Spring naar bijdragen

Zaterdag 7 januari


Diesel

Aanbevolen berichten

Het vreemde is dat ik op een forum ben voor mensen met een drankprobleem en dan zelfs hier niet eerlijk durf te zijn.

Ik denk dat er mensen zijn zoals ik en zo krijgen vooral nieuwkomers waarschijnlijk het

idee dat wij het allemaal wel onder controle hebben.

De laatste 4 dagen heb ik veel te veel gedronken en ook nog gerookt.

Daar komt nog bij dat ik dan niet goed voor mezelf zorg en ook dingen die ik moet doen laat liggen. Zoals biebboeken op tijd verlengen, mijn mails openen en de daar uit voortkomende taken en klusjes doen.

Dan krijg ik een nog grotere hekel aan mezelf en drink nog maar wat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 252
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaag ik nu iedereen weg?

O.K. ik had eerst netjes moeten groeten, bij deze, goedemiddag.

Aan het begin v.d. avond gisteren ben ik noodgedwongen overgeschakeld op melk en

tomatensap. Ga ik ook nog eens een film met Kate Winslet kijken die ik al gezien had.

En maar blijven hangen tot 2.45 uur!!

Toen sloeg de kater al toe en toen ik naar bed ging, eerst nog even hier gekeken en

naar m"n mails.

Ik was bijgelezen tot 4/1 en heb het verhaal van Krikke nog maar eens overgelezen en

herkende er veel uit, ook die enge duizeligheden en besefte dat het vroeg of laat te laat is voor mij. Ik las toen ook de lieve en wijze raad en deed maar of dat voor mij was.

Maar slapen ho, maar.

Paniekgevoelens en mijn gordijn open gedaan omdat het anders te donker was.

Nog nooit vertoont!

Ik voel me net een spartelende vis aan de haak, want ik stribbel maar tegen het feit dat ik gewoon het 1e glas niet moet nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia er wordt hier altijd geadviseerd om je maag vol te houden zodat de trek niet zo sterk meer is. Ja en bezig blijven, leuke dingen gaan doen maar als je je somber voelt doordat je gedronken hebt is het heel moeilijk om je dan daar toe te zetten. Probeer te stoppebn Lidia anders zak je hoe langer hoe dieper weg in de shit en dadelijk kun je er bijna niet meer uit komen.

Ja meid en die angst is toch hoogstwaarschijnlijk gekomen door de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha, ik geloof niet dat de wereld vergaat.

Maar ik weet wel dat de grote bedrijven hun liquiditeit aan het zekerstellen zijn of dat gaan doen. Dus al het geld in de Euro valuta wordt omgezet naar USD, Britse Ponden en andere "zekere" waarde. De banken zetten al hun vermogen nu al bij de ECB zodat zij verzekerd zijn en blijven van hun vermogen.

Het meeste geld wordt dus onttrokken waardoor er straks een crisis uitbreekt van jewelste.

Op het moment dat de bom barst ontstaat er een bankrun.

Kun je je Argentinië nog herinneren met boze mensen bonzend op de deuren van de banken omdat zij niet bij hun geld konden en geen inkopen meer konden doen?

Bovendien rijzen de prijzen dan ook de pan uit

In de jaren 30 ging het ook zo. De beurzen klapten onderuit en alles ging op zijn kont. Rijen voor de soepuitdeel. Deze crisis heeft 3 jaar geduurd.

Elke generatie krijgt te maken met een erge crisis (lees levensbedreigend en zware armoede) en wij hebben deze nog niet gehad. Maar die komt er echt wel aan.

Ik neem het zekere voor het onzekere en leg een gigantische voorraad aan.

Baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb er altijd iets aan. Het is lang houdbaar, mocht ik mijn baan kwijtraken of financieel krap komen te zitten dan kan ik hierop terugvallen en anders gaat er een gedeelte naar de boot als voorraad.

Beter mee verlegen dan om verlegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anders, doorzetten meid. Je hebt zolang gedronken en hebt daarop kunnen (slapen) Nu moet je weer opnieuw leren om toe te geven aan de slaap en dat gaat niet zo heel makkelijk, maar misschien zou je s'avonds een glas warme melk of boillon kunnen drinken. Geef jezelf de tijd om te leren slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol,

Ik zit hier met een grote pot thee en over een uur komt er een vriendin die v.d. week heeft afgezegd omdat het zulk beestenweer was.

Wie weet als zij er wel was geweest. Zij kent mij al lang en weet hoe het vroeger was en denkt dat ik het nu onder controle heb, maar dat is niet zo.

Ik heb het al vaker hier geschreven, het gekke is dat ik geen trek heb, zoals velen.

Vaak gaat het gewoon een week of meer goed zonder problemen en dan ineens denk ik dat het wel weer kan en voor je het weet is het hek v.d. dam.

Anders

Wie zich aan een ander spiegelt, spiegelt zich zacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol,

ik moet altijd lachen als je zegt dat je je maag vol moet houden, zo lekker huiselijk!

Mijn maag is snel vol want ik ben een hele kleine eter. In de keuken staat yogurt een beetje minder koud te worden en daar doe ik dan een banaan in.

Ik weet dat die paniekgevoelens v/h drinken kwamen en was al blij dat er geen "plaatjes" bijkwamen. Jij weet wel wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, schrijf rustig wat je beweegt.

Daar is het forum voor.

Jij bent een minderaar dacht ik.

Ik heb het met iedereen goed voor, maar kan

een minderaar weinig bieden.

Geen adviezen, geen tips, niets van dat alles.

Heel mijn leven probeerde ik te minderen, maar het ging niet.

Wat moet ik een minderaar dan aanreiken?

Daarom ben ik gestopt.

Ik merk wel dat jouw minderen niet echt werkt.

Misschien helemaal stoppen dan?

Je zult dat zelf uit moeten vinden Lidia.

Op deze manier (jouw manier) maak je het zwaarder dan het zou kunnen zijn.

Sterkte Lidia. Geen tomaatjes, dus een :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met deze vriendin zou ik in de herfst een week naar de Sinai gaan, maar het wordt steeds uitgesteld vanwege gezondheidsproblemen bij haar.

Ze heeft er wel zin in en denk dat we daar vanmiddag over gaan praten.

Ik ben al meer dan een jaar niet uit mijn huis geweest en daar kan ik niet zo goed tegen.

We gaan even lopen om kaartjes voor M. van Rossem te halen, uitwaaien.

Over 10 dagen moet ik weer naar het antirookvrouwtje (schaam,schaam), maar dat doet mij goed. De dag daarvoor krijg ik voor het eerst voetreflexmassage en de dag daarvoor naar van Rossem. Dus dat is leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia:huh:

De Dode Zee is ff ver weg geloof ik maar zout water valt er wel zo te zien.

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al, hier komen!

Ook al ben je aan het drinken, maar misschien doe je dat ook wel maar durft dan niet mee te "praten".

Praat met je vriendin vanmiddag en probeer het rustig te houden voor jezelf.

Wat er ook gebeurt, niemand laat je vallen en ik zeker niet maar dat wist je al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mike

I know, I know, mss is dat de enige oplossing, dat dacht ik vannacht ook.

Vooral als mijn hart dan zo tekeer gaat, denk ik : het wordt mijn dood nog eens.

Maar tegen wie zeg ik dat?

Ach de tomaten van nu zijn zo ontworpen dat je er van alles van kunt maken, ook hartjes.

Dank voor je woorden, doet me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker lopen en uitwaaien. Dat zou ik ook wel willen doen, maar ik wil niet in mijn eentje gaan wandelen.

Misschien morgenochtend als het nog rustig is buiten.

Kom bijna niet buiten, alleen om mijn auto in en uit te stappen.

Een gevangene lucht nog meer nota bene.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...