Spring naar bijdragen

donderdag 29 maart 2012


Jen

Aanbevolen berichten

Gezien ik de ochtendploeg vóór ben, tiptoe ik voorzichtig naar de keuken voor het zachtjes aanzetten van het geluidloze koffiezetapparaat.

Geen idee waarom ik zo vroeg wakker ben, maar het is niet anders, en het voorvoegsel "klaar" hoort ervoor. Wellicht is mijn winterslaap gedaan, en ben ik het beu om de klok rond te slapen. Inhaalbeweging :-)

Gisteren werd ik heel vrolijk. Van het goede weer, van Jopie, van een financiële meevaller, van een goed gezinde vader... maar wellicht vooral van dat onverklaarbare aha-gedoe dat maakte dat de goede dingen me harder opvielen dan de slechte. Chemie in die stomme kop van mij, zeg maar.

Welke weg dan ook, dit is een veel te lang ochtendbericht. Hopelijk genieten jullie toch van de koffiegeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 357
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Yep !

Ik sta droog sinds eind februari (HOOP DAT HET ZO BLIJFT) !!!!!!!!!!!

Sindsdien heb ik wat slaapproblemen hoewel het de laatste week beter gaat. Ik haal de laatste week een uur of vijf, zes. Vandaag dus half vier maar, dat vind ik niet erg, zolang ik maar droog blijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Jen, ik ben nu ongeveer een maand nuchter en, JA, je gaat er echt positiever tegen aan. Ook ik heb de afgelopen dagen, net als Emmaroos en Mariam, ik neem er eentje, gezellig................. Ik heb het niet gedaan (nog niet) want ik weet, in mijn geval dan, HET IS NIET GEZELLIG !!!!!!!!!!!!!!!! In mijn geval is het grote ellende !

Voorlopig geniet ik er echt van om met mijn thee er bij te zitten in het zonnetje omdat ik weet dat DAT beter is voor mij. Ik ben echt positief en hoop het ook zo te houden maar de verleiding is dikwijls groot !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Akelei.

Mariam is een minderaar dacht ik? Ik dus ook, en vind het best wel een lastig concept, zeker naar de andere mensen op dit forum toe. Wanneer ga ik in de fout? Naar mijn gevoel als ik me zat drink, maar dat is een vaag begrip. Toch heb ik het gevoel dat ik het wel weet, als ik mijn grens overschreden heb. Gisteren, met één glas om te vieren, deed ik dat naar mijn aanvoelen niet.

Ook Emmaroos vertelde, dacht ik, dat ze haar rem vond. Ik geloof haar daarin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Ondanks de goeie voornemens heb ik gisteren bruute pech gekend. Op één van de receptie's toch begonnen met het drinken van fruitsap. daarna toch de champagne niet laten voorbij gaan. Niet veel, maar toch teveel om droog te blijven. Ben gelukkig bewust uit de bar gebleven. Dus intussen al enkele dagen zonder bier, waarvan ik er vorige week er dagelijks zo'n 15 dronk. Ik denk er constant aan dat ik moet stoppen. Ben al blij dat met jullie fantastische ondersteunende woorden op korte tijd al fel ben gemindert en dat ik 's avonds met mijn kop niet meer in slaap val achter een boek of voor de TV...alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Voor mij is minderen geen optie. Dan ben ik de hele dag weer met drank bezig. Al was het alleen al met hoeveel en wanneer ik zal gaan drinken.

Dus voor mij vandaag helemaal geen alcohol.

Een fijne dag iedereen.

Rust geeft mij ook dat ik me niet hoef voor te nemen NOOIT meer te zullen drinken. Ik doe het echt per dag. Vandaag drink ik niet. Dat is voldoende.:rose:

Hanneke :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...