BamBam Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Rot voor je Akelei. snoep, dat gaat voor jou ook op he, het is nooit te laat om opnieuw te beginnen. Wat is geweest kan ik niet ongedaan maken, ik kan wel proberen het vandaag beter te doen. Take care allemaal. Mensen, ik ben weg. Ik ga een kozijntje schilderen. Of twee. Toedelssssssss. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 akelei ik heb ook haast geen vrienden en al helemaal niet waar ik iets echt mee kan delen daarom ben ik blij dat jullie hier zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Liefje, als ik iets voor je kan betekenen in pb, doe maar gerust hoor. Borrie , wat zou ik je graag willen helpen, maar buiten een virtuele schouder en een aanmoediging om het toch maar lekker niet te doen schiet er niet veel over hé. Kop op hoor, en trap niet in die "'(§è!$^ù@ valkuil !!!!!! Goedemiddag aan iedereen ondertussen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: snoepjewat er in het verleden is gebeurd kan je toch niet meer veranderenje kan het alleen maar als je wilt beter gaan doenje daarvoor inzetten je kan er wel over door blijven malen en je schuldig blijven voelendaar wordt jezelf ook niet beter vangewoon klaar ..het is gebeurt ..en nu ga ik het gewoon anders doenquote> Zo is't maar net. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Middag Mijn HA is een vrouw, dus niets lekker stuk hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Een goede middag allen. Ben meteen weer weg. Druk, druk, druk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: fleurtjeMiddag Mijn HA is een vrouw, dus niets lekker stuk hier quote> dan kan het toch wel een lekker stuk zijn ...moppersmurf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Carmen Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Mijn ouders waren beiden ook alcoholist en daardoor was het thuis niet altijd prettig. Ik nam ze als volwassene niets meer kwalijk maar probeer nu zelf wel uit die cirkel te stappen en de geschiedenis zich niet te laten herhalen. Ik weet zeker dat ze niet met opzet gedaan hebben wat ze deden. Ik ben altijd van ze blijven houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Ik ben brilsmurf , blondje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Mijn ouders waren geen alcoholisten maar mijn ma heeft het niet zo heel goed gedaan. Maar kijk wat er van mij is geworden! Om af te likken gewoon. Zo zie je, onstabiele relaties kunnen nog altijd perfecte kinderen opleveren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: fleurtjeIk ben brilsmurf , blondje!quote> ach jij je zin,,,dat is eigenlijk net zo zeur ..dus maak niet uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: fleurtje.Zo zie je, onstabiele relaties kunnen nog altijd perfecte kinderen opleveren quote> ach als je er zelf maar in gelooft...brillie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Zo is het maar klein chagrijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: fleurtjeZo is het maar klein chagrijn quote> toch hou ik wel van je hoor:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 wijfie heb je dit ook wel een aan je zoon verteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Goedemiddag en wat een prachtige dag, Ik heb niet zoveel tijd om op dit forum te schrijven en te lezen, maar een paar keer per week kijk ik wel even. Gewoon om bij de les te blijven. Allereerst Albertina, wil ik nog even op je verhaal van gisteren reageren. Ik was ontroerd en zo blij dat je toch weer uit zware periode kan komen. Je hebt ooit eens geschreven dat mensen zeiden: je komt er vast sterker uit en dat je voor jezelf kon concluderen dat dat inderdaad zo was, Nu is dat ook weer zo, maar je weet dat een roesje je niet verder zal helpen. Ik herken dat zo, Ik moet er niet meer aandenken: je echt depressief voelen en dan ook nog jezelf verdoven. Wat medicatie betreft. Ik ben dankbaar dat ik medicatie kan gebruiken, die me helpt om niet in een diepe put tevallen. Eigenlijk zeg ik elke morgen dankjewel tegen de medicijnen. Ik ben wel iets geminderd, in overleg met de arts. Ik weet echter dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Madelief, Ik heb vorige week vrijdag wel gelezen dat de uitslag gunstig voor je was. Het lijkt vast of je je leven weer terug hebt gekregen. Bij deze: Ik ben blij voor je. Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 toch hou ik wel van je hoor:heart:quote> Natuurlijk doe je dat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 wijfie ik zou het gewoon eerlijk aan hem vertellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 bor dat is ook zo lijk mijn een lief ventje en laat hem zeggen wat die wil zeggen en hoop voor jou en hem dat jullie weer gauw bij elkaar zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Ach ja... Ff denken... Brilletje recht zetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Nu nog een reactie. Het gesprek met Borretje en ook jouw reactie, Borretje, gaat over veranrwoordelijkheid; gaat over verwerken van het verleden; gaat ook om rouwen over het verleden. Wat mezelf betreft : Ik heb intens gerouwd over de periode van 9 jaar (en ook wel eerdere periodes in mijn leven), waarin ik teveel dronk en waarin ik anderen en dan vooral mijn kinderen, maar ook mijn partner en ook mij zelf beschadigde o.a door mijn onvoorspelbaarheid. De periode, waarin ik geen echte oplossing zocht voor mijn problemen. Gelukkig kan ik ook met mildheid naar mezelf kijken. Ik heb net zo min als anderen hier gedacht: Laat ik maar eens lekker drinken, de anderen zien maar. Het is er ingeslopen als een soort troost voor geestelijke en lichamelijke pijn. Maar.... Ik wist natuurlijk wel dat ik niet goed bezig was. Ik neem mijn verantwoordelijkheid door het nu anders te doen, Ik vind het niet moeilijk om te zeggen: Ik was fout, zonder verzachtende omstandigheden aan te voeren. Mijn omgeving heeft echter meer behoefte aan mij als iemand, die andere strategieën ontwikkelt om met problemen om te gaan. Ik kan nu zeggen; Ik kom steeds verder in het proces van rouwverwerking. Ik heb de waarheid en mijn aandeel onder ogen gezien met de toekomst voor ogen. Het kan ook een opluchting zijn om te zeggen: Ja mijn kind heeft last gehad door de manier, waarop ik met alcohol ben om gegaan, maar ik zal hoe dan ook zorgen dat ik betrouwbaar wordt voor mijn kind. Bij dat laatste past dan zeker niet: dreigen met alcoholgebruik. Overigens Borretje, heb ik regelmatig van je mee gemaakt dat je je verzet tegen kritiek, maar er later toch goede dingen mee doet. Je bent ook, in mijn ogen een moedige vrouw! Tot slot, Ik weet zeker dat jij als moeder het goede wil en ook vaak doet, maar moeder zijn gaat ook met vallen en opstaan. Ik ben overigens ook heel benieuwd hoe anderen over 'rouwen over het verleden 'denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Gewoon niet drinken wijfie... Voor hetzelfde geld nemen ze al iets te drinken voor de pauze. Knopje om..moet je toch lukken. Ik drink niet en daarmee uit! Basta! Vlug weg zijn is natuurlijk ook een vree goed idee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Goedemiddag,even bijgelezen... bizar, hoe dun de lijn is, Bor gaat een borrel nemen, vanwege wat er viritueel op een forum wordt geschreven, ik besef voor mezelf hoe dun mijn lijntje is, kreeg een gemeen smsje vanochtend van N, ook geschreven woorden, waar ik het liefst een borrel op had gepakt, paar keer diep ademgehaald, het van een afstandje bekeken, zijn kwaadheid laat ik bij hem, en ik heb verantwoording over mijn eigen Leven, en dus wel of niet naar de fles grijpen, ik ga dus niet drinken, maar oei wat is zo'n lijntje dun, doet me des te meer begrijpen dat IK niet moet drinken, dan is dit toch iets makkelijker te behappen! Sterkte iedereen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 door deze discussie over kinderen ging ik gelijk denken wat ik allemaal verkeerd heb gedaan daar wordt je niet vrolijk van maar ik weet het allemaal wel en ben er gewoon klaar mee niet me eigen meer mee laten sleuren en blijven hangen wat geweest is.. is geweest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Lieve Borretje, Je kan het inderdaad nu beter doen.Je hebt nu meer strategieën. Je weet wel dat drinken niks oplost. Je lijkt al zoveel sterker, dan toen ik je ruim een half jaar geleden voor het eerst las. Haal energie uit je eigen kracht. Dat je die hebt heb je duidelijk laten zien. Ik hoop dat je ook kunt waarderen dat we tegenspel geven, volgens mij schrijven we ook daarom hier. Ik heb er, bijvoorbeeld, niks aan als mensen alleen maar met me mee praten. Met z'n allen kun je, als je wilt, meer leren dan alleen. Liefs, Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden