Jootje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: DieselAch Jootje dan ben jij dus (soms) ook een stinkerd Maar rook je ze veel dan ? en welke dan, tjah ikke Aagje als het op "mijn" dingen aankomt he Tjah ik rook nix anders dus vandaar, altijd opzoek ernaar want aan goede is moeilijk aan te komen helaasquote> Ik rook Djarum special en zo ongeveer 2 a 3 per avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: DieselJootje wel geslapen nog ?quote> ja eigenlijk best wel goed geslapen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Ff voor snoepepoepie een berichtje... Weet je Snoep ik heb hier al zo vaak gelezen dat een verslaving een ziekte is Dus we hebben allemaal een ziek deel in ons en een heel gezond deel. Nou dat gezonde deel is natuurlijk het sterkst bij ons... Bij jou nu helemaal want een jaar is tenslotte niet niks!!! toppertje Wat wil nou het geval, hoe beter je gezonde deel wordt hoe meer je zieke gedeelte begint op te spelen, want ja, straks speelt hij niet meer mee dat voelt je zieke gedeelte natuurlijk op zn klompen aan. Ik bedoel, kijk maar naar niwi, die zijn zieke gedeelte is nog maar miniscuul klein, daarom spreek zijn gezonde deel ook steeds hier. Wat voor veel zieke gedeeltes van mensen heeeel irritant kan zijn, (tenminste zo lees ik het) Wat ik dus wil zeggen snoepie (dan zeg ik t gelijk ook weer ff tegen mezelf nl) Probeer het te zien als je zieke gedeelte die soms opspeelt die zin in een borrel. Juist als je in zo een mood zit, weet dan dat het je zieke gedeelte is, die jou gezonde gedeelte wil overheersen..... Tis maar een ideetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 witte maar dan wordt ik op ten duur net zo irritant als niwi;) GRAPJE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 gaby las net wat op hyves is er wat mis????????????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 hahaha ik hou van zulke grappen das humor. Maar eerlijk gezegd, zou ik willen dat ik zover was in t proces Dat ik zo lang gestopt was met allerlei genotsmiddelen die allang het gewenste resultaat niet meer leveren.... en dan ook nog zo fanatiek blijven om dat te delen met mensen die er ook mee willen stoppen in de hoop dat er maar 1 tussen zit, die wat kan met je verhaal en die idd dus kan luisteren wat je moet doen, om zo ver te komen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 mmm... heel bericht getikt, is het weg ik dacht dat ik het allemaal goed geregeld had Snoep, paar daagjes weg waren heerlijk, en ik was euforisch (VALKUIL!!!) dat ik niet rookte en dronk, voelde me heerlijk en super gezond, sporten, wandelen, fietsen... maar aan alles komt een eind en 1e kerstdag kwam ik dus alleen thuis, en had nog steeds geen internet, dus kon niet mee doen op het forum, of spelletje spelen, waar jullie het over gehad hadden, is natuurlijk geen enkel excuus, ik moet gewoon die eerste niet nemen, maar ik heb 6 blikjes gehaald, en nog bijgehaald ook 2e kerstdag werd ik onverwacht uitgenodigd, hartstikke leuk, werd flink gedronken, totaal geen moeite om niet te drinken en roken, maar 27 dec ,de dag dat ik 2 maanden droog zou staan, complete gekte in mijn hoofd, gedronken en gerookt tot spugens toe, in mijn eentje, met de gordijnen dicht :$ oh ik had vele excusens/redenen, maar ik moet gewoon die eerste niet nemen nu maar hopen dat het bij deze 2 dagen blijft, maar ik baal vooral omdat het stemmetje in mijn hoofd weer volop aan het schreeuwen is gister niet gedronken, fikse kater... vandaag nog niet echt fit... ik kan het dus niet eens bij 6 blikjes houden.... ik hoop dat het jullie beter is vergaan, heb nog helemaal niets terug kunnen lezen, ga ik nu eens doen, sorry dat ik het pact heb verbroken, maar ik ga verder! hoe is het met jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 gaby vind het echt jammer voor je maar misschien een goede leer weer twee maanden haast en je zie dat je zo weer terug bij af ben ik weet zeker dat als ik 1 slok neem ik ook weer terug bij af ben het is jammer voor jou,maar ik leer hier weer van Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 nu in dat geval, graag gedaan Snoep nee,maar eerlijk, ik had 4 blikjes op 1e kerstdag en stond op het punt om naar bed te gaan, toen kreeg ik een naar smsje waar ik zonder drank heel anders op gereageerd had, maar ik pakte 't nu 'natuurlijk' meteen aan als excuus om meer te mogen halen.... maar Snoep ik heb het wel vaker geprobeerd, en soms lukte het me wel 2 weken om gecontroleerd te drinken hoor, ''nu stop ik, nu mag ik niet meer, cola, spa, grrr... ik wil drinken, nee dat doen we niet meer blablabla maar uiteindelijk ging het altijd weer fout.... dus Snoep, volhouden je zit bijna op een jaar! WOW............. merk ook dat ik nu ik aan het teruglezen ben, toch wel veel leer hier, was gewoon doodzonde dat ik het forum niet opkon, maar geen excuus,nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Jammer Gaby , dat je de fout in bent gegaan. Maar troost je, je bent niet de enige. En we gaan er gewoon weer opnieuw voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 gaby en je heb je pilletje niet geslikt als je gewoon elke ochtend je pilletje slik dan kan je toch niet drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Dat je het forum niet op kon das balen zeg Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 ik kon tweede en derde kerstdag ook niet op het forum gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 MIDDAG ALLEN. Moest terugdenken aan posting gisteravond. Ik schreef over moe zijn nav stukje van Will. Net lees ik Smikkie en Snoep. Snoep heeft al meerdere malen geschreven dat ze het moeilijk vindt niet te drinken. Ik denk dat ik dat wel begrijp, voor een deel, dan. Ik drink nu iets meer dan vijf jaar niet meer. Drank was mijn grote vriend. Ik deed alles met mijn vriend. Ik dronk dan weliswaar niet overdag maar dat maakt voor de geestelijke afhankelijkheid niet uit. Ik kon me een leven zonder drank niet voorstellen. Ik kon ook niet begrijpen waarom ik niet 'normaal' kon drinken. Zoals anderen die een paar pinten dronken en dan niet meer. Vanaf mijn eerste x drinken kon ik dat niet en het is niet veranderd in al die jaren. Ik had een goed leven. Lieve vriendin, huis, honden, baan, familie, sociale contacten, leuke collega's, noem maar op. Toch maakte dat drinken me doodongelukkig. Ik heb een tijdlang gedacht dat ik het niet erg zou vinden als ik de volgende dag niet meer wakker zou worden. Op een dag reed ik naar huis, na een vakantie met heul veul drank en bedacht me; zal ik vandaag es niet drinken. Vraag me niet waar ik de kracht vandaan heb gehaald, ik weet het werkelijk niet. Ik bedank mn Hogere Macht er nog steeds maar voor... Maanden daarvoor had ik een krantenartikel gelezen over dit forum. Ik heb me die dag ingeschreven en sindsdien niet meer gedronken. Na zes maanden droog te hebben gestaan ben ik naar de AA gegaan. Ik bemerkte dat er meer bij kijken dan aleen stoppen met drinken. Ik dacht dat als ik eenmaal gestopt was al mijn problemen en vervelende gevoelens als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen. Niets was minder waar. Gaandeweg leerde ik dat ik niet voor niets dronk. Ik kon mn gevoelens niet goed uiten. Alhoewel ik een bek als een scheermes heb kon ik me ontzettend onzeker voelen. Minderwaardig tov van anderen. Mezelf absoluut niet de moeiete waard vinden enzovoort. Ik worstelde met onverwerkte gevoelens uit/over mn jeugd. En zo wat van die dingen. Ik heb gemerkt dat stoppen met drinken stap 1 was in mn herstel. Ik wilde snel maar zo werkt het niet, althans niet voor mij. Ik dacht dat ik na een paar weken niet drinken de boel wel op orde zou hebben. Dat liep een beetje anders. Ik zie het zo; mijn herstel duurt de rest van mn leven. Dat kan zwaar overkomen, zo bedoel ik het echter niet. Ik leer elke dag. Ik ben in therapie gegaan voor een aantal onverwerkte zaken. Ik heb hulp gezocht bij mn huisarts. Ik heb me opnieuw laten verwijzen naar een psychiater voor een hernieuwde diagnose van mn ADHD. Wil ik mezelf serieus nemen en mn herstel dan moet ik eerlijk zijn en alle facetten van mezelf onder ogen zien. Het is geen gemakkelijke weg geweest. Ik zou graag willen schrijven dat na een tijdje alles van een leien dakje is gegaan maar dat is niet zo. Wat ik wel geleerd heb is dat alles te doorstaan is zonder alcohol. Ik heb geleerd gaandeweg mijn verdriet te uiten op een gezonde manier. Niet alles binnenhouden maar delen! Delen is helen en dat is zo waar. Veel steun ondervonden op het forum. Heel wat tranen gelaten hier. Ook ontzettend veel gelachen, dat ook. Steun van mn ex, vriendinnen, later AA. Het Twaalf Stappen programma is een leidraad voor me geworden. Niet een dwingend iets maar steun voor mij om mn leven te leiden. Dat lukt allemaal met wisselend succes maar heee; 'We strive for progress, not perfection. Ik doe mn best, maak mn excuus als ik fout zit(althans, dat probeer ik toch) beschouw mn dag aan het eind, neem tijd om te bezinnen. En dat doe ik heus niet door elke dag een uur op mn kussen te ziiten. Drie minuten mediteren vind ik soms al heel wat! Ik dronk niet voor nix. En ik probeer mn leven goed te leven. Met alle ups en downs die daarbij horen. Mijn ervaring is dat alcoholisten vaak snel resultaat willen. Ik drink al een maand niet; nou moet ik me beter voelen. Jaren drinken hersteld niet in een paar weken heb ik ondervonden. Bij AA wordt wel gezegd dat een mens het eerste jaar fysiek tijd nodig heeft om te herstellen, het tweede jaar geestelijk en het derde jaar spiritueel. Dat was em toch he? En zo heb ik dat ook ervaren. Er gebeuren nog steeds dingen in mn leven die ik soms erg zwaar vind. Door AA heb ik handvatten om hier mee om te gaan. En dat zijn geen moeilijke dingen. Wel lastig om vol te houden. Zaken zoals rust, reinheid en regelmaat. Voor mij erg belangrijk. Niet teveel hooi op mn vork nemen. Ik ben nogal enthousiast en vergaloppeer me regelmatig met de hoeveel werk die ik me op mn nek neem. Als ik moe ben reageer ik me, met enige regelmaat, af op anderen. Ik voel me vaak erg moe(bij mij bijwerking van mn adhd en veel hoofdpijn) en dat vind ik vaak moeilijk om te accepteren. Ik ben nogal ongeduldig:huh: haha en dat brengt me wel es in een lastig parket. Maaaaar; ik wil niet terug nar de drank. Ik weet dat ik niet een paar glazen kan nemen. Ik weet waar dat eindigt. Eén is teveel, tien is niet genoeg. Ik drink niet omdat ik weet waar het naar toe gaat. Ik weet waar ik eindig. Dat is geen angst meer maar weten. Maar zoals Snoep wel es schrijft en anderen; ik vind het leven soms moeilijk of saai of wat dan ook. Dat herken ik. De afgelopen weken vond ik moeilijke weken. Mijn somberheid komt extra om de hoek kijken, ik mis een aantal mensen die overleden zijn extra in deze tijd, mn moeheid en hoofdpijn spelen me parten. Dan verlang ik nog wel es naar vergetelheid. Maar ja...dat doen we niet meer he... Als ik dronk, zeker die eerst twee of drie biertjes gaven een weldadige rust in mn hoofd en lijf. Eindelijk stil daarboven. Wat een heerlijkheid. Omdat ik dat niet meer doe zoek ik op andere manieren naar rust. Rust, reinheid en regelmaat dus. Niet teveel plannen. Mediteren. Aan mn stappen werken. Zaken niet uitstellen(en dit lukt vaak wel én ook vaak niet). En zo kunnen jullie zelf ook vast nog wel een aantal zaken bedenken die je rust kunnen geven. Ik leef per dag. Vandaag drink ik niet. Vandaag doe ik mijn best. Ik tel mijn zegeningen en ben zo dankbaar dat ik niet meer HOEF te drinken. Mijn obsessie is van me weggenomen, zo voel ik dat. Ik hoef niet meer en dat geeft WEL rust. Ik ben begonnen met dag 1. Dag 1 werd dag 2 enzovoort. Het was geen gemakkelijke weg. En dat vind ik het soms nog niet. Maar ja, niemand heeft ook ooit gezegd dat het gemakkelijk zou zijn. Soms vind ik het moeilijk zo eerlijk te zijn. Zeker voor nieuwkomers, ik wil mensen niet ontmoedigen. Maar dit is mijn verhaal en ik heb het overleefd. En dat is voor een ieder weggelegd. Welke weg iemand ook gaat bewandelen, er is een uitweg! En verlossing van die rotterige obsessie wens ik voor iedereen! Want niemand van ons drinkt altijd zoveel voor z'n lol. Niemand. Wie blijft nou drinken als er zoveel mee op het spel wordt gezet. Ik. Een alcoholist!!! Per dag. Vandaag drink ik niet. Morgen is pas morgen, gisteren is geweest. Niets is het waard te gaan drinken, helemaal niets. Take care allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 bam bam tot nu toe begrijp jij mijn heel goed kan me heel goed vinden in jou verhaal..tot nu toe wacht op het vervolg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Pffff, klaar Snoep:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Thanx BamBam voor het delen, mooie posting, kan ik wat mee en ik was mijn refu vergeten mee te nemen, die paar daagjes weg, was geen enkel probleem, want het ging toch goed duh........... btw, ga nu meteen slikken! en snoep, ik kan geen pb versturen? heb je gemaild via hyves Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 :$ Originally posted by: witteDat je het forum niet op kon das balen zeg Gaby quote> klopt Witte, maar ik had gewoon in mijn bed moeten gaan liggen o.i.d maar de verslaafde in mij, zoekt graag een excuus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: JootjeJammer Gaby ,dat je de fout in bent gegaan. Maar troost je, je bent niet de enige.En we gaan er gewoon weer opnieuw voor.quote> ik wil de rest van 2011 i.i.g niet drinken, dus ja ik ga er weer voor! Doe je mee? en niet de enige? ben jij ook.........? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Originally posted by: snoepjeik zou het altijd blijven missen denk ikheb gewoon de pest erin dat ik geen maat kan houdenmet veel dwang zou ik het kunnen...maar daar voel ik me eigen niet lekker bij..heb wel eens een tijdje twee glaasjes per avond gedronken,maar de glazen werden toch steeds groter ,maar het bleven in mijn hoofd toch maar twee glazenik kan in mijn omgeving haast geen mensen die niet drinkenvolgens mijn maar 1,en weet wel dat toen ik nog dronk daar wel jaloers op wasik ken meer mensen die voor de gezelligheid drinkenmaar kan ook veel mensen die afhankelijk zijnde gedachten is nu dat ik zo graag voor de gezelligheid wil drinken,maar zou dat ooit nog kunnen???quote> Snoepjedat is een mooi zinnetje:dat je toen je nog dronk, je jaloers was op die ene die niet dronk.Die mag je wel even apart voor jezelf opschrijven en neerhangen.Nu ben je zover als waar je toen jaloers op was:heart:(nog) niet helemal tevreden nogmaar ook dat kan komenen je doet het toch maar mooi he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Snoepje, ik herken mezelf erg in wat je hebt gepost. BamBam, bedankt voor je oprechte posting!! Niet mooier maken dan het is, is naar mijn mening de harde realiteit. Zou de posting stiekem uit willen printen en op mijn koelkast willen hangen.... Misschien ga ik dat ook wel gewoon doen...! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Laat dat misschien maar weg Danny DOEN! geen woorden maar daden:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Danny078 Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 Hihihi heb hem al hangen jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 jane ja weet nog dat ik dacht toen ze zei dat ze nooit geen alcohol dronk toen dacht ik..wat heb jij het makkelijk zeg stom he..nu drink ik zelf niet meer en ben ik weer jaloers op iemand die wel kan drinken maar het verschil is dat ik het lekker vind hen zij niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 29 december 2011 Rapport Share Geplaatst 29 december 2011 gaby zet me antwoord maar even hier vind het ook heeeeel moeilijk hoor en heel saai zonder drank maar toch zijn er meer voordelen dan nadelen..nu en ik kan niet tegen me verlies ..dus wil nu ook winnen lijk me heel erg als alcoholist ten onder te gaan en tegen over me kinderen kan ik het ook niet maken om door te gaan heb een kennis die alcoholiste is ..en als ik haar zie dan denk ik nee dat wil ik niet als ik weer ga drinken dan telt alleen de alcohol nog en de rest doe ik dan omdat het moet..maar zonder gevoel en dat moet ik voor ogen houden hoe moeilijk het ook is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden