Spring naar bijdragen

Woensdag 3 augustus


Shahire

Aanbevolen berichten

Goedemorgen alsnog.

Jemig ik sliep pas om vier uur of zo.
KLaar helder wakker en nog eens wakker.

Nu ook weer FIT :D

Rapilos: dat heb jij maar even mooi voor elkaar gekregen.
Super goed van je, maar wat heb je toch een ellende moeten doorstaan.
Fijn en goed van je om dat hier te schrijven, het is een bemoediging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Kolibirie, geen drank in huis en hier komen als je denkt nu moet ik drank halen.
Tussen willen gaan drinken en daadwerkelijk gaan drinken zit tijd, bedenk in die tijd
hoe je van de drank kan afblijven en niet hoe je er zo snel mogelijk aan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai allemaal,
Rapilos, wat fantastisch, drie jaar, wat een prestatie!!!
Ikzelf zit hier met een vieze dip te kijken. Zo somber. Alles zo'n sleur en dan die uitzichtsloosheid. Angsten ken ik ook maar al te goed. Zo durf ik al jaren niet meer op de snelweg te rijden. Ooit een paniekaanval gehad, zat werkelijk verlamd achter dat stuur en kon niks meer. Daarna nooit meer erop geweest. Erg hé. Als ik het bord snelweg al zag, begon ik al te hyperen.
AD werken niet bij mij, averechts effect. Ik word er nog drukker van dan ik al ben en raak ook erg ontremd. Nou, daar zit ik dus ook niet op te wachten. Er is weer zoveel gebeurd in relatief korte tijd. Veel verlieservaringen, waar ik heel moeilijk mee uit de voeten kan. Heb wel een heel goede psychiater sinds kort. In september gaan we met EMDR beginnen, een techniek om trauma's te verwerken, of in ieder geval wat behapbaarder te maken. Praten alleen helpt niet bij mij. Wel fijn, maar verandert niks aan mijn lage zelfbeeld, mijn angsten en mijn heftige emoties soms.
Ik zit nu op 2,5 week droog. De zoveelste poging. Dag voor dag is voor mij ook het devies, anders word ik er helemaal raar en ook heel kwaad van. Mijn psych zegt dat alcoholisme een ziekte is, iets met een bepaald gen of enzym. Denken jullie dat ook? De AA gaat daar ook van uit. Nou, klaar ben je ermee. Pfff. Maar drinken is geen optie, wordt de boel alleen nog maar erger en ondoorzichtiger. En dan gevoel daarna dan.... vreselijk. Gewoon maar uitzitten de rit. Niet vluchten, zoals ik altijd heb gedaan. Ik kan ook helemaal geen beslissingen nemen op dit moment, Twijfel aan alles. Altijd dat conflict tussen ratio en gevoel, waarbij het gevoel steeds overheerst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Joris en Wijfie dat we qua stopdatum een beetje bij elkaar zitten. Dat geeft mij altijd wel steun. Nog meer strijders in de beginfase.
Haha Wijfie, zelfs angst als je ernaast zit? Heb ik nu ook wel eens. Vroeger nooit, het kon me niet hard genoeg gaan. Tsja....
Ja, die terugvallen hé. Het lijkt soms wel alsof het buiten me om gaat. Dat is natuurlijk niet zo, maar zo lijkt het soms. Ik drink puur om me te verdoven, om rustiger te worden, om niet meer te voelen, om de onverschilligheid. That's it! Weg uit de realiteit. Ff niet meer hoeven vechten. Want dat vechten tegen die drank is ook heel vermoeiend. Mss moet ik wel niet vechten. Wie weet.
Ik tuimel er iedere keer weer. Denk, HOOP, dat het deze reis met de drank wel lukt, maar ach, houd mezelf mega voor de gek. Ook dat weet ik allemaal wel.
Hoe gaan jullie dan om met de trek? Mijn ervaring met terugvallen is wel dat het daarna des te moeilijker is om de draad meteen weer op te pakken. Vaak gaat er dan weer een periode van drank aan vooraf voordat ik weer ga stoppen. Dit besef zou mij dus voortaan van een terugval moeten weerhouden. Maar de drankduivel is verraderlijk en kan zomaar uit het niks zijn rotkop uitsteken Voor vandaag houd ik het droog en morgen zien wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wel prettig Dymph en Wijfie,
Ik heb al 3 weken geen trek meer gehad. Maar als het weer
een keer terugkomt, dan ga ik bij mezelf te rade wat de
trigger was. Analyse dus. Ik wil ook geen terugvallen meer
en wil ook over 3 jaar kunnen melden dat het me gelukt is.
Wat mij nu helpt is hier dagelijks te zijn, mijn I-behandeling
ligt uitgeprint binnen handbereik en ik ga zorgvuldig om
met wat risico gedachtes, gedrag of situaties kunnen zijn.
Voortdurend alert zijn. Maar op een gegeven moment wordt
dit een tweede natuur. Je wordt rustiger. Hoe langer droog,
hoe minder hevige trek. Er komt rust in je leven. Niet meer
dagelijks hoeven te zorgen dat er drank in huis is. Je schuldig
voelen al tijdens het kopen, etc. Wel, dat hoef ik jullie niet
uit te leggeen. Hopelijk met de jaren die verraderlijke duivel :devil:
beter te lijf kunnen of deze al de kop indrukken voordat hij
zich weer laat zien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos. Je bent een kanjer meid! Een voorbeeld voor ons allen.:rosé;

Ikzelf heb de laatste tijd weinig geschreven hier op het forum maar lees wel mee. Ik heb de laatste tijd veel hoofdpijn en hou me wat afzijdig van de computer want dat is nu echt niet bevorderlijk voor mjn hoofdpijn.
Ik heb een gesprek met een neuroloog gehad en die vertelde me dat mijn klachten heel vaak een gevolg zijn van een hersenbloeding die ik dus in 1997 heb gehad. Ik kan al jaren heel slecht tegen drukte en veel invloeden zoals aanwezig zijn in een grote winkel zoals Hema ed. Ik heb dan gelijk het gevoel dat ik moet vluchten.Ik ben na de toch grote operatie na een half jaar niet meer begeleid door een neuroloog wat hij heel vreemd vond. (Dat deden ze vroeger schijnbaar alleen als je zichtbare schade had opgelopen). Mijn klachten schenen normaal te zijn alleen de hevige hoofdpijnen van de laatste tijd niet.Daarvoor ga ik vrijdag in een CT Scan. Het zou kunnen nl dat ik weer problemen met mijn bloedvaten in de hersenen heb, waar ik echt bang voor ben. Het zou wel heel veel dingen zoals de hoofdpijn, vergeetachtigheid en depressieve gevoelens kunnen verklaren. De volgende week dinsdag krijg ik hierover de uitslagen. Ik ben benieuwd en wil eindelijk eens van de vervelende hoofdpijn af.
Helaas weet ik dus ook nog altijd niet zeker of ik 14-8 dus wel aanwezig zal zijn op onze meeting. Het zal heel afhankelijk zijn van mijn gesteldheid die dag. Ik zou heel graag willen komen maar met hevige hoofdpijn zelf aoutorijden lijkt me niet zo handig.

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi,

wat naar Desi, lijkt me vreselijk altijd hoofdpijn.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor je.
Is de trein geen optie?
ik ben ook niet zo goed op de weg momenteel (vooral snelweg).
Daarom neem ik vlgd week de trein is weer eens wat anders.

Hier ook een lekker relaxed dagje, beetje aantutten,
in huis wat rommelen, is ook wel eens lekker.
Verder niets bijzonders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi en Dymph ik leef met jullie mee.
Er zijn tijden dat een mens teveel ellende krijgt.

Overmatig alcohol gebruik zie ik eerder als 'versleten, kapot'.
Het gaat bij mij erom dat ik die EERSTE laat staan.
Eigenlijk moet ik alleen dat doen.

Die eerste niet nemen.

Als ik de eerste neem dan gaat mijn brein als een gek tekeer om meer binnen te krijgen.
De remblokjes zijn versleten of kapot en dan zit er geen rem meer op.

Mijn brein zegt wel ergens stop, maar het doet het niet.

De meningen zijn er nog steeds verdeeld over.
Ik denk dat het er niet toe doet hoe je het noemt.
Je moet alleen naar jezelf kijken, wat drank met je doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom net van mijn Ostheopaat af en die konstateerde dat ik de 2e 3e nekwevel vast en verdraaid had zitten. Kan ook met de hoofdpijn te maken hebben zegt ze. Laten we hopen dat het dat is. Van de andere kant mag ik blij zijn dat ik ook nog de scan inga. Dan kunnen misschien heel wat andere vragen en angsten opgelost worden waar ik al zo lang mee rondloop en er eindelijk wat mee doen. Eigenlijk ben ik ook wel bang dat ik met het drinken veel verknoeid heb in mijn kop wat ik niet meer terug kan draaien. Vooral die onzekerheid en angst alles fout te doen en mijn depressieve momenten zou ik nog zoooooooo graag vanaf willen. Het beheerst mijn hele doen en laten. Nu ik nuchter ben komt dat nog veel harder op me af lijkt me. Bah, wie zei dat nuchterheid fijn is??? Vind ik op het moment echt niet:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi, kan me heel goed voorstellen dat je dat allemaal niet wilt voelen en de boel wilt verdoven.

Je weet zelf dat je gevoelens van depressie alleen maar sterker zullen worden.
Je zal er doorheen moeten.

En moed houden en de scan afwachten. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, lekker vroeg thuis vandaag.
En vanavond lekker vrij, als enige avond van de week.
Wat kan een mens zich daar dan op verheugen zeg.

Maar..heel veel dank voor jullie werkeijk hartverwarmende reacties.
Dat doet me echt heel erg goed.
Wat vreselijk lief allemaal.
Niemand weet verder dat ik nu precies 3 jaar geleden gestopt ben.
Praat er ook niet over.
Klinkt dan misschien zo beladen, en alsof het een grote prestatie is.
Voor mij is dat het ook wel, maar behalve jullie, begrijpen de meeste dat toch niet.

LATex weet mijn stopdatum, zeker ook niet meer.
Die onthoud alleen de scheidingsdatum, wat op hem veel meer impact had/heeft.

Lees veel over angsten bij jullie.
Gelukkig zelf geen last van, maar begrijp wel dat het een grote impact op je leven kan hebben.
Heb vroeger veel gewerkt in de gespecialiceerde thuiszorg en kreeg daar dan vaak mee te maken.
Soms willen medicijnen nog wel eens wat van die heftige gevoelens dempen, maar is soms een heel gepuzzel om de juiste medicatie te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Isa,

Fijn, dat je hier even komt vertellen.
Dus je bent toch niet zo'n ijskonijn, als dat je van je zelf gedacht had.
Wist ik ook wel hoor.
Die gevoelens zullen er toch een keer uit moeten.
Angst is een naar iets.
Blijf maar lekker schrijven, dat lucht misschien op.
Fijn, dat ze ook zo met je meeleven uit je groep.
Sterkte meid!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,
Logisch, dat negatieve ervaringen, ook een algemeen negatief beeld kan geven, van mannen in het algemeen.
Ook al weet je verstandelijk gezien wel beter, komt verstand en gevoel soms niet helemaal overeen he.
Het is nu door de zure appel heen bijten.
Bedenk, dat het nare gevoel wat je nu hebt iets is waar je doorheen moet.
Iets, wat je niet mag verdoven met drank, omdat je dan alles weer wegstopt.
Denk maar aan alle lieve mensen die je om je heen hebt, die je willen steunen en helpen.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...