BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Weet je Snoep, met alcohol vond ik het soms ook maar saai. Veel ruzie, veel katers, hele erge katers en dat gezuip was ook maar elke dag hetzelfde. Op het laatst beleefde ik er erg weinig plezier meer aan; ik moest drinken. Ik dronk niet meer omdat ik het zo lekker vond. Tweede kerstavond gegeten bij mn broer. Die had vrienden uitgenodigd, twee, en we hebben zo ontzettend gelachen met z'n allen. Echt, heeeerlijk. En wij, Fran en ik, zonder drank. Weet je, ik kreeg wel es als opdracht van mn sponsor om één van mn ergste zuippartijen op papier te zetten. Dat om niet te vergeten. En dat deed ik dan en dan hoefde ik al niet meer:Disgust; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Mooie posting Bam nog net geen A4tje Danny, zo heb ik een posting van Anna in mijn keuken hangen zo zie je maar weer dat iemand je enorm kan steunen met een posting! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Waar hangt Soothe eigenlijk uit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Snoep weet je dat, dat zij het niet lekker vinden? Of vul je dat in? Wie weet zijn die mensen ook net als jij en ik gestopt omdat ze geen maat konden houden en er niet meer van afhankelijk wilden zijn. Ik neem aan dat je er niet met hen/haar over gepraat hebt? Zij weten het ook niet van jou immers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 k'Heb een privéfeestje. Zit lekker te smikkelen van een italiaans worstje, brood met pesto, mmmm. Colaatje erbij. Zit darten te kijken, heb Millenium al gezien, Top 2000 luisteren, en ga voor de rest niet veel meer doen. Honden al lekker uitgeweest. Eindelijk een beetje rust in me donder. Mss ga ik nog wel ff doese:Disgust; Snifsnif... Vanavond ga ik kijken naar mannen in van die rare smalle broekjes:o hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 eindelijk rust in je donder mens je bent gewoon lui geef maar toe hoor ik herken het wel:D it takes one.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 herken mezelf zo in jou posting bam bam maar dat het tweede jaar geestelijk aangepakt ga worden daar zie ik wel erg tegenop misschien heb ik wel 2 jaar in 1 jaar gedaan en sla ik dat nu over 1 van mijn ergste zuip partijen was toch wel 31 dec eigenlijk 1 januari 2011 toen heb ik zoveel gedronken in me uppie ..toen iedereen op bed lag weet nog hoe ik de andere dag eruit zag..niet dus...vreselijk en ziek..maar moest naar me ouders...en daar gewoon weer verder gegaan met de eerste of er niks aan de hand was 9 januari weer zoveel gezopen en toen werdt het 10 januari dat ik beseften dat dit moest stoppen..en daar zijn we nu mee bezig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: jane4Snoep weet je dat, dat zij het niet lekker vinden?Of vul je dat in?Wie weet zijn die mensen ook net als jij en ik gestoptomdat ze geen maat konden houden en er niet meer van afhankelijkwilden zijn.Ik neem aan dat je er niet met hen/haar over gepraat hebt?Zij weten het ook niet van jou immers?quote> nee zo type is zij niet...ze heeft nooit gedronken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Je doet het hartstikke goed Snoep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 En ik ben heel erg blij met je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Tsssssssss, gewoon lui. Van je Frumvriendjes mot je het maar hebbe.. Whehhhhhh, snik, zielig. Ik gaat t de moederator vertellen dat jij lelijk tegen mij doet hoor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ik hoop trouwens dat Nancy vandaag ook nog even haar stem laat horen hier. Dus als je leest Nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: ShahireJe doet het hartstikke goed Snoep quote> jij ook hoor sha...heb tenminste nog een paar etentjes te goedmaar zou je sparen..1 goed etentje ..dan ben je er van afwe moeten nog wel even wat verzinnen voor dit nieuwe pactwant moet wel wat tegenover staan hoormag jij verzinnen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Snoep, ik denk je angst te begrijpen. Echter; je weet het he; angst is een slechte raadgever. En wie weet wat voor moois het allemaal kan opleveren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ik ga even heel goed nadenken voor iets leuks Snoep maar als het goed is wint dan geen van ons beide en dat is de bedoeling hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Kon ik bier wel es naast mn mond kieperen dan gooide ik dat op de drank. Maar ik kan het ook met drinken uit een blikje cola:o:huh::Disgust; Tsssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Jawel Sha, je wint beide: Nuchterheid! Mooi man. Nu nog een beetje ijs...denk ik. Tsjonge, jonge. En ik zal ff afsluiten voor ik nog melieger word. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Misschien iet wat onhandig Bam? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Voor ik weer afsluit nog even een ideetje voor Gabs (?) ik heb tegenwoordig standaard refusal in mijn portemonnai zitten grijp ik nooit mis voor geval dat...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Goedemiddag, Ik heb de berichten van tweede kerstdag en van vandaag doorgelezen. Ik ben zo dankbaar dat ik dit jaar met een heel andere levensstijl kan eindigen dan vorig jaar. Ik realiseer me dat de eerste reacties op mijn 'Wie is wie' een grote rol gespeeld hebben.Ik vond het een fijne ervaring dat ik zo serieus genomen werd. Jaap, Rae, Jane4, Bolletje, Shahire en Ekstertje bedankt! Jullie hartverwarmende reacties waren een stimulans om te geloven dat ik wel langer dan een week kon stoppen. Inmiddels drink ik ruim 8 maanden niet meer! Mijn manier van leven is heel anders geworden. Ik deed vooral wat ik moest doen en ook regelmatig wat extra's om mijn alcohol gebruik goed te maken. Maar wat ik deed was vooral veel van hetzelfde. Nu heb ik ruimte voor andere inzichten. Het lukt me steeds beter om een probleem als een nieuwe kans te zien. Ik weet ook wel dat het momenteel een trend is om zo te denken. Echter trend of niet: Ik merk dat deze manier van denken bij me past. Ik ontdek dat ik door oefening creatiever wordt in mijn oplossingen en dat ik ook steeds beter zie 'Wie de eigenaar van een probleem is' Ik ontdek nu dat ik steeds meer 'bewust bedreven ben' in het op een ruimere manier naar de werkelijkheid te kijken. Wie weet word ik nog wel 'onbewust bedreven' Ik ben erg geïnteresseerd in 'het maakbare brein' en ik merk dat het gedachtenweggetje met het verlangen naar alcohol steeds meer dichtslibt en dat het weggetje met het verlangen naar bewustzijn steeds breder wordt. Ik werk daar ook bewust aan door telkens te oefenen om in het nu te leven en dat als waardevol te ervaren. Natuurlijk herinner ik me de korte euforie van de eerste glazen, die krijg ik ook nog niet door iets anders terug, maar ik ben me net als velen van jullie bewust dat dat maar een kort moment is en dat dat niet opweegt tegen de nadelen van alcohol. Ik kan mijn toch wel regelmatige problemen zonder alcohol aan. Mijn leven is druk en interessant. Mijn valkuil is net wat Bambam noemde het risico dat ik te enthousiast vor iets wordt. Dat is ook meteen mijn grote probleem: ik kan zo euforisch over iets zijn en een paar ogenblikken later diep in de put zitten. Nu nuchter en fit door gezond leven lukt het me steeds beter om bewust afstand van die gevoelens te nemen en van een afstandje naar mezelf te kijken. Ik zie dat mensen hier op het forum bewust hulp vragen bij problemen en dat hier mensen op het forum zijn, die dan ook heel goed kunnen 'luisteren' naar wat nu eigenlijk het probleem is en dan ook heel zorgvuldig, niet oordelens, hun antwoord formuleren. Ik heb hier veel waardering voor en ik leer er ook van. Ook zie ik in dat ik bof. Ik heb zoveel mensen om me heen, die laten merken hoe ze het waarderen dat ik de alcohol laat staan en hoe ik me ontwikkel. Het stoppen is daarom, denk ik , een stuk makkelijker voor mij dan voor mensen -ook hier op het forum-, die er meer alleen voor staan. Geweldig als je dan toch doorzet. Ik schrijf dan ook wat minder op het forum, ook omdat ik best veel zelfgekozen verplichtingen heb, of gewoon dingen, die ik nu eenmaal moet doen. Toch heb ik jullie nodig om me te herinneren waar ik vandaan kom en omdat ik niet meer in de valkuil drank wil vallen. Het troost me dat er veel meer mensen zijn, die in drank een oplossing/ troost zagen, maar die nu ondanks worstelingen heel goed beseffen dat drank juist het tegenovergestelde biedt. Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 wat bam bam schreef over te snelle verwachtingen daar heb ik heel veel aan nu een jaar verder heb ik niet het gevoel van een jaar, maar of ik pas begonnen ben en daar raak ik erg van in de war wil te snel resultaat..met alles in het leven hoor ik heb het idee dat mensen denken van joh nu is het klaar hoor je staat al een jaar droog is ook een minpunt van mijn...denken voor anderen dus daarom ga ik me eigen niet anders meer voordoen en dingen willen die niet haalbaar zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Lieve Snoepje, Ik lees dat je zoveel inzicht in jezelf hebt. Uit je woorden begrijp ik dat je je nog niet een mooi leven zonder drank kunt voorstellen, maar ook geen mooi leven met drank. Je hebt zo hard je best gedaan om die drank te laten staan en nu heb je bijna je voorgenomen jaar gehaald. Je doel dus bereikt. Wat wordt nu je doel? Hoe wil je nu verder? Kun je jezelf voorstellen een jaar verder? Hoe wil je dan hoe je leven er uit ziet? Werk je?/ Heb je bijvoorbeeld een eigen bedrijfje? Studeer je? Waar ben je dan goed in? Welke rol speel je dan in het leven van je dierbaren? Wat heb je dan bereikt? Het zijn maar willekeurige vragen en je weet er vast nog wel een aantal. Mijn ervaring is wel dat je voorstellen hoe je leven er uit kan zien over een jaar, je wil om je voorgestelde doel te bereiken sterker kan maken.Liefs, Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Bambam, Het stukje waarin je schrijft: "Ik tel mijn zegeningen en ben zo dankbaar dat ik niet meer HOEF te drinken. Mijn obsessie is van me weggenomen, zo voel ik dat." is mij uit het hart gegrepen. Mooi dat je je bevindingen zo onder woorden kunt brengen. Ik vind het heel fijn om dingen te herkennen. Bovendien vind ik het heel fijn om positieve ervaringen te lezen van iemand, die al een stuk verder is in leven zonder alcohol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 ohhhhhhhhhhhhhh ingri niet zoveel vragen hoor..daar raak ik van in de war ik moet eerst me eigen zien te vinden..voordat ik over de rest kan nadenken ik kan wel iets beantwoorden ik werk vrijwillig op een basisschool als hulp van de directrice heel leuk en afwisselend zit geen baan voor de toekomst in heb op dit moment weinig kans op een baan ben in principe altijd thuis voor de kids geweest dus weinig werk ervaring baal op dit moment ontzettend hoe ik nu leef maar kan er weinig aan veranderen mijn toekomst ziet er niet echt rooskleurig uit vind ik maar als ik daar teveel over ga nadenken wordt ik echt depri dus stop het maar een beetje weg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 middag Pieps...ik ben blij blij blij.... ik heb toestemming van de rechtbank..eindelijk ga ik het wsnp in!!!! ( is natuurlijk niet leuk, maar het lucht wel enorm op) ook mocht ik van de week van iemand een kerstpakket kado uit zoeken...en die is vandaag geleverd...ik ben een Panini-maker rijker....wat en dag mensen, wat een dag!!! zo en nu even terug lezen!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden