Spring naar bijdragen

woesdag 22 augustus


kameleon

Aanbevolen berichten

Dus dit dan Johan?

ROES

1) Bedwelming 2) Dronkenschap 3) Extase 4) Euforie 5) In het wilde weg 6) In wazige toestand 7) Lichte slaap 8) Lichte bedwelming 9) Narcose 10) Opgewonden toestand 11) Ruwe koop 12) Toestand van sufheid 13) Tuimel 14) Tuimeling 15) Verdoving 16) Zwijmel

Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/ROES/1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 312
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En dat terwijl ik bij wiskunde vliegtuigjes zat te vouwen of wat anders zat te doen.

Ik denk niet dat ik nog wat in huis haal, behalve binnenkort als ik mijn verjaardag vier.

Maar dan kan ik niet drinken, dan zijn mijn 1e drie stopmaanden al ingegaan.

Nu drink ik ook niet en voor komend weekend haal ik ook niks in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lavendel,

ik ben heel lang een vrij geslaagde minderaar geweest. De reden daarvoor is o.a. dat mijn man een zeer matige drinker is en het gezellig vond om samen een glas te drinken. Een andere reden is dat ik doorgaans dronk voor het lekker; een goed glas wijn, een bijzondere whisky enz. Ik hou van koken en gebruikte madeira in de ossenstaartsoep, wodka in de kreeftensoep of jenever; wijn in mijn stoofschotels en coq au vin; drank in mijn toetjes en taarten. De drank was dus overal om me heen.

Mijn man had al visioenen van een gesloten kast met een sleutel en dan alles achter slot en grendel. Hij zag dat totaal niet zitten.

Vrijdag is hij jarig en we gaan maar 3 keer per jaar lekker uit eten in een goed restaurant, ja met daarbij een wijnarrangement, voor de chauffeur, dus per gang echt een half glas van bijpassende wijn. Doorgaans dan thuis nog een goed glas cognac.

Je begrijpt hoe het plaatje eruit zag.

Als ik de fout in ging was dat altijd op een dag dat ik veel pijn had en op een dag dat ik van mezelf mocht drinken (4 dagen niet, 3 dagen wel). Dan zag ik het niet aankomen dat ik door zou schieten. Ik verzette me ook steeds tegen wéér naar bed moeten. Soms haat ik dat rotbed. Met drank op probeerde ik het dan vol te houden tot de normale bedtijd.

Nu ik gestopt ben, viel dat in eerste instantie mijn man tegen. Het is niet "gezellig" en ja maar, dan drink ik wel en kan jij niet. Nu blijkt dat er een pak spanning van zijn schouders afgevallen is. Hij was me altijd in de gaten aan het houden. Deed ik iets stoms, dan keek hij meteen of ik soms gedronken had.

Het betekent wel dat ik dus langs de tafel loop waar een ingeschonken glas staat en dan níet een slokje nemen; een wijnrek vol en een kast met aangebroken flessen.

Nu ik de definitieve stap gezet heb en merk dat ik beter naar mijn lijf luister (wat naar bed gaan betreft e.d.) en dat mijn man een stuk ontspannener is, ben ik voldoende gemotiveerd om deze situatie aan te kunnen, tenminste, dat hoop ik met heel mijn hart.

Ja soms denk ik, zoals ik vandeweek schreef, die nieuwe wijnsoort zal ik dus nooit kunnen proeven, of zoiets dergelijks en in het begin voelde ik me dan een beetje zielig. Ik merk ook dat ik overal op t.v., in de reclame, bij mensen thuis en uit, drankl tegenkom. Het is niet anders.

Die roes was voor mij dus maar heel af en toe de reden om te drinken, voor de rest was het eerder lastig.

Ik ben het er wel helemaal mee eens dat het sociaal drinkenlangzamerhand meer wordt. Dat was al zo voordat ik een probleem met drank had. Van één glas voor het eten in het weekend, werden het er twee. Vrijdag was ook weekend. En ja, vandaag zo'n zware dag gehad dat ik wel een glaasje verdiend heb.

Enfin, je kent alle smoezen ook.

Het is dus voor iedereen anders, maar de laatste tijd voordat ik helemaal stopte heb ik vaker verzucht, dat minderen moeilijker is dan helemaal stoppen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen,

Eindelijk ben ik bijgelezen, als het niet zo heet was geweet, had het sneler gegaan. Of als er min gerschreven was

Vroeger was het nog erger, vaak meer dan 30 pagina's.

Morgen sschrijf ik wel weer serieus, moet nu naar bed, anders rol ik de trap af voor het laatste toiletbezoek.

Allen een zeer goede nachtrust toegewenst.

Travel, kijk even in je mailbox svp.

Tot morgen,

Lidia, maar dat hadden jullie vast al door;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ok Travel, je had al een antwoord gezet in de posting vlak na de mijne.

Enneu, wanneer beginnen jou 1ste drie stopmaanden?

Dank je Lytste voor je uitgebreid verhaal.

Met alle respect voor alle minderaars. Uiteraard kan ik niet alles en iedereen begrijpen.

Maar ik hoop dat ik geen minderaar word op een dag, lijkt me veel te zwaar en te tricky..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Officieel op 3 september a.s.

Dat is mijn 52e verjaardag.

Nu ben ik aan het voorwerken zeg maar en drink niet.

Het "mag" nog wel bij gelegenheid - ook al neem ik niks.

En kopen doe ik het zeker niet.

Maar na twee of drie weken krijg ik het moeilijk, en dat begint dan rond deze datum.

Dan komt het er op aan.

Dus ook voor vandaag meld ik me droog af:)

En ga nu echt naar mijn bedje.

Welterusten allemaal.

:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten Em.

Mijn wederhelft is vrijdag jarig. Wij feliciteren altijd om 24.00 uur en geven dan de verjaardagskaarten die al binnengekomen zijn en het cadeautje. 's Ochtends zijn we niet op ons best.

Morgen een gezellige dag met hem. Het grootste cadeau dat we die mannen kunnen geven is, dat we nuchter zijn!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...