Diesel Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Jane, Maggy was al weg, het best dan dat als jij haar weer oppikt de volgende maal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 goedemiddag, hier strak blauw en volle zon. heerlijk in het bos gelopen, ben geen puntmutsje tegen gekomen, zijn klein en vliegensvlug he volgende keer beter of kabouter. geen voetbal vandaag, dus maar beetje buiten rommelen. gaan jullie nog iets leuks doen? vanavond vette bek en morgen weer trainen enzo. toedeledoki:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Originally posted by: ingriJootje,Voor ik afsluit,Ik vind het een hele positieve stap, dat je juist nu werkt aan een nieuw perspectief.Ik heb ervaren dat je goed uit moet kijken met jezelf de schuld geven. Als je anders had gekund, had je dat wel gedaan.Veel mensen op dit forum kijken met gemengde gevoelens naar hun verleden.Alleen, het is gegaan zoals het gegaan is.Nu zie je blijkbaar andere mogelijkheden. Ik wens je toe dat je daar in blijft geloven.Je hebt al een belangrijke stap gezet en op dit forum kun je ook veel steun vinden.Liefs,Ingriquote> Hoe lang ben jij gestopt ingri??Ben ik altijd benieuwd naar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Goedemorgen, vandaag maar weer eens een schilderij op de ezel zetten en kijken of we de strijd kunnen winnen. Succes allemaal en ene prettige dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Succes ook Misschien:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Hee Albert, heb je vanaf 3 oktober nog steeds neit gedronken? En hoe voelt dat. Echt goed. Je gaat voor helemaal stoppen geloof ik toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Klopt Jo, 3 Oktober was stopdatum daarna nog geen alcohol gedronken, en ben voornemens om het een jaar vol te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 en na dat jaar, Albert ? goedemiddag trouwens frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 En het voelt goed hoor Jo, Af en toe wel eens van die momenten dat ik een glaasje zou lusten, maar dan ga ik een heleboel eten en is het weer over:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Goedemiddag Niwi, Na dat jaar zal ik er denk ik wel weer een jaar aan vastplakken maar dat is nog zo`n end weg. Ik bekijk het het eerste jaar ook nog per dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 @Albert omdat ik toen na anderhalf jaar ook nog eens een keer hervallen ben en toen leek het net alsof ik die periode moest inhalen... op een kort mogelijke tijd zoveel mogelijk naar binnen gieten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Echt hardstikke goed Albert. Ik ben bang dat ik met kerstmis en oud en nieuw en zo toch een glaasje wil drinken. Is dat raar. Kan me niet voorstellen dat ik helemaal nooit mer iets zal kunnen drinken. Dat voelt zo vreemd. En voel me hier ook echt alleen in staan. In mijn eigen omgeving dan he. Moet nog een bepaalde weg vinden denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 ik kijk er toch naar uit om weer met Kerst, oud en nieuw niks te drinken, anders zijn die dagen ook verloren en weet ik niet of ik ooit nog zal kunnen stoppen.. het is eigenlijk hoe je er tegen aankijkt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Ja daar heb je misschien gelijk in, maar heb ze nog nooit nuchter door gebracht. En vindt het ook heel irritant dat anderen dronken worden en dan kan ik niet meer mee doen. Want ga me dood ergeren, wanneer alles tien keer gezegd word en de gesprekken totaal geen inhoud meer hebben. Of heb ik dat maar alleen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 tsja Jootje.... als een ander drinkt, wil dat niet zeggen dat ik dat ook moet doen... ik hoef me niet in de vernieling te helpen om erbij te horen.... ik hoef ook niet te drinken om vrienden te kunnen hebben... