albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Ans, als het vervelend wordt voor een ander merken we dat wel. Ja, gewoon er doorheen kruimelen. We hebben ook een kookdraadje, ik haal het even omhoog. Bij tips en adviezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Dinah een dikke knuffel voor jou meis. hoe is het nu verder met je gezondheid? voel je je ook al fitter nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Ik at ook nooit als ik dronk, als ik at lustte ik geen drank meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pippie Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Maar Spike, als het levender boeiender wordt dan moet het toch ook weer leuker worden?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Hoi allemaal, gisteravond lag ik om 7.00 uur in mijn bed, had iets moeite om in slaap te komen, maar toch lekker in slaap gevallen en wakker geworden van de wekker om 6.45 vanmorgen. Dat ga ik nu weer doen. Tina:heart: ja het gaat wel aardig met me hoor, stil ben ik even omdat het z`n gangetje gaat. Ik wens jullie nog een fijne avond voor straks truste:lips: Morgenavond ben ik later want dan hebben we de nieuwjaarsborrel van het werk alhoewel ik wel zal borrelen van de sinas;) tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Hahaha dat herken ik maar al te goed Tinus. Als je gaat eten voor je wilt gaan drinken word je niet zo gauw teut. Nou en ik wilde zo gauw mogelijk helemaal van de wereld zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Spike, mooi om het zo te beredeneren. En er ook daadwerkelijk mee om te gaan. Ik blijf alcoholisme als een ziekte zien en ik heb mezelf er wel voor geschaamd, nog trouwens. Ik loop er echt niet mee te koop, vanmiddag was ik ergens waar het gesprek op alcoholmisbruik kwam. Dan houd ik mezelf echt op de vlakte en zeg niet te veel. Er is ook zoveel onbegrip en ik denk bij veel mensen, wat niet weet wat niet deert. Wel zo prettig voor mezelf, ik heb niet zo de behoefte aan een stempel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 19 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Gek is dat hè Albertina. Had (heb) ik ook als ik gedronken heb en ik eet dan is de trek helemaal weg. Maar als je dan "dapper" toch weer gaat drinken al smaakt de eerste helemaal niet komt de dorst wel weer terug heb ik mogen ervaren (tot mijn schade en schande) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Albert, goed, zijn gangetje is ook wel eens fijn na alle commotie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Hoi Dinah! Zag het te laat, sorry. Hoi wijfie, Goulash, ook al zo lekker Ik had hetzelfde als jij, ook snel verveeld in werk e.d. Na een jaar vertrok ik meestal weer. Nu, na tig banen, brak het me op. Zit nu drie jaar bij hetzelfde bedrijf, kriebelt af en toe nog wel, maar ik heb nu voor ogen stabiliteit op te bouwen en hopelijk rond mn 40e iets voor mezelf te kunnen gaan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Harry, ja, daarom vond ik een wijntje bij het eten ook niets. Ten 1e omdat het dan geen effect had en ten 2e omdat ik het vies vind. Bij mij ging het puur om de roes en het liefst zo snel mogelijk. Eten kwam er dan echt niet aan te pas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Harry, dat is geen schande, dat is verslaving. :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Eten en drank gaan idd niet samen. Ook al had ik lekker gekookt (wijntje in de hand) dan had ik geen trek meer in eten. Wel in die fles... En had hetzelfde als Bol, wilde dan ook 'van de wereld af' (beneveld dan hé, niet dood). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Spike, daarom houd ik ook contact met mede lotgenoten. Daar kan ik wel mijn verhaal kwijt en vice versa. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 19 januari 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Gaan we niet meer doen Albertina. Daarstraks nog met W de stad in geweest, voor ze zo beroerd werd. Ik zei uit de gein " Dan wil ik wel even op het terras" En toen we de inkopen hadden zette ze richting overdekt (gesloten) terras. Maar dat durfde ik toch niet aan, wist niet of ik sterk genoeg zou zijn het bij koffie te laten. Heb dus maar gezegd dat ik liever thuis koffie dronk... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Abertina en Spike, Over die schaamte en dat stigma: ik heb het idee dat elk mens zo langzamerhand wel iemand kent die zich in de drank is verloren. Het is gevaarlijk spul. Heb wel eens gelezen dat als het vandaag de dag zou zijn uitgevonden het niet eens op de markt gebracht zou mogen worden. Nu er steeds meer bekend wordt over de gevolgen van alcohol ge- en misbruik hoop ik dat het stigmatiseren wat zal afnemen... Je leest bijna niet anders meer dan die in Rehab, die dronken opgepakt, tieners die op de 1e hulp worden opgenomen met een alcohol vergiftiging... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Harry, het is goed dat je nu even de verleidelijke situaties uit de weg gaat. Daar maak je het jezelf echt makkelijker mee. Ik ben een peiode niet naar etentjes en zo gegaan. Nu gaat dat weer gewoon, ik ben niet meer bang dat ik in de verleiding kom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Ans, daar ging het gesprek vanmiddag over. In "önze" tijd (50ers) was het allemaal niet zo gevaarlijk als nu, wij dronken alleen, Nu zijn er nog drugs en XTC en aanverwante middelen werd er gezegd. Men vergeet vaak dat alcohol een harddrug is. Voor XTC ga je toch ook niet naar de supermarkt? Het was op zich best interessant om te horen hoe er over alchol gedacht wordt door mensen die amper drinken en geen benul hebben wat een ellende alcohol kan veroorzaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Goedenavond luitjes, Mooie postings, van Spike, Albertina en teveel. En ook anderen natuurlijk. Zo, mijn afscheid van mijn werk is achter de rug en het was overweldigend. Veel mensen op receptie en het team heeft hele leuke dingen gedaan. Lovende woorden en presentjes. Waaronder 5 flessen wijn, die staan hier nu te pronken op de cadeautafel. Zelf 1 glaasje gedronken bij het eten (Gisteren dan) Vandaag geen alcohol voor deze dame. En vind het niet eens (zo) lastig. Dat is wel eens anders geweest. Ga vroeg naar bed, ben erg moe. Vannacht slecht geslapen, alles kwam weer langs. O wat zou ik het heerlijk vinden als dit (dat geen of bijna geen trek hebben) door zou zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Priem, wat fijn dat je zo'n mooie afsluiting van je werk hebt gehad. Nu officieel gepensioneerd, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ans Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Wie weet wordt er over een jaar of 100 wel heel anders tegen alcohol aangekeken. Laten we het hopen! Lieve mensen, ik ga uitloggen. Fijne avond nog, en alvast welterusten voor straks:lips: Primula:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Ja Tien, 't is wat he? Hoe gaat het op jouw werk? Wel goed in je agenda blijven zetten he? Spike: wat fijn om je te lezen!! Ik vind je zoooo dapper! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Ans, fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Mensen ik log uit. Ga mijn oogjes toe doen. Bako: wens je goede moed toe en Gaby: lees je hoor! Je zet toch maar lekker door meid! Sterkte voor iedereen die dat nodig heeft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 19 januari 2012 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2012 Log nog even in voor Lytse: Gaat het vrouw? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden