Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 augustus 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Niet zo boos kijken naar mij aub...
Ik kan er niks aan doen, maar alleen al dat die wekker niet gaat
haalt t beste in mij naar boven:D
En ja ik heb nog vakantie.
Ik had het vandaag heel zwaar, ik moest kiezen tussen strand en een stuk fietsen.
Uiteindelijk heb ik van alle twee maar een beetje gedaan.
Soms is het leven zooooo zwaar als je vakantie hebt Mup:D

Trouwens jij moet ook niet steeds werken hoor in de weekenden'
Daar zijn ze niet echt voor bedoeld toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, ik ben ook wel trots op mezelf hihihi

Joris, jij ook nog een compliment, dat je de trek hebt overwonnen.
Hoe langer je van de alcohol af bent des te minder hoog de pieken en dalen worden en des te lander de tussenpozen duren, vertelde mijn hulpverlener. Als je een keer "nat" gaat begint het weer helemaal opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou... Mup over het algemeen gaat het prima
ik zit meer te kwatten met eten, zakmaarzegge.
Daar moet ik echt ontzettend mn best voor doen.

Maar vd week was er een groot pleinfeest en dat is al zolang ik adb ben, (was het ook al bij de behandeling van adb.)een trigger en deze keer ging ik toch over net ff over mn eigen dranktechnische grens.
Het gaat de hele zomer goed, maar dit weekend, lukte het niet zoals het altijd wel lukt.
Heb er erg van gebaald, niet eens van teveel, want dat valt allemaal wel mee, maar meer van dat het dus
nog steeds iets is om mega goed in de gaten te houden.
Maar of dat nou vd vakantie komt, nee dat niet, (alhoewel er na de zomerweken geen pleinfeesten meer zijn)....
het was meer mn groot feest trigger.
Ik heb afspraken met mezelf, maar die wijken niet af van wel of niet vakantie.
En voor het volgende feest heb ik alweer een pact gesloten met mn maatje;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane, bedankt voor je verhaal. Heel helder. Het heeft mij (mede) absoluut geholpen om deze avond NEE te zeggen tegen alcohol.

Net uit eten geweest, zonsondergang aan zee... De plek om te drinken, maar ook de plek om NIET te drinken. Ik ben trots op mezelf.

En nu ga ik even bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

JE KAN GEWOON GEEN ALCOHOL DRINKEN, NOG NIET EEN DRUPPEL.




Ok. Effe het onderscheid maken tussen matig drinken en zuipen voor mij persoonlijk. :angry:

Matig drinken: Weinig drinken (1 glas, 2 glazen om de zoveel weken of maanden), in sociaal verband, zonder noodzaak of drang naar alcohol. Heb ik geen problemen mee en ook zelden zin in. In die zin ben ik minderaar omdat ik niet direct van plan ben daarmee te stoppen, omdat ik het heel af en toe fijn vind en er geen probleem in zie naar mijn ander, verslavend gedrag toe.

Zuipen: met voorbedachte rade in mijn eentje binge drinken tot ik er bij neerval. 'Ik kan niet drinken' heeft hier toch niks mee te maken. En 'ik kan wél drinken' al evenmin. Al dan niet kunnen drinken is gewoon een non-issue op dat vlak. In die zin ben ik een stopper want dat wil ik niet meer en de schade van zo'n gedrag is te groot.

Sorry, ik vind dat allemaal niet tegenstrijdig. Dat zijn gewoon twee totaal verschillende gedragingen. Ik vind dat een beetje zelfonderzoek niet persé het zoeken naar achterdeurtjes moet zijn. Integendeel. Ik zoek naar een voor mij bevattelijke manier om NIET te zuipen, niet om een achterdeurtje te vinden.

'Je kan onderzoeken wat je wil, je wilt niks weten en niks horen.'

Lap :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...