Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 borrie, hoe lang sta jij nu droog eigenlijk.. als ik dat mag vragen natuurlijk, je hoeft het niet te beantwoorden hoor meis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 borrie pb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Een week Bor op een dag na Was leuk in Grun! Nu hier verder.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Dat is voor het evenwicht Spike de boel lekker in balans Anders wordt het zo'n gejeuzel Maar ik snap het wel Kan er zelf ook wat van Sip-ze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Ik denk niet dat je van iets een schuldvraag moet maken, ben je schuldig aan je omstandigheden en vinden anderen jouw schuldig aan je eigen omstandigheden etc. Dat hele gedoe van schuldig voelen, fout voelen maakte mij kapot en geeft trek, want wat maakt het nog uit. Ben toch al uitgekotst en naar de filistijnen ofzo. Totdat ik ergens na stoppen terecht kwam bij waardes in het leven, wat is goed, wat klopt, wat is zuiver etc en wat is mijn waarde. Ik had mijn waarde door schuld etc onderuit gemaaid, feitelijk liep ik continue schuldbewust en met schaamte rond, geen kinderen, geen normale baan, aparte partner, niet n nl wonend, geldproblemen etc. Het anders zijn en me daar al dan niet bewust schuldig over voelen, het bevestigende effect van, ik zal het wel zelf gedaan hebben, het zal wel aan mij liggen etc. En daar moest ik een loskoppeling maken, veroordeel je omstandigheden nou even niet, geef het geen waardeoordeel, het zijn omstandigheden, het is niet jij of ik, het is niet de persoon. Neem alleen je eigen waarde, je eigen handelingen, heb je zuiver gehandeld, heb je gedaan waarvan jij meende dat goed was, dan is het goed. Heb je verkeerde dingen gedaan, rotwijf geweest weet ik veel, erken dat dan ook, maar wederom zonder waardeoordeel, alleen een constatering. Dan de constatering dat je dat niet meer wilt, dat je in ieder geval met een zuiver geweten in deze wereld wilt staan. Dat je hebt gedaan wat jij vond dat goed was, wat bij jou past. Ook al werken de omstandigheden dan niet mee, je kan altijd jezelf in de spiegel aankijken, zuiver, je hebt gedaan wat je het beste leek en meer kan je niet. De omstandigheid heb je dan verder niet in je hand. Je doet niet iets voor een beloning of voor straf, je doet iets omdat je vind dat dat het juiste is om te doen. Ik ben nooit gestopt met drinken voor een beloning, ik ben alleen maar gestopt omdat het zuipen niet juist was, niet goed, niet wie ik ben, niet zoals ik in het leven wil staan. En zo ben ik na stoppen langzaam in het leven gaan staan, elke keer terug naar mijn basis, mijn waarden. Op dit moment werk ik mezelf helemaal over de kop, werk al een maand of 5, 14 uur per dag, 7 dagen per week, ik ben leip, echt. Maar ik weet waarom ik het doe, ik wil dat, ik kan dat op dit moment en ik taal niet naar drank. Ik trek een situatie recht omdat ik nu in staat ben, die in mijn hand te nemen, ik accepteer elke omstandigheid (en die zijn zwaar), ik volg mijn mogelijkheden, mijn kunnen en ik voel me goed. Voor het eerst sinds heel lang bepaal ik mijn leven, volledig, ik kies in elke omstandigheid wat ik wil doen, die vrijheid heb ik terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Weet ik.. De hele rattenplan? IC/MC/KD... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Rook je ook nog steeds één shagje per uur? Ikke wel Rook al een stuk minder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Iedereen een goede dag vandaag. Ik heb late dienst dus ga straks weg. doeii. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Ja//Ik moet ook nog wat dingen tegelen vanmiddag.. Pffffffffffffff!!!!!!!!!!!! Maarja//wat mot dat mot he.. Later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 dhen, mooi verhaal en het klopt. dank Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 borrie, hoor je me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 zo herkenbaar; dat de hele dag jezelf afvragen of, en hoeveel je mag/wilt drinken die dag, mijn laatste ervaringen waren, dat ik mezelf 3 halve liters gunde en die haalde ik dan ook, daar wordt ik niet dronken van,dus dan kan ik daarna gewoon nog werken op visite of wat dan ook, alleen is het me de laatste tijd niet meer gelukt om niet terug te rijden naar de supermarkt (soms wel tot 2x toe :$) om nog meer halve liters bier te halen, want 3 schoot niets op, en mijn laatste terugval, mocht ik er 9 van mezelf, want ik had de volgende dag cursus ,(ben zo verstandig dan ) en zelfs toen ben ik naar de snackbar gegaan om er meer bij te halen, tsja... wat betekent dat voor mij? ik kan het dus niet, maar ik lees wel degelijk mensen hier op het forum die adb zijn en 3 drankjes kunnen drinken, en als je dat kan, waarom dan zo wikken en wegen? Neem een beslissing en geniet ervan! Dit komt misschien een beetje cru over, maar wordt een beetje ''kribbig'' van de dagdraad van vandaag, het maakt niet uit of je je goed of zielig voelt, als je wilt drinken, doe het dan! En als je wilt drinken, maar eigenlijk niet, neem dan de beslissing om het niet te doen! Krijg er eerlijk gezegd zelf dorst van, dus ga nu wat doen, dat helpt me altijd wel, maar ook ik heb hele dagen ongewassen in bed gelegen, heel zielig om alles wat ik niet mocht,maar dan dronk ik niet! Ik wens iedereen sterkte!!! Fijne dag, en probeer er wat van te maken, hoe moeilijk het ook is, een ander doet het niet voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 das wel waar gaby, maar als je er 3 kan nemen en dan stoppen BEN je ADB.. en heb je eigenlijk geen probleem,..of zie ik dat verkeerd dan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Originally posted by: borretjeVreemd voor mij, ditte nu,ik zou er bijna alles voor over hebben.Eentje maar..zou al genoeg zijn.Denk ik:huh:quote> bor, dat geloof ik niet,...wat wat is het effect daarvan,. hetzelfde als ee kopje thee,.. dus dan kan je het net zo goed niet doen,..wij drinken voor het effect, de roes... en dus is 1 te weinig,... of doe je het voor de smaak in dat geval kan je beter iets anders veeeeel lekkerders nemen, chocola ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 jee bor das bijna2 MAANDEN. pfieuw knapperdje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 lil wil ook graag ADBzijn,maarijn rem is meestal kapot... soms lukte me het met een minifles wijn... om mezelf teovertuigen dat ik het kan van kentron mag ik zelfs mijn hele leven lang zon flesje van 250 cc elke dag nemen... daar ben ik ook mee bezig geweesd,. al werd het vaak 2 liters daar achteraan..kapotte rem dus meestal... niet altijd... pffffffffffffffff was ik maar gewoon... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Originally posted by: borretjeWeet Joost misschien wel..Ik niet, beloof ook niks.quote> das een ingebouwde niet kunnen falen, of je eigen belofte niet te hoeven breken...ook een uitgangspunt idd.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 ik begrijp je heel goed Borrie had je ook een pb gedaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 heeel herkenbaar borrie,... dat beloven aan iedereen en aan mezelf... doe ik ook niet meer,... als je weet dat je gaat vallen kan je beter vast gaan liggen.. zoiets Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Originally posted by: borretjeZo.nu enorme trek, het tis me wel goed even ofzo..quote> jij bepaald zelf wat je er mee doet,.. k heb overigens ook trek, pfffffffffff ineens weer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Bor, probeer nou even uit je trek te stappen, ga wat anders doen, isoleer die trek, laat m even solo alleen staan, niet als geheel van jou, trek is maar een heel klein stukje Bor, er is nog veel meer Bor, die best zonder die borrel kan. Nu focus je alles op die trek, laat los, ga er van weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 Jopie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 goedemiggel, lekker in het zonnetje, kopje koffie, tommel de bommel naast me.........., zo kan het ook! vanavond balletje-eitje-rode kool-aardappelkroketje enz. vandaag eens goed met ouders en broer gepraat over zaken waarover ik mij druk maak en zenuwachtig van wordt. lucht op en bied perspectief, wat meer gevoelens eruit gooien he bol... vanavond dubbele house aflevering, dus dat is ook goed. blalblalabllbalablablablabblablablbllbalbabbalablablbalbl. hi toineneman:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 22 september 2011 Rapport Share Geplaatst 22 september 2011 he bor, laat je niet kennen he.. je moet wat gaan doen al is het maar wandelen ofzo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden