Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 augustus 2011


Marc

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 109
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hai fruitvlieg, sterkte en succes gewenst.

Bolletje, wat leuk dat je dromen kunt 'uitleggen'!! als ik ook eens een droom heb die ik heb onthouden dan mail ik je het.

Jopie wat ben je druk bezig vandaag!! je mag bij mij ook wel komen schoonmakenhoor! ;)

Wij zijn vandaag bij ikea wezen shoppen, dus weer leuke dingetjes voor in het huisje gekocht. kunnen we alles verder opruimen en gezellig maken.
zo de hond maar uitlaten en wat boodschaps doen voor het avondeten en CHOCOLA!~!! mijn nieuwe verslaving:)

Tot vanavond! Liefs Janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waw Bol, onze eigen dromenuitlegster hier binnen bereik!

Kan niet laten dan toch mijn droompje van deze nacht op te schrijven. Je mag uiteraard becommentariëren, maar hoeft niet. :)

Er was een examen op de universiteit. Ik deed mee, maar ik had niet gestudeerd. Vlak voor het examen ging ik dan maar snel nog wat boeken halen in de bib. De bib was al dicht, maar het personeel liep er nog rond in het donker. Ik wist de weg wel, want ik had er gewerkt. Na een vreemde tocht door de verduisterde zalen van de bib kwam ik uiteindelijk op het dak waar een donkerkleurig meisje nog boeken uitleende aan een kraampje 's nachts. Ze had erg vreemde boeken, heel verouderde, versleten en naieve boeken over chemie, fysica, ... Ik vond mijn ding niet echt maar nam toch iets mee in de hoop toch iets te leren. Ik zat te stressen op dat examen. Na het kraampje stond ik in de wachtrij op het dak, geen idee waarvoor, nog steeds in het donker. Het liep vol met mensen uit mijn verleden. Kindertijd, studententijd. Ze haatten me. Iedereen keek op me neer, ik was een soort paria. De wachtrij eindigde in een lokaal van zowel de universiteit als van de sterrenwacht, waar ik een modem meenam om thuis in te loggen in de centrale computer (ik denk van de telescoop). Vroeger keek men dat door de vingers maar nu was het blijkbaar not done. Ik paniekeerde wel een beetje want het meenemen van een modem werd geregistreerd. Ik gaf uiteindelijk het examen op omdat ik geen topcijfers ging halen. Ik vloog weg, over de huizen in het holst van de nacht.

Daarna beslis ik te gaan feesten. Er is luide muziek en veel drank. Ik zie een vriend van me, omringd door vrouwen. Hij zit tussen de benen van een meisje op de lader van een open vrachtwagen. We zijn erg blij mekaar te zien en klinken met een fles vodka. Ik drink er met grote teugen van en besef dat ik de teugels loslaat. Ik eindig ' s morgens met een meisje van het gezelschap in bed. We zijn geen partners en er was ook niks gebeurd maar we zijn toch naakt en knuffelen. Toen werd ik wakker. Grr!

Moet er bij zeggen dat ik vroeger bibliothecaris was en vrijwilliger in een sterrenwacht, dus de scene is voor mij vertrouwd. Het haat aspect en het vliegen komt heel ook vaak terug, toch minstens elke week. En ik studeerde ook niet voor mijn examens :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vliegdromen zijn inderdaad zalig.

Heb ik wel erg veel, in mijn kindertijd was vliegen zelfs mijn normale 'droommodus'. Na mijn pubertijd eindigde dat abrupt, om dan enkele jaren terug weer een constante te worden.

Na een tijdje begin je dan ook de keerzijde te dromen. Soms vlieg ik erg virtuoos, beheers ik het perfect. Maar soms spartel ik en geraak ik amper van de grond. Soms stort ik neer. Soms ga ik te hoog en sla ik in paniek. Soms vlieg ik niet maar zweef ik een paar centimeter van de grond.

Soms zweef ik zo heerlijk, perfect beheerst. Als ik dan wakker word is mijn lichaam het toppunt van ontspanning.

Ik heb wel nog nooit iemand anders zien vliegen in mijn dromen. Hm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wordt in mijn dromen altijd achterna gezeten, ben altijd aan het vluchten voor iets of iemand.
het zijn wel altijd spannende dromen......
kan natuurlijk van alles betekenen..
vandaag ongeveer 7 maanden droog en ben er voor mijn gevoel niet veel mee opgeschoten,
realiseer mij dat het leven gewoon erg saai is, breekbaar en kort.
natuurlijk voel ik mij gezonder, is het financieel beter enz..., maar mis dat "moment".
van lekker glaasje, boel de boel laten en filmpje kijken en laat ze allemaal de k.. krijgen.
gek is dat....., we zien het wel weer.
moet waarschijnlijk meer spanning zoeken in het dagelijks leven.
en ook nog altijd van, maar je bent toch gegroeid enzo, ja en?
zal het negatieve in mij wel weer zijn.
eten jullie vanavond?
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die uitleggen doen me niet veel Spikes :)

Heb er al zoveel gehoord, de een al wat surrealistischer dan de ander.

Wat er bij mij allicht speelt is het uniek willen zijn. Ik vlieg, de ander niet. En het minderwaardigheidscomplex. En het willen uitstijgen boven het dagdagelijkse.

Dat zou voor mij de eerste laag van interpretatie zijn. Het 'overduidelijke'.

Dieper zou je kunnen grijpen naar hoogheidswaan. Voel ik niet zo aan. Maar uit mijn pubertijd neem ik mee dat dat toch een soort strijd is in mezelf. Heeft zich vandaag getransformeerd tot respect en tolerantie. Maar wie weet welke onbewuste processen ik uit die tijd toch nog meesleur.

En dan nog al die gekke verklaringen van wetenschappers :P. Geef ik geen cent voor eigenlijk.

Koester maar die droom van je Spike. Een heerlijk gevoel is in jezelf is meer waard dan hoe anderen het interpreteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat bepaalde manieren van dromen toch altijd erg subjectief is. Moeilijk te verklaren zonder kennis van de persoon.

Een huis bv. kan dan wel een universeel beeld zijn. Maar voor iemand die huizen bouwt, of iemand die oorlog voert en huizen bombardeert, of iemand die trauma's heeft opgelopen in een bepaald huis, is dat toch allemaal weer anders. En zo is iedereen wel uniek in zijn/haar relatie met het gevoel 'huis'. In die zin heb ik het niet zo voor uitspraken van die prof die bv. vliegen koppelt aan 1 soort persoonlijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
toine

natuurlijk voel ik mij gezonder, is het financieel beter enz..., maar mis dat "moment".

van lekker glaasje, boel de boel laten en filmpje kijken en laat ze allemaal de k.. krijgen.




Joep Toine, ik denk dat Niwi hier een beter antwoord op zou kunnen geven dan mezelf. Maar toch een poging. Want je mist alcohol maar je vergeet er de ellende bij te nemen. 7 maanden nuchter is een godsgeschenk. Maar het wringt bij je. Je mist het verliezen in dat zorgeloos moment. Veel mensen zijn in staat dat moment op te zoeken dmv alcohol en er verder geen gevolgen van te ondervinden. Maar anderen kunnen dat niet. Voor dat kleine moment van zorgeloosheid betalen ze een immense prijs. Je bent een jofele gast. Intelligent, sportief, spontaan, etc. Je bent heus in staat je brein stil te zetten en zorgeloos te genieten op een andere manier. Je hebt alle middelen in handen. Gewoon zoeken naar die manieren, jongeling, en niet altijd weer terecht komen op alcohol als enige mogelijkheid om de boel stil te zetten in je bovenkamer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even inhaken op het dromen

ik droom altijd heel levendig net of ik als
ik slaap en droom in een soort andere werkelijkheid
verder leef zo heftig dat ik vaak smorgens goed moet
nadenken of ik nou bepaalde dingen in mn hooft heb
gedroomt of dat ik ze echt heb mee gemaakt

vaak blijft t dagen hangen zoals laatst dat ik droomde dat
ik in een of andere vorm te maken had met een illigale dumping
van giftig afval en met hoge functionarissen en complotten en ik op
onderzoek uitging op dat giftige terrein en ik wakker werd in de
nacht en ik echt proefde in mn mond dat ik met chemische middelen
te maken had gehad ik denk dat het een smaak herrinering is geweest
van mn werk wat naar boven kwam icm net de droom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gezegt rae! weet het ook wel hoor, maar er moet wat tegenover staan.
heel simpel een kind doet iets goed en krijgt een lollie, iedereen blij.
ik krijg wel veel beloningen voor het niet drinken, alleen zie ik ze niet of ik zie het niet als beloning.
dit zal wel komen.
hoop gewoon voor mijzelf dat ik het volhoud, dit zal de toekomst uitwijzen.
wat ik wel als beloning zie, is dat ik meer zelfvertrouwen heb.
dank voor reactie, geeft mij weer even schop onder mijn kont (je)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...