Spring naar bijdragen

het glas is leeg


Leeg

Aanbevolen berichten

Hallo Leeg,

Ook van mij welkom hier. Ik ben op vakantie geweest dus ik loop met alles achter.

Wat fijn dat je man je steunt. De mijne steunt mij ook, maar het is op het nippertje goed gegaan. Door mijn drankprobleem voelde hij zich zo waardeloos en had totaal geen vertrouwen meer, na alle verbroken beloften e.d.

Het proces van vertrouwen opbouwen gaat langzaam (het komt te voet en gaat te paard!).

Het is goed dat je veel met je man praat. Ik hield hem teveel op afstand en worstelde alleen. Hij had dus geen idee hoe ik mijn best deed en waar mijn valkuilen zaten. Ik heb trouwens de internettraining van Tactive gedaan en daar heb ik veel aan gehad.

Succes en veel doorzettingsvermogen toegewenst!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Proficiat dat je 'uberhaubt' nog kan werken met 2 flessen wijn per dag. Infeite ging het hier ook beter met een joint a day, maarja dat is niet aanvaard dus daarmee gestopt ook zo vandaag op morgen. En idd ook vervangen. In het begin was het goedkoper ook een flesje bier , werden er helaas al snel 4 6 8... en geen 33cl maar 50cl.. Of rode wijn PER FLES (kocht er altijd 2, niet dat ze langer meegingen)...

Ik voel dat het me lukt, "want drank maakt meer kapot dan je lief is !", en denk dat ik ook minder zal roken hierdoor (sigaretten/roltabak).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Leeg
Grappig dat je dat zegt, ik zei dat eerder vandaag ook tegen mijn man. Dat euforie een valkuil kan vormen en dat ik daar op moet letten.
Ik probeer alles gewoon te relativeren en ook niet té veel na te denken.
Inmiddels is het weer middag en ik kan me goed bezig houden met mijn werk (deze site laat ik wel bewust open staan op mijn laptop), daar trek ik me aan op.
Ik voel me goed, zo veel beter al dan een week geleden.
Schaam me wel enorm, da's een oud gevoel. Daar moet ik iets mee doen, maar nu ga ik dar nog niet aan.
Eerst maar eens vandaag weer :)quote>



En terug hervallen blijkbaar geen updates meer ?

Ken je het spreekwoord : HOE ZWAK IS HET VLEES ?

"De geest is gewillig, maar het vlees is zwak" (Bijbelse uitdrukking)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij het gevoel van Leeg voelen vaak een aanleiding om dat eerste glas te pakken. Om het te verzachten, te verdoezelen. Ik merk dat mijn zwakke momenten zitten in dat soort emoties.

Ik heb diep respect dat je toch het initiatief hebt genomen om er iets aan te willen gaan doen Leeg. Juist in een wereld waar uiterlijke schijn als waarheid wordt aangezien vereist het extra veel lef om vanuit een stuk zelfkennis en zelfbewustzijn een stap de andere richting op te zetten. Dat zie je misschien anders, maar zo zie ik het echt. Hulde.

Hoe is het nu? We zijn nu 3 weken verder ofzo.

Blijf moed houden, vertrouw op je initiatief van 3 wkn geleden en hou vol.

Groet,

Twijfelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Geen mens is ooit als mens mislukt zolang hij strijd en vecht. Niet tegen de alcohol. Dat verlies je. Maar gewoon om mens te zijn.

Om werkelijk mens te zijn betekent voor mij niet drinken. Betekent dat ik weer opsta als ik val en niet de moed opgeef.

Vechten tegen de alcohol betekende voor mij dat ik me teveel focuste op het negatieve. Ik vecht voor een menswaardiger bestaan. Iets te betekenen voor anderen. Dat hoeven helemaal geen grote dingen te zijn. Of iets goeds lezen. Of een mooie film zien of een lekkere kop koffie zetten.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...