Spring naar bijdragen

dinsdag 1 mei


Aanbevolen berichten

@ Nien: fijn om te horen dat je je herpakt hebt en vooral dat je al zolang goed gaat! :sun:

@ Toine: jij bent de laatste tijd van de zonnetjes. Niks mis mee, maar ik was benieuwd hoe het gegaan is. Je weet dat ik ook een minderaar ben, en daarom vroeg ik of je je aan je eigen uitgangspunten gehouden had. Het antwoord is dus JA. Goed van je.

Bij mij gaat het wat de drank betreft ook goed. Natuurlijk zijn er de beruchte trekmomenten, maar het lukt!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Hoi beste mensen,

Raar vroeg thuis vanmiddag.

Gisterenmiddag gewerkt, vandaar.

Rusteloos

Vervelend,onbevredigend gevoel.

Nog steeds op zoek naar stageadres.

Wordt van het kastje naar de muur gestuurd

En dan is de muur weer niet bereikbaar.

Zou bijna de moed opgeven.

Nou ja, eens komt er wat op mijn pad (hoop ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Nien
Hi Lytse,
Ik had me gister vergeten uit te loggen, vandaar geen reactie.
Ik hoop dat het goed met je gaat. Binnenkort zeker weer even mailen!
Heb na 8,5 maand droog 1 avond een uitglijder gehad, maar gelukkig heb ik het bij 1 avond kunnen .
We gaan gestaag weer verder :-)
Liefs Nienquote>



meis...zie je helemaal over het hoofd...sorry..
zet um op he?..je kan het..dat heb je al bewezen!!
je gaat zo goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Rapilos dat herken ik heel erg. Je schuldig voelen omdat je niets "nuttigs"hebt gedaan en dan gaan zuipen.

Ik ben oa door het drinken al in 86 in de WAO terecht gekomen. Toen voelde ik me helemaal een mislukkeling. Een vicieuze cirkel. Een mislukkeling omdat je drinkt en drinken omdat je je een mislukkeling voelt. Zie er maar eens uit te komen. En nog heb ik heel vaak een gevoel van zinloosheid. Ik ben 63. Gaan werken zit er niet meer in. Ik lummel heel wat af. Hoewel ik probeer iets nuttigs te doen door goede dingen te lezen. Verder is het koken en mijn huisje op orde houden. Maar ik woon alleen. Dus doe alles voor mezelf. Ook niet erg bevredigend. Vaste afspraken voor vrijwilligerswerk of in het klooster kan ik niet. Ik krijg het altijd heel erg benauwd als ik iets MOET. Ik weet zo langzamerhand dat ik me niet moet vastleggen want dan haak ik helemaal af.

NU heb ik net een oude invalide buurman gekregen. Misschien kan ik voor hem iets betekenen zonder dat ik me vastleg. Ik heb net gisteren kennisgemaakt. Wie weet.

Hanneke :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg ook altijd de kriebels als ik iets MOET en ik MOET nu als de wiederweerga met het eten aan de slag en ik moet de wasmachine aanzetten.

Dan voel ik me wel beter.

Toch wil ik even reageren op jou, Hanneke.

Volgens mij is het niet goed zoals jij de dingen beschrijft.

Ik weet natuurlijk niet hoe het wel moet en ik ben ook geen proffessional maar zo word je nooit gelukkig. Jij stelt je constant in dienst van anderen en nooit probeer je het jezelf naar de zin te maken.

Het gaat er naar mijn mening om dat je in de eerste plaats met je zelf in het reine komt en van jezelf leert te houden. Dat is een lange weg en daar ben ik ook mee bezig.

Naar mijn idee zoek jij steeds bevestiging van anderen of complimenten of wat dan ook.

En dat krijg je toch niet.

Pas als je een middag of een avond voor jezelf bezig geweest bent tot voller tevredenheid, dan ben je stapjes vooruit aan het maken.

Het is moeilijk, ik weet er alles van.

Ik ben ook uur voor uur, dag voor dag bezig om het met mezelf leuk te hebben. Pas daarna heb ik energie voor anderen.

Bevestiging hoef ik alleen maar van mezelf.

Succes, liefs Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Emmaroos, ik geloof niet dat ik op complimentjes zit te wachten of zo. Die tijd heb ik wel gehad. Maar ken jij het dag in dag uit alleen maar, of bijna alleen maar voor en met jezelf bezig te zijn? Heel onbevredigend.

Hanneke :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke en Emma,

Grappig, dat jullie mijn gevoelens herkennen.

Voel me altijd rot, als de dingen onzeker zijn.

Wil altijd iets hebben om naar toe te leven.

En als ik dat eenmaal bereikt heb, ben ik in het begin in de gloria en na verloop van tijd, moet ik dan weer uitkijken, niet weer in een sleur te komen.

Dan is de nieuwe uitdaging soms al gauw weer weg.

Nou drink ik niet meer, maar phoe, het is belachelijk, die trek blijft.

Rare wezens zijn wij.

Vooral ook voor jou Hanneke, kan ik me heel goed voorstellen hoe dat bij jou gewerkt hebt toen je in de WAO terecht kwam.

Ben je nu helemaal gestopt met drinken?

Zou, fijn zijn, als je wat nuttigs kan doen voor je buurman.

Kan ook een fijn, voldaan gevoel geven als je iets voor een ander kan betekenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Hanneke,

Ik zie dat jij me verkeerd begrijpt en ik snap jou echt heel goed hoor.

Ondanks dat ik getrouwd ben, snap ik jou heel goed en ik ben een lange periode ook helamaal alleen maar op mezelf aangewezen geweest dus ja, ik weet wat het is.

Moeilijk en ik wens je echt veel sterkte en hoop dat je goede hulpverleners hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...