kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Hee hannah, Moest even boodschappen doen, en heb heerlijk geslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Nog een een boodschap vergeten ook, kan dus nog een keer. Komt niet vaak voor hoor, hoogstens elke dag:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Klets maar raak Hannah, Het betrekt hier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Voel jij je een jarige moeder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Moet even de was binnehalen het gaat regenen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Originally posted by: Hannah1Veel korte lontjes geloof ik,ach het is ook warm.quote> 'k heb niet een kort lontje hoor, was er al...was ook stil, dus ben wat anders gaan doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Lieve Bor, Zorg goed voor jezelf, jij komt nu op de 1e plaats. Ik respecteer je zeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Snap het Hannah, je stelt je zo'n mijlpaal toch anders voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Gaan jullie het later vieren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Lief Borretje, Doe wat nu het beste is voor je. Deze vind ik voor vandaag wel van toepassing op ons forum; Wrijving brengt glans. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Goedemiddag luitjes, Zoals ik eerder al schreef: ik lees zeer regelmatig mee, ook al schrijf ik niet veel. Wat liggen sommige dingen hier gevoelig he? Is in het echte leven ook zo, toch? Ik wil met name Borretje en Spike sterkte toewensen. Voor jullie lijkt het me op dit moment wat ingewikkeld. Groetje en van Primula en voor Soothe die ook ingelogd staat zie ik een:moon: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Och ja die kaakontsteking getver, sorry was ik even vergeten, zal voor je duimen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Dat is een goede Made. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 sorry mensen, ik ben niet in een Emo - bui...ik ga uitloggen, want ik heb nu even geen toegevoegde waarden. heb er ook geen zin in. voel me goed...zie er ged uit zei zoon-lief...dus. even niet...laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 rare dag vandaag als ik iets zeg tegen iemand klinkt het verdraaid als iemand iets zegt tegen mij voel ik me gekwetst dan lees ik vandaag op het forum ook mensen die zich geraakt voelen het ligt dus niet aan mij! maar aan de stand van de sterren vandaag gelukkig is het forum de meeste dagen ondersteunend, daar hou ik me dan toch aan vast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Het is bijna Michael, Lavendel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Kameleon, en wat doet Michael misschien? Heb je wat meer info? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Originally posted by: Leniesorry mensen, ik ben niet in een Emo - bui...ik ga uitloggen, want ik heb nu even geen toegevoegde waarden.heb er ook geen zin in.voel me goed...zie er ged uit zei zoon-lief...dus.even niet...laterssssquote> sorry is niet denigrerend bedoeld....he nu alleen even geen zin in probleempjes...of suks... sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Het feest van Michaël Waarom vieren we dit feest? Het is zo'n 70 jaar geleden dat er weer een nieuwe impuls kwam om dit feest te vieren; voor de "doorsnee" Nederlander is het echter een onbekend feest. Vroeger en nu Lange tijd is de mensheid gevoed en geleid door geestelijke beelden, door godsdienst, kunst en wetenschap, die vroeger nog één geheel vormden. Je zou kunnen zeggen dat de mens vroeger is opgevoed met beelden van geestelijke realiteiten. In die tijd was het feest van Michaël een vanzelfsprekend feest. Ridder te paard Michaël die de draak bestrijdt is een voorstelling die talloze malen is uitgebeeld, vooral op Ikonen. Soms is hij afgebeeld als engel, soms ziet hij eruit als een ridder te paard. In het laaste geval wordt gesproken over St. Joris, die de draak verslaat. Georgius heete hij, en hij was een martelaar uit de 3e eeuw. De draak van Michaël vinden we terug in de openbaring van Johannes (de Apocalypse). Daar wordt gesproken over een vuurrode draak met 7 koppen, 10 horens en op elke kop een diadeem. In dat diadeem staat dan: "Toen brak er in de hemel oorlog uit". Michaël en zijn engelen moesten strijden tegen de draak. De draak streed. Hij werd neergeworpen op de aarde, waar hij als vijand van de mensen optreedt en als verleider. Toch worden er meer legenden verteld over Michaël en de draak dan er geschreven is in de Bijbel. Innerlijke bron Michaëlfeest is aan het begin van de herfst. De natuur groeit en neemt langzaam in pracht af, het verstilt en sterft af. Het wordt kil. Het hele leven kan soms ook een moment van verkilling hebben. Maar juist dan kunnen we hulp verwachten van hoger hand. Wij moeten ons niet verliezen in het uiterlijk, het is juist wanneer wij op zoek gaan naar de innerlijke bron dat wij de zullen merken dat Michaël ons kan helpen. We moeten de moeilijke dingen niet uit de weg gaan, maar juist tegemoet treden, verslaan.Ook die draak is in onszelf. Deze draak weerhoudt de mens ervan een werkelijk geestelijk wezen te zijn. Hij wil de ziel van de mens verdoffen, de geest mechaniseren en het lichaam verdierlijken. Geestelijke verbinding Michaël is géén verzinsel maar een geestelijk wezen. Hij wil dat de mens die geestelijke verbinding behoudt. Michaël dwingt niet, hij wijst slechts de weg. Hij kan dienen als inspiratiebron. Het feest van Michaël is het feest van de moed, van innerlijk wakker zijn. Alleen dan kun je werkelijk in staat zijn de gluipende macht van de draak te onderkennen én te overwinnen. Dit feest wordt gevierd op de vrijescholen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Originally posted by: Hannah1Ik geef de ruimte ff voor Bor.quote> Kan je lang wachten Hannah, Bor komt ter zijner tijd weer.Nog gefeliciteerd met je dochter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 ik log uit... nog even harder de buum pesten met harde muziek. die smeer...... is al de hele dag aan het cirkelzagen....grumpf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Daar komt harde muziek niet overheen maar succes:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Goedesmiddagss Bor, Ik begrijp heel goed dat je jezelf alles meer aantrekt en ook meer op jezelf betrekt. Dat lijkt me heel logisch en dat je een bui hebt om op te schieten ook. Het is ook niet niks wat je meemaakt. Voor mij hoef je daar in elk geval niet voor hier weg te blijven. Grmlb er maar op los. Tenzij je dat gewoon zelf niet wilt natuurlijk. Jouw keuze hè. Doe wat goed voelt. Kate, hoi ! Iedere hsp is nog niet dezelfde hsp, maar dat weet jij ook. Ik ben ook zonder drank en ja dat geeft mij ook rust en daar waar ik er ver vandaan kan blijven zodat ik dat zo kan houden, daar blijf ik vandaan. Deze situatie kon ik echter moreel niet ontwijken, en niet uit ontsnappen. Je begreep het en vervolgens stel je mij de vraag wat er dan had gebeurt zonder? Nou, dan zal ik je vertellen wat en hoe, voor zover ik dat hier op de draad kan doen zonder herkend te worden, dus een beetje symbolisch. Dan had ik stijf gestaan van de nervositeit, alsof er kortsluiting is in mijn hersenpan en was ik weggegaan met ruzie omdat mijn voelsprieten dan verschroeid waren geweest omdat ik de situatie niet meer kon handelen door overprikkeling. Dat was er dan gebeurd en dat was wat ik niet wilde. Lytse Van harte gefeliciteerd met je echtgenoot en je 3 maanden Hele fijne dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Originally posted by: rosa45Daar komt harde muziek niet overheen maar succes:)quote> wedden??...die komt zo zeuren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 24 augustus 2012 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2012 Originally posted by: Lenie Originally posted by: rosa45Daar komt harde muziek niet overheen maar succes:)quote> wedden??...die komt zo zeuren!quote> In dat geval komt niet alleen je buurman zeuren maar waarschijnlijk het hele dorp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden