Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Vonnn al op de markt geweest, goed hoor :-) Ach als krantewijkkie niet bevalt dan laat je het Vonnn toch doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Snoeperd zou dat toch nie lezen, haar strategie overnemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 En als Vonnn dat door heeft dan neemt zij vaker de tijd om een goed bakkie eke ochtend te zetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Ja, gekke Henkie, ik ga geen krantenwijk doen... hooguit die die ik tegenkom als ik mijn ochtendrondje doe... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 En ben nog niet op de markt geweest, verder dan de tuin ben ik vanmorgen nog niet gekomen. Die bloemen waren nog van gisteren, maar das minder erg dan vis van gisteren toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 moggeuh Vonnn, Nou mijn vakantie baantje ook weer over AR terug en die heeft ut ook nog naar z'n zin gehad, dus das mooi Tine ook weer mooi tijd droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Morgu Diesel, ik vond trouwens dat je het prima deed hoor met dat dagpact, was eerst even een raar gezicht, maar later stond het er alsof je nooit anders had gedaan, complimenten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 yah naast bier van gister is er denk nix zo erg als vis van gister ja as jij van gister geworden zou zijn , dat zou 't ergs zijn hoor pff krantewijkkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 dank dank Nou nog 1 x , kan AR ook gerust uitslapen, want was laat dus pas thuis. DAGPACT ; Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Trouwens hij had alles schoongemaakt ofzo, behalve de douche Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Woehaaaaa, klopt, ik spoor voor geen meter, maar ben niet van gisteren hoor Diesel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 had tie misschien toch 10 dagen weggestuurd moeten worden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Maar gister wel, toen hete het alleen vandaag, tjah dat zijn toch van die dingen en uitdrukkingen he. Zo zat ik vanochtend te denken waar komt die uitdrukking toch vandaan, moe ik es opzoeken: "Je kan me de bout haggelen" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Das ook een mooie ja, ga ik ook eens opzoeken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Hihi, hij is leuk..... Bout is een Bargoens woord voor 'uitwerpselen, poep' en hachelen is Bargoens voor 'eten'. Het Bargoens was de geheimtaal van dieven, landlopers en rondtrekkende handelaren; het bevat veel Jiddische en daardoor ook Hebreeuwse elementen. Zo gaat het Jiddische achelen ('eten') terug op het Hebreeuwse 'akhal ('eten'). Bout had in het Bargoens verschillende betekenissen, waaronder dus 'poep'. Volgens het Bargoens Woordenboek (1974) is deze betekenis voortgekomen uit de associatie met 'iets ronds/kogelachtigs' (vergelijkbaar met de vorm van de bout die in de bouw wordt gebruikt). 'Je kunt me de bout hachelen' betekent dus letterlijk: 'je kunt m'n poep opeten'. Het is niet verwonderlijk dat F.A. Stoett het een "verwensching" noemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Mooi Vonne, ik zal maar niet zeggen wat voor uitdrukking ze tegenwoordig gebruiken:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Tjah he , wat zal Snoepie ons missen als ze nu wakker ligt te zijn he pff ik ga maar snel wat nuttigs doen, moet echt opzoek naar een zitmaaier, dit zo maaien trekt me rug en nek eg nie meer en grasveld wor ook telkens groter, we winnen terrein op onkruid, samen met vele wilde planten dus dan die blij, alleen de zuring , klis en brandnetels enzo ff nie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Ik leer wel bij op de vroege ochtend, ben bezig een stukje samen te vatten over de prehistorie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 ja dat van die bouten was duidelijk, bouten = poepen. maar rest wist ik ook weer nie. ja ze zeggen dan dat er wel veel jiddish in t bargoens zit, maar bij elk spreekwoord of uitdrukking zit ut wel , ja ja vrij veel = altijd, als ze dat ontkennen , kenne ze me de bout hachelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Originally posted by: kameleonMooi Vonne, ik zal maar niet zeggen wat voor uitdrukking ze tegenwoordig gebruiken:huh:quote> Hihi Kameleon, ik ben niet van gisteren hoor,... had het niet iets te maken kussen en .... :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 de oorsprong van bouten, dus nie zoveel verandrrd hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 En reken maar dat Snoep ons mist Diesel. Moet ze echt zelf haar badkamer schoonmaken en zelf koffie zetten en noem maar op. Heerlijk moet het zijn zo te wonen als jij doet man, so nice..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Uhm, maar die prehistorie was allang afgelopen toen de mensheid die bout en dat haghelen ging uitvinden hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Nee vonne kussen is veranderd in likken:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 1 september 2012 Rapport Share Geplaatst 1 september 2012 Is een samenvatting voor mijn dochter haha, zal haar maar niet wijzer maken met bout en haghelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden