Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Change, nee soms krijg je helemaal geen reacties, klopt. Maar het opschrijven is ook helpend vind ik en dat heb je gedaan. Ben je dan ook opgelucht? Moeilijk is het allemaal he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Hoi allemaal, Mooi gezegd meiske. Ook goed om te lezen dat je nu wat rustiger bent. Kan me wel voorstellen dat het spannend en stressvol is allemaal. Dus ik wens je het beste! Nou @Teveel: ik gok dat de discussie erover gaat of alcoholvrij bier nou wel of geen goed alternatief is voor mensen met een alcoholprobleem. Ik kies er bewust voor om het niet te drinken, want het doet me denken aan datgene dat ik soms mis en ik wil geen alcohol meer en ook niet iets dat er op lijkt of aan doet denken. Maar nu ga ik dingen invullen, terwijl SW misschien iets heel anders bedoelt. @Dwab ik hoop dat het je is gelukt om het tijdens dat etentje droog te houden. Kan me goed voorstellen dat het lastig is: net een paar dagen gestopt en zo vaak in situaties komen waarin je eerder altijd alcohol dronk en het gevoel te hebben dat je het hebt verdiend. Verder meld ik me alvast droog af voor het dagpact. Zit nu aan de rivella (eigenlijk best lekker) en gaat me de rest van de avond ook nog wel lukken. Net gesport, saunaatje gedaan, beetje zitten kletsen daar, dus al met al een fijne avond geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Change, Het zal wel per persoon verschillen en voor sommigen een trigger vormen dat alcoholvrije bier. Ik denk dat het dat is voor mensen die drinken om dronken te worden, om te vergeten of als troost. Dat heb ik niet, hoef niets te dempen, geen vergetelheid te zoeken, niet te vluchten. Ook voor zelfvertrouwen en zo heb ik geen drank nodg. Drinken doe ik (deed ik is de bedoeling) omdat ik het lekker vind en eenmaal aangevangen niet kan stoppen. Met alcoholvrij bier doordrinken is risicoloos, het lukt je trouwens geeneens want na 2 flesjes zit je gewoon vol, de doordrinkfactor ontbreekt... PS: ik benijd je trouwens niet, grote bewondering heb ik voor je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Ik lees net nog het verhaal van Change. Ik ben zelf ook vader en het raakt me wel. Ik kan me voorstellen dat je vader graag wil dat het met jou niet dezelfde kant opgaat als met hemzelf, maar dat is nog geen excuus om jou slap te noemen als het een keer niet lukt. Dus goede bedoelingen of niet: jij hebt er gewoon recht op om op een normale, ondersteunende manier te worden toegesproken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Originally posted by: LytseJapie, ben je blond?Soothe heet Mike! SW heet Sas, Teveel heet geloof ik Harry en zo zijn er nog wel meer die met hun eigen voornaam ondertekenen. En ik heet géén Lytse!Lytse.quote> Thanks; helder. Xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Erik, Ik snap je. Zoals ik zei zit ik er wat anders in. Thuis verwend door de Nespresso vind ik de koffie in cafe en restaurant doorgaans niet echt lekker. Limonadedrinker ben ik niet en hoewel ik graag en veel Spa drink heb ik het daar soms ook even mee gehad. En dan is dat "maltje" voor mij een prima alternatief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 @ Smikkie ( en de rest natuurlijk) Mijn moeder is in september 2010 overleden. Zoals zij alles voor me was..is cru gezegd mijn vader niks..dat hard..maar hij is een blok aan het been. Een onbreekbaar blok aan een been van hetzelfde vlees en bloed..als een eeuwig been in het gips Hij bedoeld het ook heus goed, maar hij mist door zijn narcisme een hoop inlevingsveemorgen, Op deze manier doet hij zijn best, voelt hij zich nuttig en ..\sja het los zien van zichzelf kan hij niet.. Ik vind het wel moeilijk dat ik zo weinig vrienden heb, één..maar dat is mijn eigen keus. Na 10 jaar steeds de verkeerde vrienden.. Mijn mams is er niet meer, ik prijs me doodgelukkig met een vriendin die aan één blik genoeg heeft. Als ik nu ga stoppen met alcohol moet ik het wat beter aanpakken... Ik ben dan niet mijn vader..maar door bindings angst?? geen zin in nep vrienden...is mijn wereldje zo klein.. Niet drinken kan ik denk ik wel.. Maar gelukkig worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Teveel, dat snap ik goed, is volgens mij ook niks mis mee. Ik vind bier ook lekker, maar wil nu zonder verder. Malt biertjes doen mij gewoon nog te erg aan het 'echte werk' denken, dus ik vermijd het. Als ik malt bier drink heb ik denk ik erg sterk het gevoel dat ik iets mis. Maar nogmaals, ik kan m goed voorstellen dat dit bij jou anders werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Smikkie, lief van je en nee het gaat niet, helemaal niet. Kan het niet anders maken, ben negatief, voel me een onaangenaam mens. Ik ken mezelf niet, hoe ik nu ben. Het spijt me echt dat ik zo op het forum schrijf maar dat zijn wel mijn gevoelens op dit moment, ik heb het er echt heel zwaar mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GewoonErik Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Welterusten allemaal, ik ga zo mijn bed maar eens in. Morgen dag 7 tackelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 @Smikkie, Heb me dat zelf ook vaak en serieus afgevraagd en het is in elk geval niet bewust. Aan dronken worden heb ik zelfs een hekel, ik wil de regie in handen hebben, zeker over mijn eigen lichaam. Echt ergeren deed het me als ik merkte dat ik niet goed verstaanbaar meer was, niet meer