Spring naar bijdragen

20 september 2012


Teveel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 386
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Die mummelt dus maar wat, die Mr Bean.

We zijn vandaag begonnen een trein te knutselen. Want het is bij de

knutselclub. Gingen zij zagen, wat ik had afgetekend. En ik het hout

vasthouden. Maar ik heb mijn vingers nog.

Ik dacht dat het recht had afgetekend maar het is toch een beetje

krom geworden, en nou zit er ook een pietje precies bij en die

houdt langs elk stukje de haakse hoek en zegt dat de zager niet

kan zagen.

Dan moet jij ook maar eens zagen. Werd natuurlijk niet veel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik vind het net leuk worden, vorige week was "too much"

Maar moest ook allemaal dingen ad hoc regelen met mensen die

ik helemaal net ken en die ik alleen maar over de telefoon sprak, en

mee e-mailde.

Maar ze zijn nog niet van me af hoor. Ik ga weer wat rekenklusjes

doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het afgeschreven hout hebben we in de prullenbak gegooid. Vergeet niet

dat het debielen zijn. Verstandelijk beperkten officieel. Maar voor hun zijn

juist de leiding thuis op hun achterhoofd gevallen. En nu ik ook dus want ik

teken het hout af in plaats van af te schrijven en dat hebben ze natuurlijk

zo door.

(De ergste term die de beleidsmakers ooit bedacht hebben voor debielen

is "mensen met mogelijkheden"). Dat is wel een erg brede definitie, daar

vallen wij ook onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom maar weer eens ongelezen binnenvallen, net toen ik vanmiddag hier was, kwam mijn vriendin, leuk, maar zo ontbeet ik pas om 17.30uur en moest om 6 uur weg.

Bij de supermarkt ging het prima, vaker met dat bijltje gehakt, idd.

De vergadering was de redactie, 3 mannen die ik al lang ken en plotseling hoorde ik me zo zeggen, dat als het op zo en zo'n manier verder ging, dat ik dan niet kon doorgaan: want dat geeft mestress en stress is heel slecht voor mij want dan ga ik n.l. zuipen en dat wil ik niet.

Ze keken me een beetje wazig aan en knikten toen. Mss kwam het op 2 niet geheel vreemd over, want ik heb wel eens vaker een hint gegeven.

In ieder geval verwacht ik dat er meer begrip zal zijn voor wat voor rol ik in dit geneuren heb en waarom ik het wil zoals ik wil.

Nou ja, zoiets.

Ik schrijf dit omdat de steeds terugkerende discussie over geheim houden of niet, hierdoor mss van een andere kant belicht wordt.

Als je bijv. suikerziekte hebt, kun je dat melden en dan wordt er rekening met je gehouden, dus waarom niet met drankproblemen? Kies je ook niet echt voor.

En beste mensen, de wereld stort niet in als je ervoor uitkomt, eerder zal men je steunen.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het bij mij ook vele jaren heeft geduurd voor ik dit kon. Maar nog niemand heeft mij hierom veroordeeld, hoogstens kan men niet begrijpen waarom je gewoon niet of weinig drinkt.

Aangezien er zo'n miljoen mensen is met dit probleem, zou het m.i. goed zijn als het eens uit de taboesfeer wordt gehaald en dat kan als we zelf de stap naar meer openheid kunnen en durven nemen.

Als je stopt met roken, krijg je schouderklopjes en aanmoediging, moet je eens zeggen dat je probeert met drinken te minderen of stoppen. Dan is de reactie anders.

O ja, ik logde in om me droog af te melden.

Dag 5, hoop dat de vervelende hoofdpijn mo. minder is. Met de verkoudheid gaat het al veel beter.

Welterusten voor degenen die nog niet slapen.

Ik ga nu deze dag maar eens lezen, kreeg de indruk dat het een interessante was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem met het woord "debiel" is natuurlijk dat het ook als scheldwoord wordt gebezigd.

In Vlaanderen is er nu een discussie aan de gang of het woord "allochtoon" nog gebruikt mag worden. Nu heb ik dat woord nog nooit in een vulgaire scheldpartij gebruikt weten worden. Dan kan je beter het woord "Hollander" verbieden, als ik heel eerlijk moet zijn.

Krijgt van de weeromstuit goesting voor een negerinnentet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, fijn je 5e droge dag :present:

om even op je stukje te reageren

mijn ervaringen zijn juist heel goed bij het vertellen van stoppen met alcohol

zowel collega's, vrienden, buren en familie prijzen het alleen maar

ik heb vaak genoeg om me heen gehoord dat iemand zei 'ik moet eigenlijk ook minder drinken'

niet dat ze er verder iets mee deden maar dat is niet mijn pakkie aan

dus ja, ik heb bij deze wel schouderklopjes en complimenten gehad

en nog steeds overigens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: lidia
De vergadering was de redactie, 3 mannen die ik al lang ken en plotseling hoorde ik me zo zeggen, dat als het op zo en zo'n manier verder ging, dat ik dan niet kon doorgaan: want dat geeft mestress en stress is heel slecht voor mij want dan ga ik n.l. zuipen en dat wil ik niet
....
Als je bijv. suikerziekte hebt, kun je dat melden en dan wordt er rekening met je gehouden, dus waarom niet met drankproblemen?
quote>


Hm, ik ben het niet met je eens Lidia. Als ik werkgever was, dan zou ik van mijn werknemers verwachten dat ze (in een redelijk te noemen mate althans) stressbestendig zijn. Als een alcoholprobleem dat niet toelaat, dan zou ik de werknemer in kwestie niet geschikt vinden voor de job. Met "rekening houden met" heeft dat niet veel te maken, vind ik. Als je omwille van je job bijvoorbeeld moet gaan dineren met klanten, en je kan dat als alcoholist niet omdat je dan wijn gaat drinken, tja... dan moet je een andere job zoeken, toch?
In ieder geval zou ik, als ik je collega was, bij jouw opmerking eens mijn wenkbrauwen fronsen en géén rekening houden met je probleem.
Sorry, maar dit is mijn eerlijke mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia,

ik vind dat je als je dat wil best voor je alcoholprobleem uit kan komen, alleen

zou ik wel oppassen om zo in te zetten.

Ik kan dit want ik heb een alcoholprobleem. Daarmee doe je eigenlijk jezelf een

beetje teniet. Ik heb eerder zoiets van ik kan nu meer aan want ik drink niet.

Nu vind ik niet dat je iets moet gaan doen wat je niet wil. Dus als je die stres niet

wil kun je toch gewoon zeggen dat je het niet wil omdat je die stres niet wil. Verder

hoef je je daar niet voor te verantwoorden vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...