Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 klopt Niwi, ik moet mezelf weer bij de kladden pakken, want loop eigenlijk zo al 5 jaar te ''strijden'', soms denk ik dat het lukt met minderen, dan stop ik weer en merk dat ik toch steeds na zo'n 5-8 weken weer een keertje terugval, alsof ik het nodig hebm 1 avondje helemaal van de wereld, nu ook, ik merk wel de last in mijn longen van dat ik weer gerookt heb, mijn lichaam stoot dat na een lange tijd niet roken echt af, en eigenlijk wil ik dat ook niet meer, maar met alcohol is het die roes he, soms snakt mijn lijf ernaar, gistermiddag bijvoorbeeld, met N naar het bos geweest, ik had gewoon trillende handen, terwijl ik zaterdag maar 1 halve liter bier had gedronken, (oke vrijdag wel heel veel) en dan steeds die gedachte ''1 biertje , dan is dat gevoel weg, voel ik me beter'' gisteravond, gewoon opgefokt omdat er rose in de koelkast stond, maar goed dat is nu weg....ik ben een rare alci Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Dank je BamBam en jij ook natuurlijk!er is trouwens ook nog een boekendraadje hier ergens he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 waarom strijden, Gaby, waarom vechten ?....met aanvaarden kom je verder, denk ik...je bent nu al 5 jaar bezig....en koestert nog steeds de illusie dat eentje geen kwaad kan....tegen beter weten in blijkbaar...???....en iedere keer als je weer gaat drinken...ga je ook een stukje verder de put in...het zal nooit beter worden....steeds maar slechter... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 ja ik wou ook eigenlijk een ander woord gebruiken voor 'strijden' maar dat mag niet van Tactive, aanvaarden wat ik niet kan veranderen, en me weer herinneren hoe mooi het Leven nuchter is,vanavond AA , woensdag jellinek, en vrijdag heb ik een afspraak met ''de regenboog'' om te kijken hoe ik het beste met N en zijn verslaving kan omgaan, klein lichtpuntje in de duisternis, N heeft nu gezien wat drank met me doet, voorheen kon hij het zich niet echt voorstellen (zoals de meesten die die dit probleem niet hebben), dus misschien helpt het ons wel verder, en zo niet, misschien dat we dan ook eindelijk zo ver komen om elkaar dan maar in respect lostelaten.Ik ben in ieder geval blij dat ik de gedachten ''wat kan mij het schelen, ik zuip me wel dood'' weer heb kunnen omzetten, in ''het Leven is de moeite waard, en ik ga er weer voor" moet mezelf wel gaan wapenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Anna, nog van harte met je 5 jaar, top:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Niwi zei; het zal nooit beter worden....steeds maar slechter... Zwaar drinken leidt uiteindelijk tot geestelijke en lichamelijke afbraak.Op alle fronten delft men het onderspit.De lichamelijk teloorgang mag zeker niet onderschat worden.Trillende handjes is al een veeg teken.Een gestoorde motoriek zijn slechte signalen.Ook ik had "trillende handjes" later kon ik een kopje niet meer vol houden.Ook ik loste het schokken en trillen op met het"medicijn" alcohol.Wat ik over heb gehouden is o.a Alcoholische polyneuropahthie.Het is iets beter, maar echt over gaat het nooit.Eigenlijk wel goed dat ik stopte.Later hadden de grote zenuwen aan de beurt gekomen met een scootmobielin het vooruitzicht.Dus stop voor het te laat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ik vind wel dat alcohol naar de achtergrond gaat maar het kost veel tijd. Ik zit de laatste weken weer eens met een probleempje waar ik emotioneel last van heb. Op zich heb ik niet zo'n zin in die emoties dus komt de impulsneiging van de alcohol om de hoek kijken. Ik bedoel dan niet de eerste emoties van kwaad zijn of verdrietig maar de emotie die daar onder ligt, die ergens bij m'n kind zijn zit. Dan sta ik voor 2 keuzes, iets doen met de emoties van mijn probleem of er voor weggaan en richting borrel. De borrel lijkt, zeker op korte termijn, makkelijker. Het probleem of eigenlijk de emotie achter het probleem brengt wat paniekgevoelens, verzet, weerstand, bekijk het allemaal maar effect enz. Ik ben natuurlijk ook jaren lang gewend geweest, in zo'n situatie om te denken ach doe maar een borrel, ik loop liever weg, die automatische gedachte verdwijnt niet zo makkelijk.Maar wat wel verdwenen is dat ik werkelijk denk dat ik die borrel wil, het is slechts een automatische gedachte, maar wel eentje waar ik op moet letten, geen drank in huis etc.Wat er voor teruggekomen is, dat ik met de emoties die achter het probleem liggen bezig ben. Niet zo leuk misschien maar wel uitermate noodzakelijk, vind ik. Uiteindelijk zal ik bevrijd van de (al een levenlang meezeulende) last van deze diepliggende emotie beter met het probleem kunnen omgaan. Want de emoties die ik aan het probleem koppel liggen in het verleden, het probleem ligt in het nu. Zonder de koppeling van m'n emoties uit het verleden aan het probleem van nu, zal het probleem lichter blijken te zijn dan ik nu ervaar en kan ik er beter mee omgaan of oplossen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 wij bedoelen ongetwijfeld hetzelfde, broeder Soothe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Dhen verstandig.Het al eerder genoemde twee sporenbeleid.Emotie en drank gescheiden zien.Spoor één de drank en spoor twee de emoties.Altijd deze sporen gescheiden houden.Niet de wissel omgooien en het samen laten komen.Drank lost niets op.Wellicht de hersenen. Want een oplosmiddel is hetzeker, wat dat aangaat.Dhen, goed inzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Yep, we bedoelen hetzelfde Niwi.Als je weet hoe de vork in de steel zit ben je een stuk verder.Ga goed, ouwe reus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ha Soothe nog feli met Anna Niwi, nog ff 1 1/2 jaar wachten op een feli, maar dat lukt jou wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 vandaag toch, Dhen...verder hoef ik eigenlijk niet te kijken he...iedere dag opnieuw wordt op den duur ook 25 jaar... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Bedank Dhen, en alle anderen ook.Ze heeft er voor geknokt.Of ik vier jaar volmaak? Daar ga ik wel van uit.Eerst maar vandaag.Het meisje werkt nu, maar schrijft vanavond een woordje.Ga goed allen.@ Haddock, wanneer ga je weg en wohin? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ik heb m'n kraaltjes geregen!Soothe, old co-shoveller, all is well, en ik ben blij.Tierra Del Fuego wordt het net nog niet.Lijsters, hou het roer recht!De eeuwig ongelovige Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ziezo, es de agenda erbij genomen en mezelf toch gedwongen wat veiligheden in te bouwen voor deze week. Risicomomenten deze week op woensdag en vrijdag heb ik weggenomen. Als het loopt als gepland, maak ik mij deze week geen zorgen meer over alcohol. Bevrijdend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Jaja Hannah, zeker knap, maar adb zijn lijkt voor de meesten een leuke smoes om door te blijven drinken, wauw deze week 1 borrel minder, ik ben adb, daar gelooft dit dhennetje niet zo in. Wel zoals Witte of Haddock, die gaan wel echt adb ermee om en dat vind ik knap, het lijkt me moeilijker dan stoppen. Maar Niwi moet geen adb zijn, das te gevaarlijk, dus feli pas bij 25 jaar droog en niet bij 25 jaar geleden ben ik de AA binnengestapt. Neem trouwens aan dat hij daar ook pas een kadootje krijgt bij 25 jaar droog, of niet ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 tussen de buien door even hallo zeggen.ben druk, veel werk blijven liggen.komende weekend op stap.Naar het schijnt werkt het weer mee.Dus aan de slag, alles spic en span achter laten.Maakt het huis komen wel zo prettig.Hou het droog lieve mensen, versterk de inwendige mensmet gezonde middelen.Drank hoort daar niet bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 dHen sterkte met je speurtocht naar het emotioneel referentie kader van vroeger.Op het moment de drank geen rol meer speelt komen de herinneringenlangzaam terug.Op een dag zullen alle stukjes van de puzzel in elkaar schuiven.Niet dat het proces daarmee is afgerond.Maar ontdekken wie je werkelijk bent, geeft innerlijke rust en ruimteom verder te ontwikkelen.De kwaadheid, het verdriet over wat jou is aangedaan lost min of meer op.Krijgt een plaats en verdwijnt naar de achtergrond.Er ontstaat vrijheid, ruimte waarin je hartelijk om je eigen fouten kunt lachen.Voor de komende tijd wens ik je moed en wijsheid toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ik ben weer terug van vakantie:)Prima vakantie gehad, maar wel met veel trek...Ik zag overal wijn leek wel:$ Heb me erdoorheen geslagen met liters alcoholvrije wijn. Hoop dat het hier met jullie ook nog goed gaat. Ik ga niet alles teruglezen, dat is niet te doen hoor! Maar voeg vanaf hier wel weer in;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ekstertje welkom terug.Fantastisch gedaan.Een pluim en een Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hoi Eks, welkom terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Ekstertje, zat je in zonniger oorden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Bedankt Soothe:) Gelukkig heb ik eenmaal thuis minder trekmomenten, maar had niet gedacht dat ik er daar zoveel last van zou hebben. Ik heb eerder een alcoholvrije vakantie gehad en die ging zonder problemen. Nu ook geen problemen, maar lastig echt heel lastig:o Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hoi Rae:)Ik zat in Frankrijk Soothe en het weer was wisselend. Ik heb dagen met de hele dag regen gehad, maar ook dagen met 30 graden en zon. Het kon alle kanten uit dus;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2011 Hier is het nog steeds waardeloos.Jij kan nog een dag mooi weer bijschrijven.Ik ken het verschijnsel, dat het de ene keer lastigeris dan de andere keer.Geen verklaring voor.Misschien onbewuste processen, geen idee.Wat telt is dat je het droog hielt.De volgende keer kan weer beter gaan.Groet en ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden