Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 sjo genoeg erover... de peertjes pruttelen.. draadjesvlees pruttelt.. en mijn Zennnn thee staat voor m'n neus. hij is nog erg heet dus ga even stofzuigen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Borretje, komt goed. Ach, er zijn van die dagen, dat het op een laag pitje staat. Bye the way. Dank voor de input. Zoef Zoef..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Ik stel de eerlijke en open postings van deze minderaars erg op prijs. Geen vaag gedoe of om de hete brei heen draaien, gewoon to the point. Daar kan ik wat mee, niet dat ik van plan ben jullie na te doen. Maar het is ook wel eens fijn te lezen hoe het minderen gaat. Gewoon eerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 ja makkelijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Originally posted by: Lenienou ik ben trots op mezelf hoor...van 16 halve liters per dag naar bijna niets meer?quote> Nou vind het ook knap Lenie, dan zat je dus aan dezelfde hoeveelheid als ik kwa bier dan.Heb je ooit ook malt geprobeerd ? Daar vind ik eigenlijk nix over. Alleen dat het niet aangeraden wordt. Maar ik weet van Haddock dat het eigenlijk een minderaar is en hij al een hele tijd droog staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Bor, ik voel respect voor de eerlijkheid, en verder niet de behoefte om het ook te gaan proberen. Dat is niet voor mij weggelegd, daar heb ik mij allang bij neergelegd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 nee Diesel...Malt vind ik zo vreselijk smerig...dan liever een glas sju of water Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 dank je wel Albertina. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 gunst..... schiet ineens vol...pff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Tjah ik begon als ik wakker werd en zo'n verdomde pijn in me nek en rug had dat ik met1 aan het bier ging, ik kan niet tegen pijnstillers viel ik eigenlijk altijd of in slaap van of kwam in vreemde dimentie terecht in me kop. Dus alc. was voor mij een goeie vervanging daarvoor, leek ook minder erg dan wat ik volgens de artsen moest slikken vanwege de pijnbestrijding. Dus ik dronk de hele dag en nacht door, nou merkte mensen het eigenlijk niet aan me, was wel algemeen bekend dat ik dronk, maar ook geen kwaaie dronk , integendeel. Tegen het eind van de middag wa me rug dan een beetje beter en kon ik wel weer dingen doen. Maar het laatste jaar merkte ik dat lichaam het niet echt langer trok. Kwam in ziekenhuis met alvleesklier problemen, maagproblemen had ik al jaren. Dronk 10 jaar geleden ook zoveel dat het niet precies duidelijk was hoeveel er aan door ging. Nu was ik al bijna gestopt met sterke drank en bijna geen wijn of port meer. Dus laatste jaar eignlijk alleen maar pils. Maar dat was ook nog teveel dus nu gestopt en dus alleen op bijzondere gelegenheden wil ik kunnen drinken binnen grenzen die ik ter plekke uitmaak. Ik wil niet dagen vantevoren tegen mezelf zeggen ik mag weer zaterdag ofzo, niet dat soort fixaties ofzo. gewoon per keer bekijken. terplekke dus en hoe het valt en of het wel zo nodig is. Maar voorlopig wel malt in de buurt om te drinken zonder alc. Dat is wel mijn vangnet wat ik nodig heb Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Originally posted by: borretjeJa he, Lenie?Mensen, toch..Dan ineens he?Lenie:heart:quote> uit het niets:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Originally posted by: Lenienee Diesel...Malt vind ik zo vreselijk smerig...dan liever een glas sju of waterquote> Ach ik drink de malt vaak met ginger ale om er iets pit aan te geven, maar het went wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 klikt misschien uit de hoogte, maar ik vind het erg fijn om hier te horen dat ik goed bezig ben..etc juist omdat mijn omgeving er niets van weet. sja en dan knapt er soms iets. ik ga even een stuk lopen met de honden......zinnen verzetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 ginger ale is een frisdrank Bor, op basis van gember Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 ga aan de zuurkool, heb trek.... wens iedereen een fijne avond maak er wat van groetjes en tot morgen toine neman;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Lenie ik denk dat het heel menselijk is als je van andere hoort dat je zo op de goeie weg zit en een schouderklopje (niet te hard Draak) krijgt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beertje Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Originally posted by: albertinaIk stel de eerlijke en open postingsvan deze minderaars erg op prijs.Geen vaag gedoe of om de hete brei heendraaien, gewoon to the point.Daar kan ik wat mee,niet dat ik van plan ben jullie na te doen.Maar het is ook wel eens fijn te lezenhoe het minderen gaat.Gewoon eerlijk.quote> Albertina, Diesel, Lenie, Borretje, Mag ik even kwijt dat ik het ontzettend fijn vind dat er hier zo over gesproken kan worden?! Ik ben daar hartstikke blij mee.Het heeft absoluut een toegevoegde waarde voor mij, maar kennelijk ook voor anderen, dat we daarover kunnen praten.Daarnaast zet het mij ook nog eens aan het denken. Wat zijn mijn valkuilen, waarom wil ik dat wijntje. Omdat ik het lekker vind? Of toch omdat het me ontspant?Ik moet een top 3 maken van de voor- en nadelen van alcohol voor Tactive. Dit soort discussies helpen me daarbij. Een groot HOERA voor dit forum en vooral de manier waarop we er (vandaag ) over spreken.En een nog groter HOERA voor jullie, diegenen die de moeite nemen om met mij (en de anderen) mee te denken en er voor ons te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Maar dan bitterder ofzo maar kwa kleur in elk geval en minder zoet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beertje Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Enne Lenie, Gisteren en vandaag kreeg ook ik schouderklopjes. En ja, dat vind ook ik fijn. Tsss, we zijn ook maar mensen hoor. Naast het elkaar helpen, terug fluiten, corrigeren, een spiegel voorhouden etc. horen slingers en schouderklopjes er wat mij betreft helemaal bij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Lenie, verslaving is een eenzame ziekte, er is weinig of geen begrip van mensen die het zelf niet aan de lijve ondervinden. Ik probeerde het ook vaak in mijn eentje op te lossen. Dan heb ik het niet alleen over drank, ik vraag niet zo snel om hulp. Ik heb geleerd om dat wel te doen, hulp vragen. Niet altijd even makkelijk om te doen soms stel ik het vragen om hulp weer net even te lang uit. Toch kan het zoveel helpen als je bepaalde dingen kan delen. Hier, met een vriendin of een hulpverlener. Er is altijd een weg, soms is het even zoeken eer je de weg voor jezelf gevonden hebt. Alleen is maar alleen en ik heb hier geleerd, "Delen is helen". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beertje Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Albertina, Dat vind ik nu weer heel mooi door jou gezegd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 dank je wel Albertina... doe me best, en meer kan ik niet doen. er zijn ( naast jullie) 2 mensen die hier vanaf weten, en die steunen mij ook. het gaat goed komen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 ik ben er nu weg mee... kids komen zo thuis...en ik kan niet jankend met het eten verder he? misschien tot vanavond. bedankt... xxx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 28 november 2011 Rapport Share Geplaatst 28 november 2011 Maar Beertje was daar ook niet het forum voor om er met elkaar voor elkaar te zijn, al lijkt het daar zeker niet altijd op, maar toch. Al is het maar af en toe he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden