Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Oh ja mijn vrijwilligersbaantje is best leuk. Het is met verstandelijk gehandicapten en als die praten is dat niet te verstaan, sommigen praten niet eens. En een praat als Mr Bean. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Lieve mensen, Ik ga afsluiten, fijne avond en een goede nachtrust:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Sorry Frodo voor alle duidelijkheid: ik deel niks of niemand met andere vrouwen. Daarvoor ben ik te hebberig. Omgekeerd, daar wil ik nog is over nadenken Hier brandt terug de houtkachel! Gelukkig woon ik met een bosman, want andere verwarming is er hier niet. Lekker primitief, maar o zo heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Die mummelt dus maar wat, die Mr Bean. We zijn vandaag begonnen een trein te knutselen. Want het is bij de knutselclub. Gingen zij zagen, wat ik had afgetekend. En ik het hout vasthouden. Maar ik heb mijn vingers nog. Ik dacht dat het recht had afgetekend maar het is toch een beetje krom geworden, en nou zit er ook een pietje precies bij en die houdt langs elk stukje de haakse hoek en zegt dat de zager niet kan zagen. Dan moet jij ook maar eens zagen. Werd natuurlijk niet veel anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 @Lytse, wellicht te laat dat ik het je meld, maar er is vanavond een documentaire over dementie op canvas die op het eerste zicht een aanrader lijkt: Verdwaald in het geheugenpaleis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Goeienavond allen, Val ook nog even binnen. Vergadering gehad dus dat is ook weer gedaan voor deze maand. AR, verdrietig allemaal. Morgen een waardig afscheid. Hoop dat je toch redelijk goed kunt slapen vannacht. Truitje, hartstikke goed gedaan vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Trui, gefeliciteerd. Het is allemaal niet niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Jaap, was dan een lange dag voor je morgen alweer je laatste dagje lees ik vind je het jammer of toch evengoed wel fijn dat het weer voorbij is? Leuk je vrijwilligerswerk ze zullen vast heel blij met je zijn! Geen makkelijke maar wel dankbare doelgroep lijkt me! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Mag je zo'n vrijwillig baantje "zomaar" doen, Jaap? Of heb jij een opleiding in die richting? 't Is dat het me allemaal niet evident lijkt. Maar je hebt er wel wat aan dus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Nou ik vind het net leuk worden, vorige week was "too much" Maar moest ook allemaal dingen ad hoc regelen met mensen die ik helemaal net ken en die ik alleen maar over de telefoon sprak, en mee e-mailde. Maar ze zijn nog niet van me af hoor. Ik ga weer wat rekenklusjes doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Voor beide partijen dan fijn dat ze nog niet van je af zijn Jaap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Het afgeschreven hout hebben we in de prullenbak gegooid. Vergeet niet dat het debielen zijn. Verstandelijk beperkten officieel. Maar voor hun zijn juist de leiding thuis op hun achterhoofd gevallen. En nu ik ook dus want ik teken het hout af in plaats van af te schrijven en dat hebben ze natuurlijk zo door. (De ergste term die de beleidsmakers ooit bedacht hebben voor debielen is "mensen met mogelijkheden"). Dat is wel een erg brede definitie, daar vallen wij ook onder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Nee ik heb geen opleiding om met ze te werken. Er is wel een begeleidster bij. Die mag de rotklusjes doen. Maar het is een makkelijke groep. Ze gaan zelfstandig naar het toilet en eten en drinken lukt ze ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Kom maar weer eens ongelezen binnenvallen, net toen ik vanmiddag hier was, kwam mijn vriendin, leuk, maar zo ontbeet ik pas om 17.30uur en moest om 6 uur weg. Bij de supermarkt ging het prima, vaker met dat bijltje gehakt, idd. De vergadering was de redactie, 3 mannen die ik al lang ken en plotseling hoorde ik me zo zeggen, dat als het op zo en zo'n manier verder ging, dat ik dan niet kon doorgaan: want dat geeft mestress en stress is heel slecht voor mij want dan ga ik n.l. zuipen en dat wil ik niet. Ze keken me een beetje wazig aan en knikten toen. Mss kwam het op 2 niet geheel vreemd over, want ik heb wel eens vaker een hint gegeven. In ieder geval verwacht ik dat er meer begrip zal zijn voor wat voor rol ik in dit geneuren heb en waarom ik het wil zoals ik wil. Nou ja, zoiets. Ik schrijf dit omdat de steeds terugkerende discussie over geheim houden of niet, hierdoor mss van een andere kant belicht wordt. Als je bijv. suikerziekte hebt, kun je dat melden en dan wordt er rekening met je gehouden, dus waarom niet met drankproblemen? Kies je ook niet echt voor. En beste mensen, de wereld stort niet in als je ervoor uitkomt, eerder zal men je steunen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het bij mij ook vele jaren heeft geduurd voor ik dit kon. Maar nog niemand heeft mij hierom veroordeeld, hoogstens kan men niet begrijpen waarom je gewoon niet of weinig drinkt. Aangezien er