rosa45 Geplaatst 16 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2012 Ha Haddock, ik zie je nog ingelogd staan, ik dacht dat je allang al onder je dekentje lag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 16 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2012 Originally posted by: Johan WSteunbeertje ik ben blij dat jij zo goed weet hoe het zit voor mij. Dan is er in elk geval iemand die weet hoe het zit voor mij. Ik ga maar uitloggen want ik wordt een beetje misselijk.quote> Dan is het mijn tunnelvisie zeker, dat ik cirkeltjes zie................. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 16 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2012 Hey SB, Jij ook nog laat op;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Nog even terugkomen op gisteravond en vanmorgen; op al jullie reacties afzonderlijk reageren, gaat me niet lukken, sorry. - Het was een roep om aandacht, en die kreeg ik ook van Johan. Dank daarvoor. Het was ook een beetje "sorry, eigenlijk ben ik aan het drinken terwijl ik met jou praat op een ADB forum". Ik snap dat dat niet overkwam. Wat voor velen van jullie gelukkig wel duidelijk was, is dat het met afscheid nemen van mijn vader te maken had. Niet als excuus om me te bezatten, maar als een soort van proost op hem en zijn leven. Een ritueel. - 's Morgens heb ik nooit behoefte aan alcohol. Na mijn al te korte nacht werd ik wakker met nog de smaak van alcohol in mijn mond - iets wat ik niet meer gewend ben. Dat bezorgde me kennelijk "zin" - geen craving maar gewoon zin in de smaak. Eén slokje koffie en ik was ervan af. - Waarom ik graag wilde dat iedereen wakker werd, Soothe? Halvelings een grapje natuurlijk (ik wakker, iedereen wakker, here we are now, entertain us), maar ook een vraag om raad, die ik kreeg: de koffietip. - Tot slot, ook al heb ik de neiging om bb te negeren (mij constant uitlachen op de baclofen-draad is niet echt "helpend"), toch nog een korte opmerking over baclofen: ik drink véél minder dan voordien met deze medicatie. Als bb alleen stoppers serieus neemt, dan is dat zijn zaak. Ik vind het wel jammer dat hij zich ten onrechte profileert als de "alwetende". Allen bedankt voor de soms verfrissende en soms steunende reacties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Jen, geen reden om je te verantwoorden. Ik hoop dat je mijn berichtje gelezen hebt, verklarend waarom ik het plots moest aftrappen. Had ik niet die noodoproep konden we gewoon verder praten. Liefs, Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Ja Rae, ik las je berichtje, en vond het wel gezellig gisteravond. Hopelijk liep het goed af met die oproep? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Hm ... lag uiteindelijk om 5 uur in mijn bed, om terug om 7u30 op te staan, dus het was niet mijn meest heroïsche wakkerworden Stel je het al iets beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Eigenlijk stelde ik het niet eens zo slecht gisteren. Vind ik. Een beetje emotioneel, dat wel. Maar de tijd van de door drank verwekte tranen lijkt toch voorbij. Ik ben nogal berustend in feite. En hoe gaat het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Ik stel het goed, Jen. Een van dees ga ik weer over de rooie, maar voorlopig ben ik rustig. Kunnen we weer lekker over muziek praten wat mij betreft Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Ja je hebt die Kuijken-inslag voor mij wel opgehelderd, ik stelde me iets fanatiekers voor. 'k Was vroeger getrouwd met een amateur-pianist, en we praatten daar wel eens over. Hij had nog les - musicologie - van Caeyers, ken je die? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 nee, de naam zegt me niks, welk conservatorium? Alvast niet BXL Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Musicologie KULeuven. Hij was dirigent van de beethovenacademie, en schreef ook een biografie van Beethoven. Niet echt jouw componist misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Netjes geraden Ik hou van van beethoven, zeker zijn pianoconcerti, maar ik moet toegeven dat ik te weinig ken van Beethoven om hem tot mijn favorieten te rekenen. Er zitten natuurlijk onsterfelijke passages in veel van zijn pianosonates die me nogal raken. Nooit contact gehad met KULeuven trouwens tijdens mijn conservatoriumstudies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Hoewel, hehe, nu ga je lachen. Ik vind die stukken wel moeilijk aan te horen op pianoforte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Ik bezocht vandaag een oude vriend - of eerder kennis - die in opname is voor alcohol. Hij had weinig motivatie en vroeg zich af waarom ik hem geen raad gaf. Maar over het vinden van motivatie... nee, daar heb ik geen raad over. Ik had hem kunnen zeggen "ik vind je leven zielig, wil je dat het zo blijft?" maar dat is al te cru. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Ik ga even iets afschuwelijks zeggen. Ik vond de massacratie van Von Beethoven in Clockwork Orange zeer geslaagd. We hadden dat vroeger zelfs op plaat :$ Wat studeerde je? Koninklijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 en ja, Beethoven moet op piano :-) Ik ben nogal een romanticus. 'k Deed 6 jaar piano en speelde heel graag Beethoven en Debussy maanlichtspullen :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Is misschien cru, maar ook zinloos. Iemand zonder motivatie krijgt geen hulp met zo'n boodschappen. Ik ken het probleem heel goed. Worstel er nog dagelijks mee. Het beste dat zo'n mensen kan overkomen is een beetje stabiliteit en perspectief. Als de toekomst één grote leegte is kan motivatie niet gedijen. Sorry, meer kan ik daarover niet zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Motivatie moet gedijen? Ja, zo bekeek ik het nog niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Koninklijk Conservatorium Brussel Eerst piano en theorie, daarna theorie en compositie. Geen van dees afgewerkt. Te perfectionistisch, zelfkritisch, overgetalenteerd, minderwaardig. Tja, het kan verkeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Als ik moet kiezen (voor het onbewoond eiland dus) kies ik naast de orgelimprovisaties van Jarett, Debussy. Debussy, die gaat, na Brahms diep in mijn hart. *Correctie: Debussy, die gaat, vóór Brahms diep in mijn hart* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 Ik ga wellicht voor Bach. 'k Ben nooit verder geraakt dan driestemmige Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 17 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 jamaja, je krijgt geen piano mee hé, Jen. wel een cd-speler en een CD Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 ach ja, ik was ook niet overgetalenteerd, niet eens getalenteerd, maar ik deed het wel graag. Mijn man was muzikaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 17 augustus 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 augustus 2012 hahaha, oei, ik kan niet knoeien dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden