Koos62 Geplaatst 23 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 Hoi, Ik wil mij graag voorstellen. Ik ben Koos , vrouw en 51 jaar. Ik wil graag stoppen/minderen met alcohol drinken. Ik heb al heel wat pogingen gedaan en ook al een jaar niet gedronken maar toch weer begonnen. Ik ben een alcoholist als ik aan een glas begin volgen er meerdere. Gisteravond ging de knop bij mij om. Weer veel gedronken(6 glazen) in bijzijn van mijn volwassen kinderen die netjes een colaatje drinken. Ik heb er echt genoeg van en heb mij ook gelijk aangemeld voor de internet behandeling van alcoholde baas. Hoop dat ik samen met hun mijn alcohol gebruik kan minderen of stoppen. Ik heb alles op dit forum al gelezen en heb er al veel steun aan gehad. Groetjes Koos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 Hallo Koos, welkom hier. Je leest al een poos mee, dus je weet hoe het gaat hier. Ook ik deed ooit die training en werd me zo bewust van mijn drinkgedrag, de gevolgen en het gebrek aan meerwaarde van drinken voor mij, dat ik steeds meer voelde dat niet drinken juist een meerwaarde heeft voor me. Zo blij dat ik niet meer hoef, dat ik ook geen trek heb of craving zelfs. Voor mij is het dus een makkie vergeleken met velen hier, maar ook ik blijf komen om me bewust te houden van waar ik kom, en waar ik heen wil. En ga. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 23 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 Hai die Koos . Namens mij ook welkom . Als ik u was zou ik niet voor " minderen" gaan , maar voor " totaal stoppen" Je schrijft zelf al als ik 1 glas neem , volgen er meer . Tsja dat euvel heb ik ook , en eigenlijk iedereen hier Velen die minderen gaan ongewild toch gewoon door , dat is nu eenmaal het kenmerk de eigenschap van het alcoholisme . Ik ben ca. 4 'a 5 maanden geheel gestopt , en heb nog meer back up als alleen dit forum . Mij gaat het net als Jane vrij makkelijk af , zo ben ik net 2 weken op vacantie geweest naar de alcoholcolonie Polen . Je zou zeggen dat moet dan mis gaan , hahahha mooi niet dus geen drup ook daar niet . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Koos62 Geplaatst 23 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 Wat je schrijft klinkt mij als muziek in de oren. Als ik mij meer bewust ben van mijn drink gedrag en niet meer hoef te drinken zou ik al heel gelukkig zijn. Ik ben benieuwd naar de internet training, heb nu alleen nog maar een bevestiging gekregen. Wacht af wat ze voor mij kunnen betekenen en ondertussen geen alcohol aanraken. Ik vind dat het moeilijkst in het weekend. Heb vrijdag een bruiloft en de taxi is al besproken ook omdat mijn partner ook veel drinkt.Moet nu voor mijzelf gaan uitmaken dat ik niet wil drinken. Dat vind ik moeilijk vooral omdat ik ook niet aaniedereen wil vertellen dat ik geen alcohol wil drinken, een alcoholist ben. Groetjes Koos en bedankt voor jullie berichtjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 nou koos, ik wist het wel ik zou dan de BOB zijn de taxi afbellen en van dat geld lekker een dagje naar een wellness centrum als beloning. Je hoeft niets uit te leggen, maar gaat orecies vanaf de andere kant denken; dus niet van: ik neem mijn verantwoording voor als ik teveel drink en neem een taxi (het geeft je meteen die stiekum gewenste vrijbrief om lekker mee door te moge zakken) maar: ik ben niet voor niets op adb terecht gekomen, laat ik eens een flitsende adb start maken dit weekend en mezelf dus dubbel belonen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ztiertje Geplaatst 23 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 Koos dit forum is geen internettraining hoor , ik raad je aan support te zoeken bij de locale AA of iets dergelijks . En die b.v. 1 of meerdere malen per week te bezoeken . Want idd. jij moet wel heeeeeeeeeeeeel sterk in je schoenen staan om er door te komen , met je partner die ook nogal stevig drinkt . Het belangrijkst is je zelf dicipline , en wilskracht . Ik b.v. heb afspraken met mijzelf gemaakt , en gezegd tegen mij zelf ; afgelopen nu geen alcohol meer , nooit niet meer . Ook ik heb jarenlang minderen geprobeerd , maar dat is gewoon je eigen voorliegen . Alcoholistenstreek no 1 word die ook wel genoemd . Ik heb een heel mooi kaartje ontworpen , zie ; http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ISEBWGGA.jpg Deze uitgeprint , en deze draag ik ook bij me ( meerdere zelfs ) Gaat iemand aan je hoofd zaniken dat je saai ben , en toch moet drinken overhandig ik die persoon het kaartje . Krijg ik zelf toch trek ( is nog niet gebeurd hoor ) dan pak ik ook dat zelfde kaartje , en zeg dan tegen mijzelf " jongen NEE geen discussie , ook niet met jezelf !!!!" Idd. ga discussies uit de weg , wat je anderen wel vertellen wil is geheel aan jou . Echter je eigen schamen voor alcoholisme ???? Uhhh waarom eigenlijk Koos ? Alcoholisme is een ziekte net als MS , Dementie , Kanker etc. Zou je als je MS kreeg het ook niet zeggen naar anderen toe ? Het erkennen dat je alcoholist bent is de eerste stap naar herstel hoor , maar dit is dus helemaal aan jou zelf . Meegaan naar feestjes oewwww , ik doe het wel maar zodra de eerste begint te brallen , of anderszins vervelend word ben ik meestal weg . Of ik ga bij de frisdrankdrinkers zitten etc. Koos sterkte , en uhhhh volhouden he ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 23 oktober 2013 Hallo Koos, Ook van mij welkom hier. Ik heb ook de internettraining gedaan van Tactive en heb daar veel aan gehad. Je leert je valkuilen te herkennen, alternatieven te bedenken e.d. Tot die tijd zou je alvast een alcoholschrift bij kunnen gaan houden: wat drink je, wanneer, waarom, met wie was je (als je niet drinkt, maar in een bepaalde situatie trek hebt, dan hetzelfde invullen). Sommige mensen gaan voor totale eerlijkheid, maar in mijn situatie was dat erg ongemakkelijk. Ik heb gezegd dat ik niet meer mocht drinken, vanwege de medicijnen die ik gebruik. Het ergste is, dat ik die medicijnen al veel langer gebruikte, maar er tóch bij dronk, maar dat hoeven die anderen niet te weten. Het is mogelijk om zelf niet te drinken, wanneer je partner wel drinkt. Mijn man drinkt ook, met mate. Dat betekent dat er open flessen zijn en soms een ingeschonken glas op de tafel staat, terwijl hij niet in de kamer is. Je moet wel heel stevig in je schoenen staan. Mijn man zei dat hij geen probleem heeft met maat houden, dus dat hij wel wat wil blijven drinken. Er zijn mensen die het geminderd zijn goed kunnen volhouden. Zoals je in mijn onderschrift kunt zien, heb ik het ook een tijd gedaan. Mijn trigger is chronische pijn en ik merkte dat ik, als ik in het weekend veel pijn had (als ik van mezelf wel wat mocht drinken), na mijn eerste glas genomen te hebben, moeilijker kon stoppen. In de dagen dat ik niet dronk, ging ik gewoon netjes naar bed met mijn medicijnen als ik me zo voelde. Uiteindelijk kostte het meer moeite om me aan het matig drinken te houden, dan om helemaal gestopt te zijn. Daarvan is het voordeel dat de drank langzamerhand uit je systeem gaat. Ik wens je veel succes, vooral komend weekend. Heb je al gelezen op de dagdraad, bij ditjes en datjes? Daar zit onze virtuele huiskamer. We hebben daar ook een dagpact. Als je je naam daarop zet, beloof je jezelf en de andere dagpacters, dat je vandaag níet zult drinken. 's Avonds vertel je dan hoe het gegaan is. Mij helpt dat enorm, want het is mijn eer te na dat ik 's avonds moet gaan vertellen dat ik het niet gered heb! Je moet natuurlijk wel eerlijk zijn hierin. Hoe je het ook aanpakt, het is een kwestie van volhouden. Het is een rotgewoonte die je moet afleren. Hou ons op de hoogte! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 24 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2013 Hoi Koos, Welkom hier. Ja he wat is dat nou een taxi bestellen zodat.... Ik sluit me bij Jane aan. Wees de BOB en ga van het uitgespaarde geld iets fijns doen. Maar ja, eigenlijk ben ik niet zo van het adviezen geven. Maar het is zo zonde van je goede voornemens he. Een partner die drinkt heb ik geen last van. Ik woon alleen. Maar de supermarkt is wel heel dichtbij als ik drank wil. En begin ik eenmaal dan moet het gekochte ook op. Voor mij is de enige remedie: helemaal stoppen. Ik gebruik daarvoor nu nog Refusal. Dan kun je echt niet drinken en is voor dit moment wel even rustig. Geen discussies in mij kop van ; zal ik wel, zal ik niet. Daar werd ik doodziek van. Ik heb ook de internet behandeling gedaan en verder de AA. Ieder gaat zo zijn eigen weg om van de verslaving af te komen. Alcoholist blijf je altijd. Maar van je verslaving kun je afkomen. Alle goeds en veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden