Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Goedenavond,Even op de valreep Harry feliciteren.Een fijne avond nog, en:Many happy returns of the day.Een groet van Michael. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Ik zat in Jupille Sowhat, vlakbij La Roch. Kom er al meer dan 25 jaar. Het heet Les Tilleuls. Prachtig gewoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Voor Lenie en Niets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Even over Niwi, die door het leven huppelt.Dat vind ik heel mooi. (Dat gehuppel)Niwi, je staat lang droog, en dat respecteer ik.Het huppelen, zie ik dan ook als een soort boost naar de "ietwat kreupelen onder ons".Dus degenen die niet zo huppelig zijn.Echter dit Niwi, niet een ieder die gestopt is huppelt.Ik ben zo iemand. Ik ben blij gestopt te zijn.Ik probeer tevreden met de kleine dingen te zijn en zou niet meer terug willen.Vaak tel ik de zegeningen van droogstaan.Maar het is niet zo, dat de hemelpoort zich voor me geopend heeften er uitsluitend schoon gezang tot mij komt.Niwi, het zou goed zijn, je ook te bedenken, dat al of niet huppelenook met de natuur van een ieder van ons doen heeft.We zitten allemaal een beetje anders in elkaar.De opvoeding, de psychische toestand en wat we meegemaakt hebben.Zelf ben ik niet zo'n spring in het veld, dat is een beetje mijn natuur.En nu zonder drank, valt het alledaagse echt wel eens zwaar.Het is niet zo, dat alles een groot feest is, zonder drank.Vrij moeilijk zo af en toe.Ik vind het nog iedere dag de juiste keuze.Ik heb er veel voor terug gekregen.Maar jubelen. Misschien komt dat nog.En wie weet, misschien ook huppelen.Een groet.P.S Je mag je zonder drank toch wel kluute voelen zo af en toe.En er is best wat te klagen zo af en toe!Blèèèèh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Goeie avond Heer Soothe:)Janneman hoe gaat het verder met jou? Gaat alles je nog een beetje makkelijk af? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Hoi Bolletje,Even een koffie zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Mensen trusten weer, en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Ik haak een beetje op het huppelgesrek in,maar richt me eigenlijk tot alle minderaars en stoppers.Niet drinken is natuurlijk niet zaligmakend, zoiets!Het is allemaal beter hanteerbaar, maar we komen niet onder ons gebruiklijk portie ellende uit.Ach, misschien snapte ik het niet goed.Ook dat kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Hoi Sowhat, ik ben in la Roche en Ardenne geweest, erg mooi.En Sowhat, een kok geeft niet zomaar recepten weg.Trouwens, ik ken geen recepten. Ik doe maar wat.Maar als je omhoog zit, of een vraag. Laat het weten.En ik zal het overwegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Naar aanleiding van de opmerkingen van deze morgen heb ik nu dus weer besloten om niet meer ophet forum te schrijven...dit is de 3e keer in ongeveer 2 maanden en daar heb ik geen zin meer in..Het kan niet zo zijn, dat ik met goedbedoelde opmerkingen iemand probeer te helpen af en toeom dan zelf weer eens met een rotgevoel hier weg te gaan....dat ben ik beu, dat wil ik niet meer..AA en ook dit forum zijn volgens mij bedoeld om elkaar te steunen, maar elkaar afkatten enafkraken wordt soms tot kunst verheven...zoals Borretje dus zei...het niveau daalt....Ik had een heel verhaal voorbereid om 7 augustus hier te plaatsen, de dag dat ik 25 jaar bij AA ben...nou dat doe ik dus niet, want stel dat er een oneliner tussen zit....Ik had me ook voorgenomen om op de meeting van 14 augustus het een en ander te vertellenmaar niet dus, want ik heb geen zin om kortzichtig te zitten doen en kom dus niet....als ik me wil ergeren kijk ik wel naar een uitzending van politieke partijen of zo...En of de ware Niwi wil opstaan, bolletje ?...tot eind 2009 heb ik wel over mezelf verteld,maar toen werd ik doodleuk voor leugenaar uitgemaakt, dus dat doe ik niet meer....ik kijk wel uit...Vorig jaar heb jij, bolletje dus, de vraag eens gesteld hoe het toch komt dat er steeds minder op dit forum wordt geschreven...nou ja, niet iedereen is gediend van dergelijke opmerkingen net als vanmorgen...en daardoor blijven velen weg zonder het te zeggen...en nu ik dus ook.