Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 november 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: fleurtje
je hebt charisma en een scherp oog voor nieuwe mogelijkheden. Met je levensplezier en enthousiasme stimuleer je andere mensen. Je kunt goed inschatten wat andere mensen nodig hebben en geeft hen de waardering en hulp die ze nodig hebben. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je je creativiteit en inzicht kwijt kunt. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: kunstenaar, leraar en consultant. Je leert het makkelijkste: door een combinatie van kijken, luisteren en samenwerken en door nieuwe mogelijkheden te onderzoeken. Valkuilen: je kunt verdrinken in je ideeën, en teveel tijd aan onzinnige dingen besteden.
*mijn resultaat van de testquote>

Hmmmm, en wat voor type ben je dan? Ik een Visionair en Mentor.
Althans volges de vierlettercode.

Ik denk dat wat je schrijft past bij zoals ik je hier lees Fleur!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Fleur,

Ik ben erg beschadigd uit mijn jeugd gekomen, hoewel mijn ouders niet dronken. Ik heb het krijgen van kinderen nooit aangedurfd door mijn jeugd en daardoor kon ik ook geen kinderen beschadigen, want die had ik niet.

Net als jij heb ik moeite met het voelen van pijn en verdriet. Het was een overlevingsstrategie om het níet te voelen en dat is moeilijk af te leren. Rouwen, ook dat.

Je bent nu zo hartstikke goed bezig, en hoe snel het gaat hangt af van zoveel factoren. Iedere keer een klein stukje en er doorheen i.p.v. het weg te drinken. 8 Maanden droog! Het zal je lukken!

We proberen allemaal elke dag het beste te doen, met of zonder kinderen. Meer kunnen we niet doen. Hoe we met het verleden omgaan is, denk ik, voor iedereen anders.

Gisteren heb ik half naar "Het spijt me" gekeken. Eén situatie was een manisch depressieve moeder die heel lang, heel veel had gedronken. Haar dochtertje moest voor haar zorgen en wist nooit hoe ze haar moeder aan zou treffen, er was reële angst dat ze zich zou dooddrinken. Het meisje is op 16-jarige leeftijd weggegaan bij haar moeder en had alle contact verbroken. De moeder staat nu 2 jaar droog en het meisje geeft haar moeder een nieuwe kans!

Het greep me aan!

Ik ga mijn pleegkleinkinderen voorlezen. Vanavond meld ik me weer.

Veel liefs, brilsmurfje. Heb je een modieus brilletje?

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse
Gisteren heb ik half naar "Het spijt me" gekeken. Eén situatie was een manisch depressieve moeder die heel lang, heel veel had gedronken. Haar dochtertje moest voor haar zorgen en wist nooit hoe ze haar moeder aan zou treffen, er was reële angst dat ze zich zou dooddrinken. Het meisje is op 16-jarige leeftijd weggegaan bij haar moeder en had alle contact verbroken. De moeder staat nu 2 jaar droog en het meisje geeft haar moeder een nieuwe kans!
Het greep me aan!
quote>

Jeetje is inderdaad aangrijpend, ook herkenbaar dat men niet weet hoe ze je aantreffen. Ben zooo blij dat dat voorbij is, wat een bevrijding en geen schuldgevoel etc etc. pfff
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ENFJ

Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit komt erbij mij uit :D

Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, sensing, thinking en judging. Dat wil zeggen, je bent een echte 'doener'. Je steekt de armen uit de mouwen, weet van aanpakken en gaat recht op je doel af. Je denkt logisch en bent resoluut in je beslissingen. Je neemt tijdig maatregelen om ervoor te zorgen dat alles goed gaat. Je komt het meest tot je recht in beroepen en activiteiten waarin een taak tot een goed einde gebracht moet worden. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: verzekeringsagent, docent, en rechter. Je leert het makkelijkste: als de resultaten direct zichtbaar zijn, en volgens een duidelijk schema. Valkuilen: je kunt te snel uw mening klaar hebben, en star worden in je standpunten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: albertina
ENFJ
Volgens het model van Jung zijn jouw voorkeuren: extraversion, intuition, feeling en judging. Dat wil zeggen, je bent levenslustig en enthousiast. Je maakt graag dingen af. In het contact met andere mensen ben je hartelijk en tolerant. Je kunt goed communiceren. Je komt het meest tot je recht in activiteiten en beroepen waarin je dingen moet regelen en waarin een gevoel voor intermenselijke relaties vereist is. Beroepen die bij je passen zijn bijvoorbeeld: raadsman, therapeut, ontwerper, en leraar. Je leert het makkelijkste: in een gestructureerde omgeving waarin je kunt praten met studiegenoten. Valkuilen: je kunt te goed van vertrouwen zijn en teveel confrontaties vermijden.

:)quote>

is dat wat er bij jou uitkomt?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het programma gister ook gezien,

voor de dochter neem ik mijn petje af.

Diep respect dat zij de kracht heeft

om voor zichzelf te kiezen.

Ik gun haar dat zij dat ook blijft doen

en zich niet weer door haar moeder laat

manipuleren.

Dat meisje heeft een zware jeugd gehad

en er is veel moed voor nodig om dan

op zo'n jonge leeftijd je eigen weg te gaan.

Hoe verdrietig ook voor de moeder ik begrijp

de dochter heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Trouwens..
Ik voelde het wel zo.
Zo van kijk eens! Dat noemt zich moeder, zoiets..
En zo uitgebreidt had ik niet eens antwoord gegeven op die vraag.
Dus hoe dat gesprek met m"n zoon verliep door de telefoon gister..
Jullie wisten niet eens de helft, maar goed.
Mijn zoon en ik weten het wel, daar gaat het mij om.quote>

Lieve Bor, en na dit liet je niets meer horen...
hooguit een 'thanks' aan Lytse voor het :heart:
heb nu toch sterk de indruk dat je op de achtergrond je zit te verbijten
verdriet, misschien jezelf een spiegel voorhoudend
voelt voor mij niet goed omdat ik denk dat jij nu niet goed in je vel zit (that's me)
betrek niet alle feiten letterlijk op jezelf
en spring ook niet meteen in de verdediging 'jullie wisten niet eens de helft'
niemand zal jou hier aanvallen, niemand heeft een gebruiksaanwijzing bij zijn/haar kind gekregen (zo jammer!!)
jij weet het, ik weet het....alcohol is gewoon niet goed voor ons
en nu moeten we door de zure appel bijten
het kado voor jaren alcoholisme??
we gaan ervoor :heart: vooruit kijken, vooruit denken....

en nu eerlijk zeggen wat er bij jou uit die test kwam
denk dat jij em ook wel stiekem hebt gedaan? :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...