Rickert Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 He Sha... nee helaas:-( vandaar dat ik ook even niets op het forum schreef. Vandaag mezelf weer bij elkaar rapen en ga ik er weer voor. En net wat Em zegt, voel het maar gewoon! Werkt veel beter en je verwerkt dingen ook sneller.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Hoi Rick, wat jammer dat je niet op het forum komt dan, al deed ik dat zelf ook niet gauw hoor. maar je gaat er weer voor he? Goed van je, en als we helpen kunnen, graag hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Maar Wijfie, waarom hoor je er nu niet bij dan? Vinden zij dat of denk jij dat? Je hoort er toch niet alleen maar bij als je drinkt? Voor jou voelt dat misschien zo omdat het oude zeer dan niet meer door jou gevoeld wordt. Het oude zeer van uitgesloten worden en aan de kant staan. Maar je laat je nu toch niet meer aan de kant zetten? Die tijd heb je nu toch gehad en ben je nu toch te goed voor? Meid wat heb ik zelf ook veel oud zeer en wat reageer ik nog vaak op een verkeerde manier op situaties. Als iemand me triggert door een opmerking te plaatsen die ik vroeger van mijn moeder hoorde, vergeet ik dat deze persoon niet mijn moeder is, maar iemand in het hier en nu en ontplof ik bij zijn of haar opmerking, niet goed want zo was het helemaal niet bedoeld maar toch!!! net zoals mijn moeder me niet meer kan misbruiken of pakken, zo hoef jij niet meer in dat hoekje te staan. Die tijd is voorbij, Wijfie en daar heb je geen drank voor nodig om uit dat hoekje te komen en mee te doen met de groep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Goed om jullie verhalen te lezen. Ook ik kom uit zo een familie. Ondertussen is de helft al overleden, ja allen door ziekten als gevolg van het drinken: nierfalen, hartaderbreuk, kankers, hersenletsels..... Wat mij hier ook opvalt, misschien omdat ik dat herken, dat er vele vrouwen toch wel stiekem drinken en stiekem hun probleem proberen op te lossen. Als ik me wat sterker voel, wil ik daar een apart draadje over maken. Het is bijna als gesluierd rondlopen, het taboe van vrouwen en drinken...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 oei mooie posting ER,diep! Dankjewel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 ik wil iedereen nog even bedanken voor de leuke felicitaties van gisteren:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Graag gedaan, Gabs. Wat mooi he, dat hier mooie overdenkingen geschreven worden. Ik heb er echt zoveel aan. Wijfie, nee, dat kunnen ze ook inderdaad niet weten, ik loop er ook niet mee te koop maar dan nog. En je moeder is voor je opgekomen, heel lief natuurlijk maar zo heb jij nooit geleerd om voor je zelf op te komen. Daarvoor is het nu nog niet te laat, er zijn assertiviteitstrainingen en andere trainingen, kijk maar eens en bedenk ondertussen dat je lieve moeder veel van je hield, ook mooi toch?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Hee Lavendel, Wat wil je daar dan mee zeggen? Dat het geaccepteerd wordt dat vrouwen ook drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Wijffie vanwege dit soort dingen dus, ga ik de 4e stap doen van het AA programma! AA denkt dat je een betere kans hebt op nuchter Leven als je de 12 stappen volgt, en daar hebben ze wel een punt (denk ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Guus kom naar huus want de koei'n moet'n drink'n. Die zanger daarvan is dood, hoorden jullie dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Nee Emmaroos, wat ik wil onderzoeken waarom vrouwen dit stiekem doen. Het lijkt erop dat wij geen recht hebben om zwak te zijn of zo....Het is ook een plaatje dat niet mooi is en getolereerd wordt: een dronken vrouw. Dronken mannen zijn meer aanvaard in het wereldbeeld. Door dit taboe is het ook moeilijker voor vrouwen om hulp te vragen, dacht ik zo, niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Ja, daar heb je zeker gelijk in, Lavendel. Door stiekum te drinken, ik deed dat trouwens ook, weet niemand van je probleem en je schaamt je te pletter om dat naar buiten te brengen. Je komt immers over als een stabiele vrouw en als je je probleem naar buiten brengt dan wordt je al gauw voor minder, zelfs labiele vrouw aangezien. Wie wil dat nou, niemand toch??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Heel vroeger was het ook een negatief beeld dat vrouwen rookten. Dat kon toch echt niet, dat leek voor geen meter. Dat is nu al lang geaccepteerd en mensen kijken er niet raar van op. Nu is dat taboe nog op vrouwen die dronken zijn, of zwaar drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 wijfie je had toch het besluit genomen om definitief te stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Zo, ik heb even koffie pauze meubel is uit elkaar...met heeel veel pijn en moeite wat agressie erbij gebruikt en voila even bijlezen koekje erbij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 lekkere bosche bol sha...jammie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 hahaha nee Snoep dat is toch niet mijn favoriet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 En Lara moet hier zijn (mocht je het lezen) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Originally posted by: RickertHe Sha... nee helaas:-( vandaar dat ik ook even niets op het forum schreef. Vandaag mezelf weer bij elkaar rapen en ga ik er weer voor. En net wat Em zegt, voel het maar gewoon! Werkt veel beter en je verwerkt dingen ook sneller..quote> Hey Rickert,ik denk ook dat je je verdriet het beste kunt gaan voelenhet zal straks een plekje moeten gaan krijgenen ja, dat zal misschien even durenals je het blijft 'verdrinken' vraag ik me af of je ooit de werkelijkheid onder ogen komtmaar je zegt zelf al dat je je vandaag bij elkaar gaat rapenga ervoor want je kan het!het 'verdrinken' van emoties maakt het alleen maar moeilijker voor je denk ikdus vandaag dag 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lara58 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 shahire ik hoop dat ik er nu ben, bedankt hoor, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Ja hoor Oma Lara je bent er. Van harte welkom op ons forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 welkom lara:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lara58 Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Originally posted by: lara58shahire ik hoop dat ik er nu ben, bedankt hoor, quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Wijffie, volgende is goed bedoeld maar ik vraag me af of jij niet veel beter af bent met helemaal stoppen? steeds lees ik weer de conflicten met jezelf in je postings en echt minderen is maar voor heel weinig mensen weggelegd het lijntje naar de drank is zo dun ik denk dat je dan ongelooflijk stevig in je schoenen moet staan helaas val ik daar niet onder respect voor de mensen die het wel lukt en...het ook daadwerkelijk dan vol kunnen houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 11 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2012 Originally posted by: lara58 Originally posted by: lara58shahire ik hoop dat ik er nu ben, bedankt hoor, quote> quote> Ja, je bent er Lara Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden