot gevolg, en ik ben pas 25 jaar oud! En ironish genoeg voor mijn werk ben ik barman en ben dus altijd dicht bij het vuur, al mijn vrienden bezoeken het Cafe waar ik werk en drinken ook aardig veel! Maar ik wil 100% stoppen voordat het te laat is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 april 2012 Rapport Share Geplaatst 29 april 2012 Dag Clowntje, Wat een bekend verhaal! Ik tob al sinds mijn 25ste met chronische pijn, na een verkeerd behandelde whiplash. Inmiddels ben ik 65 en de pijn gaat nooit meer over. Ik dronk dus ook als zelfmedicatie. De drank versterkt ook nog eens de pijnstillers die ik moet slikken en wat is het fijn om af en toe geen pijn te voelen. Bij mij liep het natuurlijk ook uit de hand, vooral omdat de behoeften van anderen altijd zwaarder wogen dan de mijne. Ik ging dus aan de lopende band over mijn grenzen heen. Toen mijn huwelijk bijna op de klippen liep heb ik, inmiddels voor de 2e keer, de internetbehandeling van Tactive gevolgd. Je krijgt dan veel inzicht in waarom je drinkt, wat zijn de voor- en nadelen, hoeveel drink je eigenlijk, wat is je doel, hoe leer je ander gedrag aan enz. enz. Het heeft mij veel inzicht gegeven en nu, tijdens mijn tweede poging, ben ik een jaar goed bezig. Ik heb zelf al een maatje die ook chronische pijn heeft, maar als je wilt ben ik jouw maatje, omdat ik veronderstel dat ik een beetje kan invoelen waarmee je te kampen hebt. Zie maar wat je ervan denkt en als je het wilt proberen, pb me dan gewoon. (Klikken op het 2e icoontje van rechtsboven). De informatie die je zo stuurt ziet alleen de geadresseerde, dus je kunt meer privé mailen. Ik hoor misschien nog van je. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 april 2012 Rapport Share Geplaatst 29 april 2012 Welkom Hans, je schrijft te drinken om de pijn, maar dronk al teveel voor dat ongeluk dus wees kritisch en eerlijk naar jezelf, dat lijkt me voorwaarde 1 om de keus ook echt te maken om helemaal te stoppen. Een medeforummer werkte net als jij in de horeca, en hij kon toch stoppen, maar heeft later wel ander werk gevonden. Het is anders wel steeds de kat op het spek binden he en waarom zou je jezelf kwellen? Ik wens je veel succes toe, chronische pijn lijkt me vreselijk. Wat ik wel hoorde toen ik mijn Mindfulness training deed is dat veel mensen met chronische pijn hier heel veel baart bij hebben; misschien eens op googlen; dat zou toch heerlijk zijn he als je op die manier je pijn heel anders leert ervaren, Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 29 april 2012 Rapport Share Geplaatst 29 april 2012 Clowntje, Je kunt jezelf ook voorstellen op het draadje "wie is wie". De mensen van het forum komen vooral bij elkaar op het dagdraadje, ditjes en datjes. We hebben daar onze virtuele huiskamer en hebben het over dagelijkse dingen, leuke en minder leuke, maar op het moment dat iemand steun nodig heeft, of een vraag stelt, zijn we meteen weer serieus en steunen we onze medeforummer. Mochten ze je een keer per ongeluk over het hoofd zien, dan SCHREEUW je gewoon nog een keer. Succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neeltje58 Geplaatst 30 april 2012 Rapport Share Geplaatst 30 april 2012 hallo hans ik ben neeltje 58 jaar en sinds 3 weken en 2 dagen zonder drank ik raad je aan je een paar weken ziek te melden en gelijk te stoppen minderen helpt niet weet ik uit ervaring dronk meer dan 2 flessen wijn en de nodige borrels per dag maar voel me nu al erg goed de knop moet wel om als je er niet helemaal achter staat lukt het niet heb zelf ook in de horeca gewerkt in diensttijd mocht er zowiezo niet gedronken worden probeer ervoor en erna dus niet te drinken is moeilijk maar het kan hoor probeer wel ander werk te zoeken want als je al die dronken mensen aan de bar ziet kun je daar niet meer mee overweg je gaat je ergeren. dus doe je best anders ga je lichamelijk en geestelijk naar de knoppen kan lang duren maar die tijd komt zeker!!! je kunt je huisarts om wat rustgevends vragen zoals lorazepam of oxa kijk wel uit dat je daar niet aan verslaafd wordt veel sterkte groetjes neeltje ps. en ook niet stiekem drinken als je werkt deed ik nl. ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden