Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Heb voor vandaag een biologisch biefstukje gekocht om aan te sterken maar nu weet ik het ff niet of ik hem zal bakken. Het schijnt rauw op een wond ook goed te werken dus gaat hij in de pan of op mijn kop hahaha. Wel knoflook aardappeltjes en rauwkost van komkommer, ui, tomaat, olijven en feta. Naja beker melk er bij en vers limoenijs gemaakt dus zal het wel overleven.

Vind het een erg leuk draadje want heb al diverse dingen geprobeerd en waren erg lekker.

Owwe ja en voor de sapjesfreaks onder ons heb vandaag een fles gemaakt met tomaat, wortel en sinaasappel. Is heerlijk maar heeft een wat raar kleurtje hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Owwe hahaha Cathy die ken ik wel maar zat op dat moment te denken aan sojasaus.

Toen bleek dat ik duidelijk in de bonen was besloot ik voor vandaag maar witte bonen in tomatensaus te maken. Vegi gehakt wokken met gemengde soepgroenten, blik witte bonen in tomatensaus erbij en nog een klein blikje tomatenpuree. Makkelijk en gezond voor een zaterdag vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag grote pan pepperoniesoep want een vriend die komt logeren over 2 weken vind dat ook erg lekker en kan dan invriezen zodat ik die avond niet hoef te koken. Het is niet leuk als je maar met z'n 2-tjes bent en je staat dan ik de keuken dus bereid altijd van te voren iets voor.

Verse prei koken met kippenbouillon. Fles Taki Taki (is zeer pittige tomatensap) erover en blikjes tomatenblokjes erbij. Gerookte kipfilet heel fijn snijden en met een zak basilicum tomatensoep erbij. Even doorkoken en klaar. Lekker met stokbrood, kruidenboter en wat schijfjes komkommer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga zo proberen om spinazie te wokken, hoewel ik geeneens een wokpan heb!
Hoe ik erbij kom weet ik niet, maar heb al wat spekjes uitgebakken en champignons gebakken; daar komt de spinoza zo doorheen.
Met een ribkarbonaadje en gekookte aard.

Smoothie toe: met verse aardbeien, 2 peren, 1 banaan, magere yoghurt, roomijs en vanillesoja......Mmmmm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha ik blijf lachen om die soja Cathy. Ik las je en dacht wacht ff dadelijk komt de soja en ja hoor. Die zal er nog heel lang in blijven bij me denk ik; maja lachen is fijn. Toen ik het nog eens terug las had je het over soja maar geen drink of saus dus ik zag die bananen al helemaal ondergedompeld met die zwarte ketjap. Vergeten zal ik dit lang niet en vrees dat ik er nog vaak om zal lachen maar als je het beu bent eerlijk zeggen hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een brooddag.
Heb wel al 2 verschillende smoothies op, de laatste was met meloen, ananas en banaan (en ijs).
Eigenlijk moet en zal ik altijd warm eten, dat vind ik gewoon lekkerder dan brood, maar ik ga straks nog 3 uurtjes werken en heb geen zin in gedoe in de keuken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook een slechte eter Borretje. Wat zou dat nou zijn, een soort ongeduld (want het rommelt wel in mijn maag, die zegt dat er wat in moet) of gewoon teveel andere dingen die je aan je hoofd hebt?
De sjenuwe ofzo, dat je gewoon geen hap naar binnen krijgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ook Borretje, ik kan dan soms flauw worden van de honger, maar iets eten? Nee, dat gaat niet.
Weet je wat dan soms wel gaat? Zo'n ontbijt-fruitdrankje, met heel kleine slokjes.
Dat geeft bij mij niet meteen die misselijkheid, maar wel net genoeg energie.
Iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een wereld gaat voor me opewn Cathy, meteen even gegoogled:

Bananensap met Citroen en Koriander

Ingrediënten voor 2 glazen

1 citroen
2 bananen
1 eetlepel honing
halve theelepel gemalen korianderzaad (ketoembar)
2 dl magere yoghurt

Dat garneren met die korianderblaadjes hoeft voor mij niet zo 's morgens, maar de smaak op zich lijkt me heel goed. Trouwens ik gebruik liever verse koriander dan koranderzaad.

En de andere die me heel bijzonder lijkt is:

Avocado & Komkommer Smoothie
Ingrediënten voor 2 glazen
halve komkommer
1 limoen
1 avocado
2 bollen citroensorbetijs

En dat sorbetijs zou ik weer vervangen door romige yoghurt.

Meteen die blender weer eens uit het stof

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...