recht kunnen lopen enz. Mijn handen ging wrijven, mijn vrouw had ooit gezegd dat dat voor haar het eerste teken was dat ik te veel op kreeg. Dus misschien dat ik deep down wel die roes wilde maar het is me niet bekend en zou ook niet weten waarom. Denk er wel eens aan een studie psychologie op te pakken, boeit me best wel waarom mensen doen wat ze doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 goedenavond ik vindt het ook nog steeds (of weer) heel moeilijk, ook hier een hoop boosheid, en eigenlijk ook verdriet en onmacht, en daar nuchter mee omgaan is natuurlijk beter, maar oh zo moeilijk, ik zit nu aan het alcoholvrije bier, puur omdat ik eigenlijk wil drinken, ik weet nog dat ik vroeger zo teleurgesteld was in vriendjes als ze weer geblowd hadden, nadat ze voor de zoveelste keer hadden beloofd te stoppen, en kijk nu naar mezelf, nu heb ik het met drank leert me wel om niet meer zo snel te oordelen :$ en als ik dan zie hoe lief iedereen hier is op het forum, denk ik dat ik nooit echt een goede hulp ben geweest voor mensen die wilden afkicken van drugs, en waar ik ze wel ff mee zou helpen oh wat was ik naief :$:$:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Stoppen plannen..klink me ook nieuw. De vorige keer deed ik het in een benauwde situatie..en had ik het 1,5 jaar onder de duim.. Nu kies ik voor mezelf..ipv voor angst en moeten.. Smik, geniet nog van je mams zolang het kan.. (weet niet hoe de band is maar toch) Ik ben blij dat ik toch reacties krijg.. Dank jullie.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Emma, Het is heel subjectief, een onderbuikgevoel... Maar jij een naar mens, nee dat geloof ik niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Zeker wel iets positiefs want vandaag een week niet gedronken en daar ben ik echt wel trots op. Maar ik wil eigenlijk niet zeuren want er zijn mensen met grotere problemen en ik zit maar te zeuren dat ik geen baan heb. Ja af en toe wat voor het uitzendburo maar dat is zo weinig,ik vind het niet leuk en ik heb nauwelijks inkomen. Men zegt dan, komt wel, het is een slappe tijd enz enz maar er moet wel geld in het laatje komen. Ik krijg de ene afwijzing na de andere en word er wanhopig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 ER van steeds maar afgewezen worden, zou ik ook niet vrolijk worden hoor! Maar je staat wel 1 week droog :musicnote::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Teveel, normaal gesproken ben ik ook geen naar mens maar de gedachten die ik nu soms heb, die herken ik niet bij mezelf. Jaloezie, steeds maar weer achterom kijken, slachtoffergedrag, doodmoe zijn, komt niks uit mijn handen. En nog veel meer. Maar vind jouw reactie zo lief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Gaby:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Emmaroos Geen controle hebben over wat je gaat doen, werk nu, volgende week et cetera is frustrerend. Heeft het zin om aan uitkering aan te vragen? Dat wat je verdient iig word aangevuld tot het minimum? Is ook weer een hoop gedoe en niet altijd praktisch..maar ..he.. Ik werk en mijn wajong vult het aan tot 70% van het minimum.. ( Nou ja,sinds ik werk minder dan dat) Geen baan of inkomen hebben is enorm frustrerend, en iedereen heeft ieder moment zijn eigen problemen.. en die zijn voor een ieder op dat moment belangrijk..Ook de jouwe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 ER de eerste twee weken zonder drank, zijn veel mensen heel moe, kan met het afkicken te maken hebben! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Change, sinds 1 januari is er een nieuwe wet. Als je een partner hebt of zelfs een kind boven de 16 met een inkomen, krijg je geen uitkering. Daar heb ik nu al die jaren voor betaald maar ja, dat is nou eenmaal zo. Mijn man kan het niet alleen ophoesten en het gaat al drie maanden zo. Ik zei al eerder vandaag, we hadden nog wat spaargeld maar de bodem is in zicht en dat maakt me echt doodnerveus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Woon je dan alleen ER. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 als het echt te erg wordt, briefje in de supermarkt of advertentie in plaatselijk krantje, waarin je je kan aanbieden als huishoudelijke hulp of strijken voor mensen, misschien niet het leukste werk, maar brengt wel geld in het laatje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Ja, Smikkie, ben verpleegkundige en dat ik deze maand 53 word werkt ook niet echt mee he? Wat die brieven betreft, ik heb mezelf inderdaad goed op de kaart gezet, heb supergoede sollicitatiegesprekken gehad maar uiteindelijk toch weer een afwijzing. Nou ja....en ik kijk ook buiten mijn vakgebied maar het is momenteel overal crisis. Tsja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 8 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 8 februari 2012 Ik heb geen datum. Morgen maar weer gaan bellen. Ik heb me 12 januari al aangemeld. Zou naar een "Triasgist" gaan. Ik lieg tegenover niemand behalve mijn pa en mijn broer over mijn alcoholgebruik. Mijn pa vond dat ik iedere week een urinetest moest ondergaan... Ik weet dat ik eerlijk ben.. Eerlijk, niet trots. En eerlijk zijn tov vaders of broer is gelijk aan mislukt, of wat mijn broer betreft geen onderdeel van de familie meer.. Los van alcohol..vind ik dit ziek Beetje boos, maar ga zo maar even donald duck lezen, bij gebrek aan andere literatuur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden