Spring naar bijdragen

woensdag 13 juli


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Poeheee Niets..
Dan moet ik er echt weer even induiken...
Maar was eigenlijk de boel al aan het afsluiten...
Ik zal morgen even goed kijken en proberen duidelijk en beknopt :$ neer te zetten hoe je ze dan kan plaatsen..
Maarru.. wel even zelf blijven proberen hoor..

Luitjes, ik ga duiken.. trusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

N is een roker en een blower, over dat blowen moet altijd heel geheimzinnig worden gedaan, denk omdat ie weet dat ik er een hekel aan heb, en als ik er dan iets over vraag wordt meneer een partij moeilijk, vanavond gooit die de hoorn erop en krijg ik daarna een smsje dat ie nu nog meer gaat roken, met de zin ''jij je zin'' erachter, ik wordt er zo moe van, moet ik dan maar m'n kop in het zand steken, hij zegt, je merkt niet aan me wanneer ik stoned ben, maar ik zie het echt wel, hij zegt ik voel er niets meer van, kan alles nog, nou geweldig, wat een prestatie, pfff zit er ff doorheen, ff zeuren hier,sorry

maar.........niet gerookt en niet gedronken, en dat blijft zo, hoe N ook reageert of doet. IK rook en drink NIET!!

ff bijlezen nu, kom zo binnen stormen :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht,
Gaby, als hij het probleem niet ziet is het er ook niet (voor hem). Ik denk niet daar veel aan te doen valt totdat hij zelf inziet dat er een probleem is. Helaas zo werkt het vaak. Zolang ik mijn alcoholprobleem bleef ontkennen vond ik iedereen een zeikerd die er over begon. Wel dacht ik nog dan ga gewoon wat minder drinken. Nu weet ik wel beter.

Maar goed het blijft erg vervelend voor je. Wat mijn vriendin deed was uitleggen wat haar problemen waren met mijn drankgebruik. Zij had er last van, en ook zorgen. En toen nog duurde het even tot het tot me doordrong, maar uiteindelijk besefte ik dat er iets moest veranderen. Van haar hoefde ik niet te stoppen, als zij er maar geen last meer van had. Maar ja stoppen was uiteindelijk bleek voor mij de oplossing, dat is mijn conclusie die getrokken heb, met een beetje hulp van hier.

Dus mijn tip is geduld en ik hoop dat je hem uit kan leggen wat jou probleem er mee is. Dus niet het blowen op zich, maar bijv zijn houding als hij stoned is benoemen. Dat je hem minder leuk vind als hij stoned is. Als hij dan nog het probleem niet ziet, houdt het op denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor je reactie Jaap, merk dat nu ik het er hier ff uitgespuugd heb zeg maar, ik me meteen wat beter voel :)

Tsja N zegt altijd, ik zorg dat jij het niet ziet/merkt, en dan heb je er ook geen last van, wel ''grappig'' dat jouw vriendin zei, dat ze het oke vond, zolang zij er maar geen last van had.Moet denk inderdaad maar m'n kop in het zand steken, want valt totaal niet met hem over te praten, en ja ook dat herken ik uit mijn drinkersdagen, maar ik moet wel oppassen dat ik niet ga drinken/roken door zijn buien, das een hele goede leerschool. Was vanavond best verdrietig liefst in bed gekropen, maar me toch naar de sportschool gewaagd, en natuurlijk voelt dat beter, ik weet het wel, maar het doen he.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten,

Gaby, zou wel proberen te blijven praten, dus vertellen dat je verdrietig was. Ik denk dat ik zo'n 15 jaar geleden al zulke gesprekken heb gehad. Een mens kan hardleers zijn, hè.

Mooie dromen, met bloemen en vlinders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet het Jaap, wij mensen zijn hardleers he, als ik nu terugkijk zijn er eigenlijk best weleens mensen geweest die me er (voorzichtig) op aangesproken hebben, :$ maar daar wou ik niets van weten, je mocht alles van me afpakken, behalve mijn biertje

tjeetje wat ziek eigenlijk :wacko:

slaap lekker Jaap en alle anderen, ik ga ook eens proberen te slapen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

quote:


Originally posted by:
Mick


@Soothe, ik begrijp wat je zegt. Waar ik een 'beetje' last van heb, is perfectionisme. Ik vind roken een heel slechte gewoonte/verslaving en als ik stop met drinken en ik sjoemel dat roken er nog een beetje doorheen, dan voel ik het/me niet volledig. Alsof ik iets half doe, waardoor ik niet helemaal goed bezig lijk te zijn en dat hierdoor de alcohol ook dichterbij is. Ja, dat lijkt een excuus, maar zo voelt het wel.





Mick,




is deze ook niet uit het smoezenboek?


Tegelijk willen stoppen omdat het anders


niet perfect is?



Ja, Albertina, zo kan je het inderdaad lezen. Wat ik misschien meer bedoel, is dat ik vrijwel elke verslaving op een bepaalde manier met elkaar vergelijk. Als ik kan stoppen met drinken, dan zou ik ook moeten kunnen stoppen met roken. De manier van stoppen blijft hetzelfde. Dit neemt niet weg dat het in mijn geval belangrijker is om te stoppen met drinken, dan met roken. Het liefst natuurlijk allebei tegelijk. Het niet kunnen/willen stoppen met roken mag idd geen excuus zijn om dan ook maar te drinken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...