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Jootje, in jouw nuchtere toestand zijn dronken mensen oervervelend, dat heb ik ook, realiseer je wel dat als jij ook dronken bent net zo vervelend bent, alleen hebben we het dan zelf niet in de gaten hè Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Nee niwi dat snap ik ook wel, mar ik ga me zo verschrikkelijk irriteren en wil dan het liefste wegrennen. Maar dat kan niet. En zeker niet als het feest bij mij te doen is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Wijfie, misschien dronk je in de weekenden terwijl je dat nu niet doet, dat je je geen houding weet te geven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Originally posted by: JootjeJa daar heb je misschien gelijk in, maar heb ze nog nooit nuchter door gebracht.En vindt het ook heel irritant dat anderen dronken worden en dan kan ik niet meer mee doen.Want ga me dood ergeren, wanneer alles tien keer gezegd word en de gesprekken totaal geen inhoud meer hebben. Of heb ik dat maar alleen?quote> Maar lieve Jootje, waarom zou je mee willen doen aan dat irritante gedrag?Juist als ik anderen dronken zie worden ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef.Een fijn moment is altijd als ik na zo'n feest of feestdag helemaal helder mijn bedje inkruip. Lekker slaap, zonder 's nachts met droge mond wakker te worden en een bonzend duf hoofd. En het is weer een feestje als ik met helder hoofd 's ochtends onder de douche sta. Mijn lichaam voelt veel fijner nu. Daar kan niks tegen op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Jo, de eerste maanden heb ik mensen gemeden die veel dronken, en vooral de mensen die tegen mij zouden zeggen van "doe niet zo ongezellig, eentje kan toch geen kwaad?" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 En ja Albert we zijn dan zelf ook oervervelend maar dan valt het niet op. Kun je gewoon mee doen. Weet ik ook wel. Maar wat moet je er aan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Originally posted by: Kate Originally posted by: JootjeJa daar heb je misschien gelijk in, maar heb ze nog nooit nuchter door gebracht.En vindt het ook heel irritant dat anderen dronken worden en dan kan ik niet meer mee doen.Want ga me dood ergeren, wanneer alles tien keer gezegd word en de gesprekken totaal geen inhoud meer hebben. Of heb ik dat maar alleen?quote> Maar lieve Jootje, waarom zou je mee willen doen aan dat irritante gedrag?Juist als ik anderen dronken zie worden ben ik zo blij dat ik dat niet meer hoef.Een fijn moment is altijd als ik na zo'n feest of feestdag helemaal helder mijn bedje inkruip. Lekker slaap, zonder 's nachts met droge mond wakker te worden en een bonzend duf hoofd. En het is weer een feestje als ik met helder hoofd 's ochtends onder de douche sta. Mijn lichaam voelt veel fijner nu. Daar kan niks tegen op.quote> Maar wat kun je daar op zo'n feestje dan nog blijven doen?Niemand meer waar je fatsoenlijk mee kan praten en iedereen vind je ongezellig omdat je niet mee doet.En het klopt wat Albert zegt, ik weet me geen houding meer te geven. Dat is ook nog een groot probleem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Mijn vrienden drinken. Dat mijn man en ik niet meer drinken zijn ze nu wel aan gewend. We gaan tegenwoordig wel iets vroeger van feestjes naar huis. Je verliest toch op een gegeven moment de aansluiting. Maar we hebben altijd zoiets van: gelukkig doen we dat niet meer. En ja wel jammer soms dat je ze maar zo kort nog redelijk nuchter kunt spreken. Niet dat iedereen nou altijd lazerus wordt, maar de gesprekken worden vaak toch anders. En tegenwoordig voel ik ook eerder dat ik moe word, want alcohol geeft toch een nep-energie. Nep, omdat het je naderhand juist sloopt. Veel natuurlijker om niet midden in de nacht naar bed te gaan, maar iets eerder. En dan lekker fris weer opstaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Ik hoop het gewwon vol te kunnen houden toch voorlopig. En jullie reacties geven me zowiezo al veel steun. Ik weet dat ik niet de enige ben. En dat er heel veel meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 november 2011 Rapport Share Geplaatst 13 november 2011 Als je je geen houding weet te geven. Gewoon een paar vragen stellen. Mensen met een slok op praten wel. Ik vind het eigenlijk fijner nu, je niet meer af hoeven vragen of je raar hebt gedaan op een feestje en wat je allemaal hebt gezegd. Gewoon een paar keer doen, het went wel. Ik vind andere dingen nu belangrijker en leuker. Feestjes, voorheen een mooie gelegenheid om eens lekker met z'n allen te drinken, zijn gewoon minder belangrijk geworden. En ik heb nog steeds wel leuke gesprekken met vrienden, na een paar uur is het ook mooi geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden