Soothe Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Hoi Hoi, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Hoi Akelei. Heel verstandig even slikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Jootje, dat is zwaar. Dat je je zo alleen en eenzaam voelt. Geen vooruitzichten en toekomst ziet. Maar die is er echt wel. Probeer deze situatie te doorbreken door iets te gaan doen wat je leuk vindt. Een workshop koken of kleien of weet ik wat. Iets maken en doen geeft altijd een goed gevoel en is vaak nog leuk ook omdat je dan andere mensen tegenkomt. Achter je voordeur gaan zitten wachten op andere tijden werkt niet echt. Je zult er zelf ook iets voor moeten doen. En wie weet wat dat brengt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Dat is mooi Akelei. Die afwas loopt niet weg, tenminste niet als ie afgespoeld is. De papierberg, daar kom je ook wel doorheen. Je hond heeft een eigen willetje, die is selectief doof haha. Maar wel fijn dat je je goed voelt, ondanks je pijn. Hoi Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Originally posted by: akeleiDag Soothe Dat was een gevalletje van even inslikken wat ik misschien beter niet kon zeggen? was toch net op tijd?quote> Ja jij vroeg wat ik bedoelde.Heb het gewoon uitgelegd en verder niet gezeurd toch????Heb daar geen zin in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 ' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Snoepje, kijk je een beetje uit, wat je nu doet klinkt als heel gevaarlijk droogdrinken en dan is het een kleine stap naar de echte borrel. Je wakkert nu alleen maar de behoefte naar een roes aan. Of iemand van hier gelukkig is, als ik voor mezelf praat, vind ik gelukkig zijn een moeilijk woord, ik weet niet goed wat het is. Misschien omdat ik niet meer zo geloof in geluk of pech, factoren die buiten mijn mogelijkheden liggen. Ik kan wel zeggen dat ik nu meestal tevreden ben, terwijl ik uit onvrede dronk. Op een gegeven moment na het stoppen ben ik een scheiding gaan maken tussen wat ligt bij mij en wat ligt buiten mij, wat kan ik veranderen, wat kan ik niet veranderen. Door vooral bezig te zijn met wat ik wel kan en te ontdekken dat dit meer is dan ik wist toen ik dronk ben ik wel een redelijk tevreden mens geworden. Wat ook zit in moeilijk gelukkig of tevreden zijn, is onze eigenwaarde, waar bijna iedereen hier wel mee zit en veel over geschreven wordt. Zijn we in staat om te denken dat we gelukkig (tevreden, blij) mogen zijn of hebben we niet alleen last van een drankmonstertje maar ook last van een jij-bent-niks-waard-jij mag niet-gelukkig-zijn monstertje. De draai van geen of een negatieve eigenwaarde naar een gezonde, zelfbewuste eigenwaarde vind ik moeilijker dan het niet drinken. Zeker omdat het langzaam en moeilijk gaat, vaak moet ik (mag ik), bij wat ik voel, het tegenovergestelde gevoel zien te vinden en te durven voelen. Ik stel niks voor – ik stel wat voor, ik deug negens voor – ik deug wel ergens voor, ik kan niks goed doen – ik kan wel wat goed doen enz. Neem van mij aan dat je bij elk negatief gevoel het tegenovergestelde positieve gevoel ook in je hebt. We hebben het alleen soms zo akelig goed verstopt dat we vergeten zijn dat we het hebben. Het ziek zijn van weinig zelfvertrouwen, laten we vaak bevestigen door elke mislukking, door elk falen. Haaa bewijs zie je wel, ik deug niet. Maar ben je in staat om toe te staan dat als iets wel lukt dat ook als bevestiging te zien voor wat er allemaal wel goed is aan jou. Ik ben er vrij zeker van, dat je een heleboel goed doet, je zorg voor je kinderen, je vriendschap met je maatje, volhouden om niet te drinken en dan de duizend mooie en goede dingen die ik geeneens weet. Je negatieve ik denkt nu meteen, nou je moest eens weten wat ik allemaal verkeerd doe (tenminste dat zou mijn negatieve ik zeggen). Maar haal eens je positieve ik te voorschijn, verrek, ik doe dat toch maar allemaal, ik ben best wel goed. Durf je dat ? en durf je dan een beetje blij te zijn met jezelf ? Je hoeft niet te vechten tegen jezelf, wel stoppen met jezelf te veroordelen, stoppen met zo hard of kil voor jezelf te zijn. Laat wat warmte toe, van jezelf voor jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Hoi terug Travel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 weet er iemand of er nog iets leuks op tv is??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Jootje, het is absoluut duidelijk aangegeven en het is echt geen zeuren! Het is alleen jammer voor je dat je je zo voelt en het zo somber inziet. That's all wat mij betreft. Vertel gewoon wat je bezighoudt en wat je dwarszit, ADB komt echt nog wel anders kwam je niet hier. Toch? Hier een om te proberen je een beetje op te beuren. Ik zou om 22.00u naar bed, toch weer op het forum en nu is het alweer bijna 23.00u. Ga een was ophangen voordat ik 'm vergeet en dan mijn mandje in. Meld me droog af, joepie, en morgen weer blij dat ik fit en vrolijk de dag door kan. Fijne avond nog allen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Igor en Gaby nog van harte met 2 maanden, top :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Dank je wel travel en weltrusten en bedankt voor je bloemetje, fleurt me weer een beetje op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 O ja, Soothe ik ben ook blij dat ik weer terug ben. En ik vergat jullie welterusten te wensen voor strakjes. Bij deze alsnog een heerlijke nachtrust met mooie dromen gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Trusten Travel. Morgen drinken we niet. We sluiten de rijen en slaan de aanval af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Drinkende dierbaren. Ik vind het ook erg moeilijk mee om te gaan. Van heel veel mensen kan ik er nog wel om lachen als ze eens bezopen zijn, maar als de mensen dicht bij je staan en je weet welke problemen er mee spelen heb ik het er heel erg moeilijk mee. De realiteit is dat je er pas echt wat mee kan als er de drinker dat aangeeft. En in mijn pubertijd wist ik dat niet. En dan sta je in verwarring. En je zegt dat overkomt mij niet. Ik ga zo niet worden. Maar zo is het niet ik werd ook zo. Kinderen heb ik niet. Daarom? Ook daarom. Ook omdat mijn vriendin het niet wilde omdat ik te veel dronk. Dat zag ze niet zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Spike, lekker aan het schrijven, mooi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 We hebben daar overigens vrede mee, zo zonder kinderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Akelei, ik ben blij dat jij wat blijer wordt. Travel, welkom terug, wat laat maar niet minder gemeend. Dhen, zo mooi geschreven en zo waar, ik hoop van harte dat Snoep dit nog terug leest. Jaap, nuchtere Hollander. Soothe, lang geleden dat wij hier tegelijkertijd waren. Alles wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 praat me er niet van Hannah, m'n handen en tenen zijn bevroren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Hoi allemaal, Ik heb vandaag niks gelezen. Was om 6 uur uit mijn bed want ik had al heel vroeg een sollicitatiegesprek. Ik hoop niet dat ik ergens zomaar inval, zo ja, mijn excuus. MAAR MOET HET WEL EVEN KWIJT, IK BEN AANGENOMEN!!!!!!!!!! Eindelijk een nieuwe baan, eindelijk!!! Ik ben zo blij, zo ontzettend blij. Na het gesprek zijn we naar Almelo geweest voor een dagje wellness en na afloop lekker eten. Ik wilde dit even kwijt. Ga even teruglezen want moet wel op de hoogte blijven natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 ok, ok, het warme water wil ook niet, 1 zeikstraaltje, oftwel, douchen of afwassen wil niet . al genoeg ik duik lekker m'n nest in, kijken of het daar wat warmer is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Hoi Albertina, Nee, ik heb het niet naar m'n zin. Ga zo naar bed en morgen wellicht anders. Houd je bijeen Albertina. En Dhen, mooi verwoord, je bericht 22.47 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 feli Em Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Emma, gefeliciteerd! Echt fijn voor je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 28 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 28 februari 2012 Emma, Joepie!!! Wat fijn. Soothe, slaap lekker en inderdaad morgen hopelijk beter voor jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden