Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 juni 2012


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 235
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bor, misschien valt het dan juist wel mee als je geen zin hebt

en wie weet kun je op tijd weg als je er genoeg van hebt?

Succes vanavond, niet qua drank want dat ga je vanavond wel redden

tenslotte ben jij sterker hè ;)

maar meer succes om een 'geen zin in' avond door te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag allemaal,

Ik kom ook weer even langs, weer even mijn hart luchten.

Ik heb 2 verslavingen; Alcohol en benzo's.

Nu ben ik van de alcohol af, maar stik van de trek, ik zit me de hele dag te verbijten om niet naar de supermarkt te krukken om 1 sixpack te halen.

Dus koop ik maar weer benzo's om me rustiger te voelen, ik sta diep in de schulden.

Ik ben zo gespannen, dat ik zelfs de tv niet kan verdragen. Ik zit de hele dag te wachten tot mijn man thuis komt.

Gelukkig krijg ik wel veel bezoek van mijn lieve vrienden.

Verder zit ik met een blaasontsteking die niet weg wil. Ik heb al 3 kuren gehad. Zou dat een relatie hebben met het stoppen met alcohol? Toen kreeg ik door al dat bier zat vocht binnen. Ik drink nu wel veel water en cranberrysap, maar het helpt niets, eerst dronk ik alleen maar cola. (Na het stoppen).

Nu heb ik diazepam op en word wat rustiger, maar ik kan niet bezig blijven.

:(

Liefs, Liesje

PS Sorry dat ik niet bijgelezen heb, daar ben ik ook te gespannen voor. Iedereen veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire
Nou Lenie, ik zou het flikken hoor
ik hou wel van dit soort dingen :D
en nu douchennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
echt....liters en liters water gaan zo over me heen
en heeeeeel veel zeep!!
quote>



ik ook..:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag RunningLiesje, dat is al heel wat je hart hierkomen luchten, hoor.

Heel fijn! Ik heb hier ook het forum gebruikt om zelf te praten, zonder ik de rust had om te lezen wat anderen schrijven. Maar dat begint langzaamaan te veranderen.

Het lijkt of je jezelf schuldig voelt over je toestand. Misschien vergis ik me.

Maar ik lees toch dat je actie onderneemt in de goede richting. Dat is toch maar alleen positief! Sterkte hoor. Betreft je blaasontsteking, misschien eens een andere dokter raadplegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Running Liesje,

Goed dat je je hart hier komt luchten hoor en vervelend dat je je zo gespannen voelt.

Het is natuurlijk ook nogal wat om te stoppen met een gewoonte waar je jarenlang mee bezig was.

Dat kost veel tijd en inspanning en de ene dag zal het beter gaan als de andere dag.

Je lichaam weet op dit moment ook niet wat hem overkomt want het was zo gewend om alcohol te krijgen en nu opeens niets meer.

Dat geeft natuurlijk veel lichamelijke reacties.

Ons lichaam is erop ingesteld om bij byzonderheden op ons zwakke plek te gaan zitten.

Het schijnt bij jou nu je blaas te zijn en die is nu aan de beurt zeg maar.

Je hebt al 3 kuren gehad en het wil niet over gaan, dat is wel lastig maar het is wel zaak om de kuur helemaal af te maken en er ook goede dingen bij te gaan drinken.

Cola en koffie zijn niet de beste opties want die onttrekken juist vocht aan je lichaam maar sinaasappelsap, water, thee enz. zijn dan wel weer goed.

Een andere huisarts nemen is geen goed idee want de nieuwe huisarts zal natuurlijk ook een blaasontsteking constateren.

Wel is het een goed idee om je eigen huisarts op de hoogte te houden van het niet overgaan van de blaasontsteking. Voor je het weet zit het namelijk in je nieren en heb je nog een groter probleem.

Dat wil je niet natuurlijk.

Wat de Benzo's betreft, misschien kan je dat ook proberen af te bouwen want deze verslaving is ook heel heftig hoor. Je kunt dan niks meer op eigen kracht en dat lijkt me niet de bedoeling, toch?

Het zou fijn zijn als je daar wat hu;lp bij kreeg want alleen is het allemaal een zware opgave.

Veel succes hoor en blijf je hart hier luchten he??

Liefs Emma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel :heart: !

@Emma: Ik heb alle kuren afgemaakt en geen resultaat. De HA weet ervan en ik moet maandag weer urine inleveren. Cola is mijn surrogaat alcohol (met de benzo's), dus ik laat het niet helemaal staan, maar ben wel flink geminderd. Mijn buik zit al vol met al die liters water :D

Bedankt dat ik hier mag schrijven en Lenie: geeft niet hoor en Lavendel ook bedankt :present:

Liefs, Liesje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, wat een heftigheid Sofie, wat een een boosheid lijkt er in je te zitten.

Ik heb geen idee wat voor vervelende mailtjes je in de mailbox had zitten van iemand die al langer niet meer drinkt.

Maar als dat inderdaad onaardige en belerende mailtjes zijn geweest is dat niet leuk.

En wat de onzin berichtjes betreft en de ontbijtpraat enzo..... het zou heel stil worden hier als er alleen maar berichten zouden worden neergezet die betrekking hebben op het stoppen met drinken..

Voor veel mensen is het gewoon prettig om hier af en toe even binnen te vallen en over koetjes en kafjes te praten, daar is niets mis mee.

Maar op het moment dat jij je had gemeld als je het moeilijk had was het gesprek direkt omgebogen naar serieus Sofie.

Je doet het nu voorkomen alsof jij je niet meldde omdat het hier gezellig was... vind ik niet helemaal terecht.

Er is al zo vaak aangegeven door veel mensen dat als men het moeilijk heeft er uiteraard een luisterend oor is .. en meer dan alleen dat luisterend oor.

Dat jij een grote terugval hebt gehad is hartstikke naar voor je.

Dat jij je niet meldde... is jouw eigen keuze geweest.

Overigens zijn er de afgelopen weken meer dan genoeg serieuze gesprekken gevoerd hier.

Jammer dat je je zo verbolgen opstelt Sofie.

Fijn dat het nu weer goed met je gaat.

Dat je nuchter bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry luitjes dat ik er zo in knal nu...

Kwam even bijlezen, zag de verwikkelingen rondom de zoon van Lenie... en wilde net even zeggen dat zij nu ook lekker een paar dagen vakantie heeft ;)

En stuitte aan het eind op het berichtje van Sofie...

Zie trouwens ook dat ze al weer uitgelogd is.

Geeft niet, ik twijfel er niet aan dat ze alsnog onze berichten leest.

En buiten het feit dat ik haar blijvende nuchterheid toewens wens ik haar ook een zonnige blik op de wereld toe :rose:

En dat meen ik echt.

En nu..... ga ik koken.... tis nog steeds aspergetijd luitjes... dus smullen weer vandaag...

Ik kom vanavond nog wel even langs..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...