Spring naar bijdragen

Donderdag 16 augustus


Jen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 291
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Johan W
Steunbeertje ik ben blij dat jij zo goed weet hoe het zit voor mij. Dan is er in elk geval iemand die weet hoe het zit voor mij. Ik ga maar uitloggen want ik wordt een beetje misselijk.quote>


Dan is het mijn tunnelvisie zeker, dat ik cirkeltjes zie.................
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even terugkomen op gisteravond en vanmorgen; op al jullie reacties afzonderlijk reageren, gaat me niet lukken, sorry.

- Het was een roep om aandacht, en die kreeg ik ook van Johan. Dank daarvoor. Het was ook een beetje "sorry, eigenlijk ben ik aan het drinken terwijl ik met jou praat op een ADB forum". Ik snap dat dat niet overkwam. Wat voor velen van jullie gelukkig wel duidelijk was, is dat het met afscheid nemen van mijn vader te maken had. Niet als excuus om me te bezatten, maar als een soort van proost op hem en zijn leven. Een ritueel.

- 's Morgens heb ik nooit behoefte aan alcohol. Na mijn al te korte nacht werd ik wakker met nog de smaak van alcohol in mijn mond - iets wat ik niet meer gewend ben. Dat bezorgde me kennelijk "zin" - geen craving maar gewoon zin in de smaak. Eén slokje koffie en ik was ervan af.

- Waarom ik graag wilde dat iedereen wakker werd, Soothe? Halvelings een grapje natuurlijk (ik wakker, iedereen wakker, here we are now, entertain us), maar ook een vraag om raad, die ik kreeg: de koffietip.

- Tot slot, ook al heb ik de neiging om bb te negeren (mij constant uitlachen op de baclofen-draad is niet echt "helpend"), toch nog een korte opmerking over baclofen: ik drink véél minder dan voordien met deze medicatie. Als bb alleen stoppers serieus neemt, dan is dat zijn zaak. Ik vind het wel jammer dat hij zich ten onrechte profileert als de "alwetende".

Allen bedankt voor de soms verfrissende en soms steunende reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Netjes geraden :)

Ik hou van van beethoven, zeker zijn pianoconcerti, maar ik moet toegeven dat ik te weinig ken van Beethoven om hem tot mijn favorieten te rekenen. Er zitten natuurlijk onsterfelijke passages in veel van zijn pianosonates die me nogal raken.

Nooit contact gehad met KULeuven trouwens tijdens mijn conservatoriumstudies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bezocht vandaag een oude vriend - of eerder kennis - die in opname is voor alcohol.

Hij had weinig motivatie en vroeg zich af waarom ik hem geen raad gaf. Maar over het vinden van motivatie... nee, daar heb ik geen raad over. Ik had hem kunnen zeggen "ik vind je leven zielig, wil je dat het zo blijft?" maar dat is al te cru.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is misschien cru, maar ook zinloos. Iemand zonder motivatie krijgt geen hulp met zo'n boodschappen.

Ik ken het probleem heel goed. Worstel er nog dagelijks mee.

Het beste dat zo'n mensen kan overkomen is een beetje stabiliteit en perspectief. Als de toekomst één grote leegte is kan motivatie niet gedijen.

Sorry, meer kan ik daarover niet zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...