albertina Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Niet teveel piekeren Fleur,ze is vast mans genoeg.Wellicht meer mans dan jij denkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 ik heb ook een lastig moment, mooie weertje en dan komt de trek hard binnen!!Maar ik had gezegd dat ik de eerste niet neem, dus ga nu ff wat te eten in elkaar flansen.eet smakelijke allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Spike,dat is een waar woord.Soms kan je er beter het zwijgen toe doen.Ook bekend uit de stappen van de AA,als je iemand kwetst doe je er beteraan te zwijgen.@De verwijzing naar AA is zijdelings. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Middag allen.Heb de hele dagdraad doorgelezen. Dat ging snel. Zo'n beetje de helft van de berichten is verwijderd door onze moederator. Ik ben maar blij dat ik het allemaal niet meegekregen heb.Zo, eten is alweer op. Chili con carne. Was gepland voor gisteren maar toen kon ik koken echt niet opbrengen. En nu is het geen weer voor chili maar alla, smaakte toch wel. Even de afwas en dan met een kop koffie nog even genieten in de tuin. Ik heb de hele dag binnen gezeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Hoi, sneller terug dan verwacht. Kom mijn droogmelding van deze morgen ongedaan maken. Heb net spul gekocht. Zat heel de namiddag al te broeden op mijn irritatie en droefnis over die dwaze discussie gisteravond en vanmorgen en andere onzin op een themadraad hier. Wandeling door 't stad heeft me uiteindelijk de das omgedaan. Teveel prikkels en teveel gedachten over de liefde. Morgen allicht terug pact, doch woensdag wordt weer onzeker. Zal beetje afhangen hoe ik morgen terugkrabbel van de misstap van vandaag. Fleur "goe bezig"?Ik ben oneindig veel blijer en opgelucht met eindelijk weer 6 dagen droog, dan droevig door de zekerheid dat ik ga hervallen. Je hoeft daar toch niet mee te spotten. Groetjes,Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Hoi Mup. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Ik spot niet Rae Ik vind het gewoon ronduit iiiiiiiieeeeeeeeeuwwwwww dat je op een forum als dit effe komt melden dat je of die dag of die dag weer een stuk in je kraag gaat drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 @fleur: Hm, dat klinkt inderdaad vreemd. Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Spike, ik hoor niet te melden dat ik vandaag in de fout ga? Zal ik me anders inschrijven op het forum van de lokale Foxtrot band of de 'Vrienden van de duiveclub". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Ik zou het er zelfs niet zo moeilijk mee hebben als ik wist dat je het onder controle zou houden. Nu gis ik natuurlijk want misschien ga je gewoon één glaasje drinken of zo zoals je eerder al aangaf in je postings. Het uitdrinken als je op stap gaat.Maar ik vermoed van niet. Wat als je morgen doodvalt? Met de hoeveelheden die jij binnenkapt is dat zelfs niet moeilijk. Jou kan het vast niet schelen. Mij welIk moet ff weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Dat slaat mij dan met verstomming. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Rae, je meldde eerder dat als je solitair drinkt, je veel drinkt, 4 flessen wijn ofzo, de laatste keer ? Wat is je reden om dit van te voren te melden ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Bor, uit een verslaving stappen is niet alleen stoppen met drinken maar ook zien weg te komen uit je hele verslavingsgedrag. Het jezelf vastzetten in iets, net zolang totdat je zogenaamd geen keus hebt om te drinken is daar een onderdeel van. Ik vind dat je dat nu weer aan het doen bent. Door hele dagen op het forum te hangen en jezelf vast te zetten in zinloze discussies. Het excuus om te drinken heb je ook al vast, want je hebt er zogenaamd alles aan gedaan, je was toch de hele dag op het forum tegen de trek aan het vechten. Op deze manier lok je de trek en het bijna gaan drinken bij jezelf uit, vind ik. Stap uit die cirkel van gedrag die jouw verslaafd houdt, als je iets aan je verslaving wilt doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Goeie avond kanjers, de bolle is er weer hoor. Ben kapot.Ik vind het wel oké dat Rae meld dat hij gaat drinken. We klagen altijd van, had je niet, voordat je ging drinken op het forum kunnen komen.Maar wat ik in het berichtje van Rae wel voel is dat hij ontzettend kwaad is op sommigen, en daardoor gaat drinken.Maar Rae je bent zelf verantwoordelijk voor je gevoelens niemand anders. Je kan nu wel gaan drinken maar daardoor raak je die kwaadheid niet kwijt joh.Ik zal niet gaan zeggen, gooi die drank weg want dat deed ik zelf nooit dus zal jij het ook niet gaan doen. Is het inderdaad zo dat je vreselijk kwaad bent? Hoop wel dat je morgen komt melden hoe je je voelt. En blijf komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 quote: Originally posted by: dhenWat is je reden om dit van te voren te melden ? Dag Dhen, De reden is omdat ik mij deze morgen droog heb gemeld voor vandaag en morgen en dat op dit moment niet meer klopt. Aangezien ik de voorbije dagen steeds het dagpact heb gevolgd, netjes heb aangemeld en afgemeld, hou ik dat in ere. Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 _ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Ok Rae, vind je drinken nu belangrijker dan het dagpact? Een dagpact is iets wat je niet alleen met anderen maar ook met jezelf aangaat, door te drinken ga je dus tegen een afspraak van jezelf in van vanochtend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Ik kreeg een grappig berichtje van tactive naar aanleiding van iets dat ik zei dat niet echt gepast was. Tussendoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Je hebt toch niet gedronken hé borretje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Rae je hebt het over teveel prikkels, en over de liefde. Twee dingen die ontzettend veel spanningen teweeg kunnen brengen, zeker het gevoel van eenzaamheid.Die prikkels van vanmiddag betekent dat de drukte die je dan ervaart in de stad? Heeft het te maken dat je te goed hoort waardoor je alles in je omgeving scherper en harder hoort? Is dat wat je bedoelde met het beukt erin? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 niets wat dan..vroeg het me gewoon af.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 _ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Je hebt het wel echt heel zwaar vandaag..denk ik dan toch. Alhoewel je gaf het zelf aan..en hoe meer de dag vordert hoe meer ik je uit balans zie gaan.Daarom beetje ongerust Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Tjonges, zo bont heb ik het nog niet meegemaakt op het forum.Ik heb er geen woorden voor.Dhen hele wijze woorden die je schreef, precies zo is het.Een excuus ZELF creeeren om dan 'legitiem' (voor jezelf zogenaamd) te gaan drinken.Ik had ook altijd smoesjes. Die deed rot, ruzie met die, kies pijn, buik pijn.Kind van school gestuurd, familie dood, feest, vakantie, weekeinde.Heel de riedel.Drank is geen rustgever, maar een onruststoker.Als ik echt doorzak dan begin ik mijn nagels af te bijten b.v., puur van de stress.Ik kan niet slapen, mijn hart slaat op tilt.Ik drink vandaag niet, omdat ik weet dat ik goed zal slapen.Mezelf eerlijk in de ogen kan kijken.En ik geniet nu net zo goed zonder drank en kijk alles recht in de ogen.Tevens laat ik me niet meer opfokken door mensen die het niet met me eens zijn.Mensen die wel gaan drinken of mensen die ruzie gaan maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 1 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 1 augustus 2011 Hoi Rae,Herkenbaar die trigger... door de stad lopen, dwalen, en zo gaandewegtoch trek krijgen. Weet niet wat er nog meer speelt. Is het nog nodigom je aan te moedigen om het gekochte weg te geven of te gooien?Wil je voor vandaag nog die eerste niet nemen?Ben je een minderaar of een stopper?Je was inderdaad goed bezig op de dagpact afgelopen dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden