Spring naar bijdragen

zondag 13 nov

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 325
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goedemiddag,

hier strak blauw en volle zon.

heerlijk in het bos gelopen, ben

geen puntmutsje tegen gekomen,

zijn klein en vliegensvlug he

volgende keer beter of kabouter.

geen voetbal vandaag, dus

maar beetje buiten rommelen.

gaan jullie nog iets leuks doen?

vanavond vette bek en morgen

weer trainen enzo.

toedeledoki:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: ingri
Jootje,

Voor ik afsluit,

Ik vind het een hele positieve stap, dat je juist nu werkt aan een nieuw perspectief.

Ik heb ervaren dat je goed uit moet kijken met jezelf de schuld geven. Als je anders had gekund, had je dat wel gedaan.

Veel mensen op dit forum kijken met gemengde gevoelens naar hun verleden.
Alleen, het is gegaan zoals het gegaan is.

Nu zie je blijkbaar andere mogelijkheden. Ik wens je toe dat je daar in blijft geloven.
Je hebt al een belangrijke stap gezet en op dit forum kun je ook veel steun vinden.

Liefs,

Ingriquote>

Hoe lang ben jij gestopt ingri??
Ben ik altijd benieuwd naar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt hardstikke goed Albert.

Ik ben bang dat ik met kerstmis en oud en nieuw en zo toch een glaasje wil drinken.

Is dat raar. Kan me niet voorstellen dat ik helemaal nooit mer iets zal kunnen drinken.

Dat voelt zo vreemd. En voel me hier ook echt alleen in staan. In mijn eigen omgeving dan he.

Moet nog een bepaalde weg vinden denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar heb je misschien gelijk in, maar heb ze nog nooit nuchter door gebracht.

En vindt het ook heel irritant dat anderen dronken worden en dan kan ik niet meer mee doen.

Want ga me dood ergeren, wanneer alles tien keer gezegd word en de gesprekken totaal geen inhoud meer hebben. Of heb ik dat maar alleen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jootje
Ja daar heb je misschien gelijk in, maar heb ze nog nooit nuchter door gebracht.
En vindt het ook heel irritant dat anderen dronken worden en dan kan ik niet meer mee doen.
Want ga me dood ergeren, wanneer alles tien keer gezegd word en de gesprekken totaal geen inhoud meer hebben. Of heb ik dat maar alleen?quote>

Maar lieve Jootje, waarom zou je mee willen doen aan dat irritante gedrag?
Juist als ik anderen dronken zie worden ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef.
Een fijn moment is altijd als ik na zo'n feest of feestdag helemaal helder mijn bedje inkruip. Lekker slaap, zonder 's nachts met droge mond wakker te worden en een bonzend duf hoofd. En het is weer een feestje als ik met helder hoofd 's ochtends onder de douche sta. Mijn lichaam voelt veel fijner nu. Daar kan niks tegen op.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kate
Originally posted by: Jootje
Want ga me dood ergeren, wanneer alles tien keer gezegd word en de gesprekken totaal geen inhoud meer hebben. Of heb ik dat maar alleen?quote>

Maar lieve Jootje, waarom zou je mee willen doen aan dat irritante gedrag?
Juist als ik anderen dronken zie worden ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef.
Een fijn moment is altijd als ik na zo'n feest of feestdag helemaal helder mijn bedje inkruip. Lekker slaap, zonder 's nachts met droge mond wakker te worden en een bonzend duf hoofd. En het is weer een feestje als ik met helder hoofd 's ochtends onder de douche sta. Mijn lichaam voelt veel fijner nu. Daar kan niks tegen op.quote>

Maar wat kun je daar op zo'n feestje dan nog blijven doen?
Niemand meer waar je fatsoenlijk mee kan praten en iedereen vind je ongezellig omdat je niet mee doet.

En het klopt wat Albert zegt, ik weet me geen houding meer te geven. Dat is ook nog een groot probleem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrienden drinken. Dat mijn man en ik niet meer drinken zijn ze nu wel aan gewend. We gaan tegenwoordig wel iets vroeger van feestjes naar huis. Je verliest toch op een gegeven moment de aansluiting.

Maar we hebben altijd zoiets van: gelukkig doen we dat niet meer. En ja wel jammer soms dat je ze maar zo kort nog redelijk nuchter kunt spreken.

Niet dat iedereen nou altijd lazerus wordt, maar de gesprekken worden vaak toch anders. En tegenwoordig voel ik ook eerder dat ik moe word, want alcohol geeft toch een nep-energie. Nep, omdat het je naderhand juist sloopt. Veel natuurlijker om niet midden in de nacht naar bed te gaan, maar iets eerder. En dan lekker fris weer opstaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je geen houding weet te geven. Gewoon een paar vragen stellen.

Mensen met een slok op praten wel.

Ik vind het eigenlijk fijner nu, je niet meer af hoeven vragen of je raar hebt gedaan op een feestje en wat je allemaal hebt gezegd.

Gewoon een paar keer doen, het went wel. Ik vind andere dingen nu belangrijker en leuker. Feestjes, voorheen een mooie gelegenheid om eens lekker met z'n allen te drinken, zijn gewoon minder belangrijk geworden. En ik heb nog steeds wel leuke gesprekken met vrienden, na een paar uur is het ook mooi geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...