zo'n miljoen mensen is met dit probleem, zou het m.i. goed zijn als het eens uit de taboesfeer wordt gehaald en dat kan als we zelf de stap naar meer openheid kunnen en durven nemen. Als je stopt met roken, krijg je schouderklopjes en aanmoediging, moet je eens zeggen dat je probeert met drinken te minderen of stoppen. Dan is de reactie anders. O ja, ik logde in om me droog af te melden. Dag 5, hoop dat de vervelende hoofdpijn mo. minder is. Met de verkoudheid gaat het al veel beter. Welterusten voor degenen die nog niet slapen. Ik ga nu deze dag maar eens lezen, kreeg de indruk dat het een interessante was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Mensen, ik meld me droog af en ga lekker mijn bedje in. Nog even lezen en dan zzzzzzzz. Welterusten voor strakjes en sweet dreams. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Het probleem met het woord "debiel" is natuurlijk dat het ook als scheldwoord wordt gebezigd. In Vlaanderen is er nu een discussie aan de gang of het woord "allochtoon" nog gebruikt mag worden. Nu heb ik dat woord nog nooit in een vulgaire scheldpartij gebruikt weten worden. Dan kan je beter het woord "Hollander" verbieden, als ik heel eerlijk moet zijn. Krijgt van de weeromstuit goesting voor een negerinnentet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Vergeleken met mijn betaalde werk lijkt het me trouwens een luizenbaantje op dit activiteitencentrum. Maar ik ken ook plekken waar het flink aanpoten is. Of ik er wat aan heb? Als ik en zij er lol aan hebben is goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Lidia, onze postings kruisten elkaar. Hartstikke goed van je en ik hoop op een positieve uitkomst binnen dit bestuur. Maar nu echt naar bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Lidia, fijn je 5e droge dag om even op je stukje te reageren mijn ervaringen zijn juist heel goed bij het vertellen van stoppen met alcohol zowel collega's, vrienden, buren en familie prijzen het alleen maar ik heb vaak genoeg om me heen gehoord dat iemand zei 'ik moet eigenlijk ook minder drinken' niet dat ze er verder iets mee deden maar dat is niet mijn pakkie aan dus ja, ik heb bij deze wel schouderklopjes en complimenten gehad en nog steeds overigens! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Krijgt van de weeromstuit goesting voor een negerinnentet.quote> hahaha, Jen, ik denk dat je dan toch wel even tegen onze Noorderburen moet uitleggen wat dat is en zelfs tegen de helft van Vlaanderen. Ik ken het wel en krijg ook al goesting!oeps alles gaat hier schuin? nou ja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Originally posted by: lidiaDe vergadering was de redactie, 3 mannen die ik al lang ken en plotseling hoorde ik me zo zeggen, dat als het op zo en zo'n manier verder ging, dat ik dan niet kon doorgaan: want dat geeft mestress en stress is heel slecht voor mij want dan ga ik n.l. zuipen en dat wil ik niet....Als je bijv. suikerziekte hebt, kun je dat melden en dan wordt er rekening met je gehouden, dus waarom niet met drankproblemen? quote> Hm, ik ben het niet met je eens Lidia. Als ik werkgever was, dan zou ik van mijn werknemers verwachten dat ze (in een redelijk te noemen mate althans) stressbestendig zijn. Als een alcoholprobleem dat niet toelaat, dan zou ik de werknemer in kwestie niet geschikt vinden voor de job. Met "rekening houden met" heeft dat niet veel te maken, vind ik. Als je omwille van je job bijvoorbeeld moet gaan dineren met klanten, en je kan dat als alcoholist niet omdat je dan wijn gaat drinken, tja... dan moet je een andere job zoeken, toch?In ieder geval zou ik, als ik je collega was, bij jouw opmerking eens mijn wenkbrauwen fronsen en géén rekening houden met je probleem.Sorry, maar dit is mijn eerlijke mening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Als je alle woorden moet uitbannen die ook een scheldwoord zijn, dan wordt de taal wel arm. Wij hebben hier al het woord nieuwe nederlanders, alleen lijkt me dat voor belgië niet zo'n handige term voor de buitenlanders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Oeps... da's waar lavendel Een negerinnentet is dus gewoon snoepgoed, volgens mij noemen ze dat in Nederland een negerzoen, kan dat? De noorderburen zijn net wat beschaafder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Nederbelgen vind ik wel een mooi woord, Jaap. Maar ja, als je voor elke nationaliteit zoiets moet bedenken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 20 september 2012 Rapport Share Geplaatst 20 september 2012 Lidia, ik vind dat je als je dat wil best voor je alcoholprobleem uit kan komen, alleen zou ik wel oppassen om zo in te zetten. Ik kan dit want ik heb een alcoholprobleem. Daarmee doe je eigenlijk jezelf een beetje teniet. Ik heb eerder zoiets van ik kan nu meer aan want ik drink niet. Nu vind ik niet dat je iets moet gaan doen wat je niet wil. Dus als je die stres niet wil kun je toch gewoon zeggen dat je het niet wil omdat je die stres niet wil. Verder hoef je je daar niet voor te verantwoorden vind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden