Spring naar bijdragen

Dinsdag 16 augustus 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Rae

quote:


Originally posted by:
niwi


dat dacht ik ook, Rae, maar ik wou zo graag blijven leven



Nagel op de kop hé, Niwi. Genoeg mensen die inzien wat een ravage drank heeft aangericht maar geen levendige levenswil meer hebben als motivatie om verdere ravage tegen te gaan.




Afin, kon niet laten er effie op te reageren.
:)



Groets




nog een keer dan, Rae...!!!!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 251
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
snoepje


maar waarom drinken ze in frankrijk wel zoveel wijn



Omdat het Frankrijk is Snoepie. Daar wordt het geloof ik wat makkelijker geaccepteerd. Daar hoort het een stuk bij het dagenlijks leven. Maar je wilt niet weten hoeveel verslaafden daar rond lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rae




Een mens zou denken, waarom dan nog twijfelen om het toch te doen. Tja .. dat vraag ik me dus ook af..





En, heb je het antwoord al?


Kan je niet denken: What the hack, mij krijg je niet! Lekker puh! :devil:


Het is toch een soort automatisme denk ik Rae. De gelegenheid maakt de dief. Is een spreekwoord toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heet nu verslaving Rae. We weten niet waarom we toch steeds terug vallen. Waarom we ons doodziek zuipen, waarom we die levensgrote kater maar voor lief nemen. We zijn alci's kerel.
En dan heb ik het nog niet over de levensgrote angst die, als je drinkt, weer om de hoek komt kijken, want die gaat er hoogstwaarschijnlijk wel komen. angst en zweten.
maar misschien moet je het proberen om te weten te komen dat het echt, maar dan ook echt niet kan. Wij kunnen niet drinken.
Maar jij slikt toch Refusal of Antabus?
O en ik vind het een heel groot kompliment waard dat je het toch verteld.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

maar misschien moet je het proberen om te weten te komen dat het ech, maar dan ook echt niet kan. Wij kunnen niet drinken.Maar jij slikt toch Refusal of Antabus?



Ik weet niet zeker of ik niet kan drinken, Bol. Ik vermoed eerder van wel, daarom noem ik mezelf eerder minderaar.

Het probleem van 1 of 2 glaasjes drinken dat dan uit de hand loopt is ook echt niet van toepassing op mij. Ik denk dat ik zoiets in 10 jaar niet meer heb meegemaakt. Of misschien zelfs nog nooit, weet niet.

Hervallen voor mij is daarentegen: met voorbedachte rade 3 flessen wijn kopen om me gewoon lam te zuipen. Niet om voorzichtjes te proberen 1 glas te drinken. Het lamzuip-scenario is dan ook het scenario waar ik sinds zondag een beetje in hervallen ben (mentaal dan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rae

Ik weet niet zeker of ik niet kan drinken, Bol. Ik vermoed eerder van wel, daarom noem ik mezelf eerder minderaar.

Het probleem van 1 of 2 glaasjes drinken dat dan uit de hand loopt is ook echt niet van toepassing op mij. Ik denk dat ik zoiets in 10 jaar niet meer heb meegemaakt. Of misschien zelfs nog nooit, weet niet.

Hervallen voor mij is daarentegen: met voorbedachte rade 3 flessen wijn kopen om me gewoon lam te zuipen. Niet om voorzichtjes te proberen 1 glas te drinken. Het lamzuip-scenario is dan ook het scenario waar ik sinds zondag een beetje in hervallen ben (mentaal dan).



Dan hebben we het toch over hetzelfde Rae? ik heb het ook niet over 1-2 glaasjes. ik kocht ook niet 2 blikjes bier of een kwart litertje van het een of ander. Nee ik kocht ook gelijk 8-10 halve liters. Ik kocht ook met voorbedachte rade zo veel zodat ik me helemaal van de wereld kon zuipen. Ik weet hoe je het bedoeld. Maar ik weet ook dat, als ik besloot om de volgende dag te gaan drinken, ik haast niet kon wachten tot het moment daar was. Ook wist ik dat het, als het moment dichter bij kwam, ik hoe langer hoe meer moeite had om het terug te draaien. Want ik was dan toch erg onzeker.
Maar slik jij refu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mup, het was een eenzijdig ongeluk inderdaad onder invloed. Ik ben zwaar de sjaak, heb geweigerd om te blazen en ben doorgereden nadat ik het verkeersbord heb geraakt....
Niwi: het komt allemaal even op me af. Voel me nu wel al rustiger. Maar het hoofdstuk ongeluk had ik net afgesloten en alles weer op de rit. Dit is voor mijn gevoel even een stap terug. Ik heb het zelf veroorzaakt, dus zal de conseqenties onder ogen moeten zien. Vanavond lekker een stuk wandelen doet hopelijk wonderen.

Rae, goed dat je het evengoed hebt opgeschreven!!! Kan je nu niet je Refusal nemen, zodat je morgen niet hoeft te twijfelen of je gaat drinken of niet? Door die niet te nemen plan je eigenlijk al een terugval. Je somt al heel goed de negatieve gevolgen voor jezelf op. Probeer dat voor ogen te houden!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae nog even, je zegt net ik weet niet of ik kan drinken ik vermoed van wel. Nou riskeer ik misschien wel een levensgrote ban als ik dit schrijf, maar dat moet dan maar.
Waarom probeer je dan niet om 1-2 glaasjes te drinken? Dan zie je of je het inderdaad kunt. Dan heb je gelijk de bevestiging en ben je een minderaar. Ikzelf geloof er niet in, ik kan het niet. Het zou voor mij een constante strijd zijn.

SoepRekel van me.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik slik geen medicatie, bol.

Snap het niet zo goed. Als je geen poging doet om 'deftig' te kunnen drinken (dus met mate) waarom moet je dan proberen om in te zien dat je niet kunt drinken? Dat lijkt me dan een non-uitspraak.

"Ik kan niet (met mate) drinken, maar moet er ook wel bij zeggen dat ik het nooit van plan ben" :huh:

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Niets,
gaan drinken zal ook niks meer veranderen aan het ongeluk....
ook dit valt onder het aanvaarden...

@Rae,
uit je woorden valt op te maken dat je het vaak genoeg hebt geprobeerd...
dus waarom zou je nog pogingen doen als je van te voren weet dat het zeker mislukt ??

@Bolletje...
nu ben ik al een soeprekel ook...:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, hoop dat dat geen ban oplevert voor jou want is toch geen zo'n fout antwoord :D.

Maar eerlijk nu, 2 glaasjes drinken in mijn eentje drinken trekt me werkelijk niet aan. Daar vecht ik ook niet tegen. 2 glaasjes drinken kan ik, maar dat doe ik simpelweg niet, want ik heb het niet zo voor de roes van een glas alcohol, tenzij in uitzonderlijke, gezellige omstandigheden in nabijheid van anderen.

Stel dat ik zou uitgaan morgen om toch dat 1 glaasje alcohol sociaal te drinken om een herval tegen te gaan, schend ik ook mijn eigen wetten naar minderen toe, namelijk dat ik geen alcohol mag drinken omdat ik er nood aan heb.

Tja, .. ik maak het ingewikkeld zeker .. snorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@niwi, daarom laat ik de eerste staan vandaag. Ga me er alleen maar
ellendiger door voelen, dat weet ik nu al. Idd aanvaarden. Baal gewoon
even een beetje van mezelf dat ik me nu zo rot voel, beetje uit het veld
geslagen zeg maar. Maar ja, de situatie ligt er nou eenmaal, dus daar
moet ik mee dealen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

@Rae,

uit je woorden valt op te maken dat je het vaak genoeg hebt geprobeerd...

dus waarom zou je nog pogingen doen als je van te voren weet dat het zeker mislukt ??



Dat ik wat zo vaak heb geprobeerd..? Wat bedoel je met 'pogingen doen'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...