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Lieve frummers,Ik ben jullie een ongelooflijk excuus en een verklaring verschuldigd over mijn gedrag van afgelopen zaterdag want Ja, ik was zaterdag inderdaad van plan om 's avonds te gaan drinken, al sinds dat ik opstond had ik die gedachte in mijn hoofd en die is in de loop van de zaterdag alleen maar toegenomen en sterker geworden. Wat ik ook probeerde ik kon het niet meer van me afzetten, achteraf had ik toen al aan de bel moeten trekken maar iets in me wilde dat niet. Op dat moment was mijn trek sterker dan de wijsheid (denk ik)...Bewust heb ik gedacht over waar ik de fles zou halen, niet in mijn dorp...ik mocht mijn dochter eens tegen komen, bewust nagedacht om het bij een station te halen en als die dicht zou zijn zou ik nog op tijd zijn voor de supermarkt elders, bewust nagedacht of ik nu rood, wit of rosè zou kopen...bij wit en rosè zou ik al zeker 2 flessen moeten kopen maar rood zou ik rustiger (dacht ik) over doen, bewust nagedacht dat er wel een schroefdop op moest zitten voor geval ik geen kurkentrekker zou hebben, bewust gekozen om het pas na 23 uur te gaan doen als ik alleen zou zijn, bewust van het feit dat kinderen en vriend er dan niet achter zouden komen, ja ik had er over nagedacht om daadwerkelijk het op drinken aan te laten komen!!Waarom? Op dat moment om alles rondom me even te vergeten, even in die bekende roes te verkeren wetende dat zondagmorgen alles nog exact hetzelfde zou zijn...op dat moment kon het me geen zier schelen. Ik denk omdat alles me vanaf donderdagmiddag al even teveel werd, de 30 dagen detentie erbij voorlopig voor zoon, vooral het moeten zeggen waar je kind bij is dat het beter is als hij nog even niet thuis komt, het heen en weer gereis de laatste tijd, de vele mails en telefoontjes met instanties, het slaaptekort en nog meer....vrijdagavond had ik al het idee dat ik de controle over alles en mezelf even kwijt aan het raken was en dat is niets voor mij!! Ik ben sterk, ik kan alles aan.....ja, keep on dreaming Sha!! Misschien de laatste periode een beetje veel op mijn dak gekregen, wie zal het zeggen...Zaterdag uit mijn werk was ik heel verdrietig en net voordat ik weg ging heb ik in mijn verdriet de datum van stoppen veranderd en afgesloten, het kon me op dat moment geen bal meer schelen. Hoezo de weg kwijt............En als ik dan achteraf (ja, alles is altijd achteraf hè) zie wat voor belasting ik het forum heb aangedaan, en vooral Snoep..... vooral speciaal Snoep die ik verdriet heb aangedaan en zelf bijna tot drinken toe heb gezet.....ik walg van mezelf als ik er weer aan denk!!Snoep kwam met de meest confronterende sms-jes, daar zat ik niet op te wachten dus in eerste instantie werd ik nog boos ook op haar, daardoor verdween wel mijn trek naar de achtergrond en natuurlijk belachelijk en zeer onterecht dat ik nog boos werd om haar berichtjes!! Terwijl zij degene was die echt boos mocht zijn op mij!!In ieder geval heb ik niet gedronken....de gevoelige snaar werd door Snoep wel geraakt!! Achteraf ben ik zo vreselijk blij dat ik de eerste niet heb genomen!!Ook naar jullie toe een hele grote sorry, terug draaien kan ik het niet alleen maar weer nuchter vooruit kijken.....en dat blijft toch wel mijn doel!!Ik laat deze zwarte blz van mezelf maar een goede les voor me zijn!!Ik ben gewoon een rund als ik met alcohol stunt.............Liefs Shahire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Niwi, ik heb de draad van vandaag nog niet gelezenhet zou toch heel erg jammer zijn als jij je verhaal 7 augustus niet zou plaatsen25 jaar bij de AA is niet niks!!waarschijnlijk een verhaal waar wij vast weer iets van kunnen leren of uit kunnen halendus ik zou wel graag willen dat je het doetwant ik ben er namelijk nog niet.........compleet ADB bedoel iken wat zou het zonde zijn als je op de meeting niet iets zou vertellendat zou heel jammer zijn Niwi......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Ik heb altijd de overtuiging gehad dat iedereen hier voor zichzelf zit. En ja, waar het kan iemand een hart onder de riem te steken. dat hoort er ook bij. Maar in de eerste plaats, ieder voor zich.Ook jij Niwi. Zo lees ik jouw mantra's tenminste altijd wel. Iets waar JIJ bij gebaat bent. En dat is prima. Jij haalt je houvast (en daarmee het droog blijven), daar uit.Maar zodra je jezelf hier gaat zien als de/onze hulpverlener, dan klopt er iets niet. Dan is het evenwicht zoek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Tja niwi, je doet er mee wat je wil.Ik vind wat je zei kortzichtig, daarom bedoelde ik niet jou als persoon. Het leven is niet huppeldepup zonder drank maar ben blij voor jou dat je het zo ervaart. Dat je dat wil delen is je goed recht. Dat ik aanstoot neem aan de manier waarop het mijne. Zoals ik al tegen Witte zei liet de manier waarop ik reageerde misschien te wensen over.Buiten dat vind ik het frappant dat je over het niveau van een forum spreekt terwijl je zelf niet vies bent van dingen in een bepaalde richting te sturen. Het is al de tweede keer dat je van het moment je je niet prettig voelt door mijn opmerkingen je iets dropt over hoe jij je gedroeg tijdens je drinkperiode. Zomaar zonder enige aanleiding valt dat er tussen. Waar doel je op als je zoiets neerzet vraag ik me af. Het geeft mij het gevoel dat je iets insinueert. Daar hou ik niet van. Verder ken ik je niet. Ik lees weinig over je ervaringen. 2009 is al een tijdje geleden. Er zitten een boel nieuwe mensen op het forum die een ervaring rijker zouden zijn moest je over je proces praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Shahire,Mooi dat je niet hebt gedronken afgelopen weekeinde.Nu moet je nog wel de stopdatum in je onderschiftweer eens veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Niwi,Moet dat steeds?Ik ben 4 jaar hier.Veel over me heen gekregen en ook weleenszelf een beetje onaardig geweest.Niwi, net de echte wereld hier. Ik ben er nog steeds.Bij de AA krijg je geen weerwoord, daar is geen interactie.Dit is lekker levendig.Je verdwijnt even,tot de donkere wolken weg zijn en je komt weer.Dat is hoe ik het doe, maar het staat je vrij te vertrekken.Niwi, houd het droog en meld je even met 25 jaar,krijg je mooie slingers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Mensen, ik ga wat aangenaams doen.Een groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 quote: Originally posted by: SootheMensen, ik ga wat aangenaams doen. Een groet. Aangenamer dan hier bij ons? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Goedeavond allemaal,Even teruggelezenWil me er toch even tegenaan bemoeienAls niwi dingen schrijft zoals; het is een weelde om nuchter te zijn ofzoiets, dan voel ik daar zijn blijheid uit.Dat is dan echt jouw beleving he niwi,En dat geeft mij dan weer een plaatsvervangend blij gevoel.,Jammer, dat je je het allemaal zo aantrekt niwiIk vind je een topvent hoor,Enne, zoveel mensen, zoveel meningen, dat zie je maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Ik heb even gedacht of ik er verkeerd aan had gedaante posten over wat ik soms ervaar bij de AA.Dat ik dat gedaan heb, na een paar postings van Niwien Niwi daarna als voorbeeld heb genomen.Miscchien had ik Niwi niet moeten noemen,maar dat is had.Voor mijn gevoel heb ik mezelf netjes en fatsoenlijk uitgedrukt.Hier is mogelijkheid tot discussie,bij de AA niet.Niwi, mijn woorden zijn al geschreven,ik kan en wil er niets van terugnemen.Ik hoop dat het je goed gaat en ik wens jede 7e augustus een fijne 25e verjaardagtoe bij de AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Van Shahire vind ik het knap, dat je zo duidelijk je verhaal, wil en kan delen met ons.Wat vreselijk goed, dat je uiteindelijk toch niet gedronken hebt.Je hebt wat te danken aan snoep he:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Sha,Dank voor het delen.En Proficiat dat je niet hebt gedronken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Je hebt het toch maar niet gedaan hé Sha. Best moeilijk die knop terug omdraaien dus knap gedaan!Ik vond het supervreemd dat je drinken wou. Geloofde er geen sikkepit van .Je had het al aangegeven op het domino draadje las ik later. Kan het wel begrijpen dat avondje van de wereld willen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Sha, dat heb je goed gedaan meissie. Mensen, ik haak of. Nog ff tv kijken en dan lekker slapen. Welterusten allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 19 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 19 juli 2011 Oh, en Harrie,Gefeliciflapstaart he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden